Alla inlägg den 4 april 2008

Av Carina - 4 april 2008 12:24

Idag skulle din mormor åka hem så jag fick ställa klockan. Gick upp strax efter 7 och det är tidigt för din mamma. Åt lite frukost innan jag åkte. Din mormor ville vara i tid så vi körde ner så vi fick vänta ett tag.

Då vi stod där blev din mamma ledsen igen, tårarna rann. Jag åkte innan tåget kom.

Väl hemma försökte jag sova en stund och så trodde jag att din pappa var uppe tidigt så jag skickade ett sms men han svarade inte. Så då somnade jag en stund och sen ringde din pappa. Blir så glad när jag hör hans röst, ibland räcker det.

Pratade lite om dig och jag blev lite ledsen och tårarna rann.

Hörde att din moster tog ett bad och sen gick jag ner. Men klockan var redan mycket. Så det blev lunch direkt.


När vi skulle äta blev jag jätteledsen, egentligen inte för något alls men jag tyckte att jag fått kritik för min städning men de hade inte menat så som jag uppfattade. I vanliga fall skulle jag inte reagerat men nu är jag så känslig och reagerar på allt, och på fel sätt. Så jag grät hur mycket som helst och Pernilla försökte trösta mig men det hjälper inte. Men det känns skönt att han någon där när man blir ledsen och kramar om en. Men det finns inga råd som man kan använda sig av för man är så blockerad att man inte kan tänka. Försökte äta men det är inte så lätt när man gråter och tårarna och snoret rinner. Men det går inte att sluta heller fast att man vill, det går automatiskt. Kroppen slutar när den vill och inte när jag vill. Ibland är det precis som att man inte styr sin kropp längre. Varken känslorna eller tårarna. De kommer när de behagar och inte när det passar mig.


Vi pratade lite om hur det känns dels för mig som förlorat dig, min älskade Gabriel och dels att han ett så sjukt barn som kusin Ian har varit. Vi visste ju inte om han skulle överleva. Det är ju samma känslor som är där, fast på olika sätt. Vi visste ju att du inte levde medan din moster bara kunde hoppas att din kusin skulle överleva och bli frisk.

Spelade lite Skippo, ett kortspel, men vi blev inte färdiga för din lille kusin somnade och då passade vi på att gå ut.


Pratde med din pappa i telefon. Gör det så fort jag får tid över och inte behöver var social. Rensade upp lite bland kläderna som blivit tvättade. Din moster fixade så de blev färdiga för en promenad.


Tog en promenad efter maten, tog din mammas uppmätta 3 km slinga. Din mamma och moster gick och prata om sina relationer men era pappor. Hur man reagerar i olika situationer och att hur olika din mamma och moster reagerar. Dina föräldrar har diskuterat mycket under den lilla tid vi har varit tillsammans. Det är ju inte ännu ett år sen vi träffades första gången. Vi pratar mycket om hur vi vill ha det och vilka förväntningar vi har på varandra och det känns jätte bra att vi kan det. Vi har ju faktiskt inte varit ovänner en ända gång ännu... 

Tog en extra sväng inom ICA och handlade lite mer mat. Jag hade ju lovat din pappa Flygande Jakob till middag. Din moster har lovat att göra linssoppa en dag så vi handlade till det också.

Fick ett sms av din pappa och han var på väg, kom visst iväg lite tidigare än beräknat. Blev så glad i hela kroppen när jag vet att han är på väg!


När vi kom hem fortsatte vi att spela och din mamma vann! som vanligt, hon har tur både i kortspel och i kärlek!

Din mamma började laga maten och sen kom din pappa. Det tog ett tag till maten var klar men sen åt vi och maten var uppskattad. Satt och pratade och sen tog din pappa hand om disken och jag kollade på TV. Din moster och pappa satt kvar och pratade.

Tog ett bad och sen var det Så ska det låta. Fikade men kaffe och te och den lilla bit kaka som var kvar. Men vi ska ju inte äta så mycket onyttigt så det räckte.

Började titta på en film men orkade inte titta färigt utan vi gick och la oss.


Pratade om dagen och att jag hade varit ledsen idag igen. Vi diskuterade lite hur vi kände. Din pappa gråter inte längre men känner sig låg. Din mamma gråter mer nu än innan och känner sig också låg. Det är jobbigare att vara hemma och ta tag i vardagen. Din pappa berättade att han inte vill stanna på sitt vanliga hamburgerställe och äta nu. De visste ju om att du skulle komma och han är inte riktigt redo för att berätta för dem ännu. Din mamma känner likadant när det gäller tandläkaren. Jag måste gå dit men vill inte få frågan, Vad blev det?? Jag måste ringa innan och förvarna dem så jag inte får några käcka frågor när jag kommer dit. Jag vill att alla ska veta, jag vill inte behöva berätta för någon.

Under tiden vi pratade rann tårarna på din mamma hela tiden. Men det känns tryggt att han din pappa intill mig. Vi pratade länge ikväll och klockan blev mycket innan vi släckte.




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards