Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Carina - 18 mars 2008 16:03

Var tidigt på jobbet eftersom att jag sovit i Bollnäs. Har lite för mig att jag känt sparkar nu på morgonen man är inte riktigt säkert.


Eva, min chef, kom på förmiddagen och vi diskuterade min framtid. Juliana har fått min tjänst och den kommer att bli permanent för henne. Jag blir poolplacerad, och det är ju som jag vill ha det. Det känns inte som att jag behöver hålla en tjänst som jag vet att jag inte kommer att komma tillbaka till. Bara jag får hålla på med utbildningen så blir jag nöjd.

Min sista arbetsdag blir den 11 april, jag tar ut timmar sista veckan och tar ut mamma ledig from den 22 april oavsett.

Det kändes bra att få ett avslut med Eva och att de andra är så nöjda med att Juliana ska komma.


Det är först sen några veckor tillbaka som jag faktiskt trott att barnet lever och att det ska komma ut friskt. Har ju inbillat mig hela tiden att det är något fel på barnet, att det inte lever eller att det är skadat eller sjukt. Vet inte varför jag tänkt så för jag känner ju att det lever och sparkar och står i. Kanske för att skydda mig själv om det händer något.


Kände mig så glad då jag åkte hem från jobbet. Nu ska vi vara lediga en vecka  och då ska vi bara njuta och bli uppassade.

Jag har packat BB-väskan som jag ska ta med mig upp till stugan. Man vet ju inte det är ju inte mer än 5 veckor kvar och det kan ju komma tidigare. Vi har ju lite kläder sen Thomas var liten och så har vi fått bla en filt och ett gosedjur som blivande mormor har köpt som ska med.

Packade lite och pratade med Helena i telefon och sen fick jag bråttom då jag skulle med bussen och tiden gick så fort. Åkte buss till Hudiksvall och sen bytte jag buss till Kvissleby. Det tar ca 2 timmar.

Hade ju rätt så mycket packning med mig så Thomas skulle hämta mig vid hållplatsen men han kom springande då han trodde hållplatsen var längre fram. Blir så glad när jag ser honom, det känns i hela kroppen, äntligen är vi tillsammans.


Idag skulle vi premiärbada i Thomas nya badkar...inte nya men i det nya badrummet. Vattnet räckte inte lika bra som när man duschar men det var det värt och så firade vi med färskpressad äpplejuice, vårt nya vin!

Vi somnade tidigt då vi skulle upp tidigt nästa dag och köra norrut.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards