Alla inlägg den 12 april 2008

Av Carina - 12 april 2008 00:01

Vaknade tidigt men det gör ju inte så mycket när din pappa ligger sidan om. Vi hade mycket att göra idag så det var bara till att vakna tidigt. Din pappa skulle på tippen och de öppnade nio. Men vi låg och myste ett tag innan vi gick upp. Det är det bästa med att sova bredvid din pappa, att man inte vaknar ensam.

I vanliga fall får jag ju alltid frukost på sängen då vi är i Sundsvall, men nu ville inte din pappa göra frukost på sängen till alla oss, både din mamma, moster och kusin Ian. Så vi gick ner och åt.


Din pappa åkte iväg efter frukosten, din moster gick i duschen och din kusin Ian och din mamma stannade kvar nere och hade det bra. Han är en bra gullig kille din kusin, nästan alltid glad och man blir glad över att vara tillsammans med honom. Kommer att sakna både honom och din moster när de åker hem.


Din pappa körde oss till stan efter det att han kom tillbaka från soptippen. Han skulle ändå till jobbet och lämna släpet och vi skulle kolla lite i Sundsvall. Gick runt lite på stan, fikade och din mamma handlade nya jeans. De andra gick visst inte på längre...det gör ju inget om man måste kassera jeans som blivit förstora...det är värre om de krymt!

Din moster hade lovat din mamma att hon skulle bjuda på en Kilkenny, eftersom att din mamma inte fått dricka alkohol på jättelänge nu. Jag är dessutom inte sugen på alkohol men en Kilkenny har jag längtat efter, men då ville jag vara på en pub och dricka den. Så vi avslutade Sundsvallsturen med en öl på puben, tack syster! Din morbror Johan ringde då vi satt på puben och kollade lite om min önskelista och vilket golv vi hade bestämt oss för i huset.


Thomas hämtade oss på Clas Olsson där jag hade handlat lite till din pappa. Då vi kom hem lagade vi mat och åt köttbullar och stuvade makaroner. Din pappa hade röjt hemma när vi varit ute och roat oss, och så fortsatte han att tapetsera då vi kom hem. Din mamma tvättade och städade undan alla saker som stod framme. Det är en massa saker som ska till stugan men det kan inte stå framme då mäklaren kommer så det är instoppat här och där. Din mamma köpte även en kortlek så hon kunde spela kort med din moster.


Jobbade rätt så länge och sen satt vi i soffan. Eftersom att din moster tycker att vi går och lägger oss så tidigt hade vi bestämt oss för att inte göra det idag. Men efter ett tag sa din moster att nu vill jag gå och lägga oss och dina föräldrar blev jätteglada och gick även de och la sig.

Men sen låg vi och pratade och jag sa att jag hade bestämt mig för att inte bli ledsen nu för jag inte orkade. Men tårarna rann ändå när din pappa frågade hur dagen hade varit. Men jag känner riktigt hur jobbigt allt känns då tårarna rinner, att det liksom bara bubblar upp i mig. Jag gör mitt bästa för att hindra det för att komma för jag orkar inte, vill ha lite paus från sorgen ett tag. Det är inte så att jag inte tänker på dig Gabriel utan det är mer all ledsamheten som jag inte orkar med. Jag tänker jämt på dig Gabriel och fundera på hur det skulle varit om du funnits här hos oss. Thomas och kusin Ian går så bra ihop och då känns det extra tungt när jag vet att det kunde varit dig Gabriel.


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards