Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Carina - 19 mars 2008 16:45

Jag vaknade tidigt då Thomas drog upp rullgardinen och gick ut för att skotta. Äntligen hade det kommit mer snö.

Sen kom Thomas upp med frukost på sängen, sånt som jag blivit bortskämd med när jag är i Sundsvall och det trivs jag bra med.


Vi åkte iväg med en välfylld bil, fylld men saker som skulle upp till stugan för förvaring så hela bilen plus takboxen var fylld.

Vi körde till Ramsele och där fikade vi på ett ny öppnat fik. Vi kommer ju inte att åka där förbi så ofta sen, när vi flyttat till Östersund. Där kunde man även köpa lösviktste...i glesbygden...inte illa.

Åkte vidare till Dorotea. Där skulle jag få åka på guidad tur, åker ju bara förbi Dorotea på kvällen annars.

Vi körde upp och ner i många gator och tittade. Centrumet är inte så stort! Men vi åt lunch på Hotellet och sen åkte vi till ICA och veckohandlade. Stugan ligger ju 7 mil från Dorotea så man kör ju inte dit för att handla en liter mjölk.


Kom upp till Granberget, stugan, vid 3 tiden och då var det kaffe. Stannade kvar inne hos Thomas föräldrar tills det var middag och sen kvällskaffe. Både Lasse och Ove, Thomas morbröder kom in och hälsade på. Speciellt Ove är ju så barnkär och var ju så glad över att vi kommit upp och att vi skulle ha barn.


Till slut kom vi upp i stugan, Thomas bar in all vår packning och han mamma hjälpte honom med alla trasmattor som hon nu fått tillbaka. Eldade och satte oss och myste lite i soffan innan vi gick och la oss. Vi var ju trött för Thomas var ju uppe redan kl 7.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards