Alla inlägg den 19 april 2008

Av Carina - 19 april 2008 17:50

Vaknade med din pappas sida idag, det var länge sedan men alltid lika trevligt. Idag är det ett år sedan din pappa och jag träffades första gången. Vi var båda lite less och hade väl inte så mycket hopp om att det skulle bli något bra av det. Det är kanske då det händer! För vi gjorde bra intryck på varandra och detta året har det hänt så otroligt mycket på. När vi tänkte efter så kan man knappt tro att det bara är ett år sedan, knappt det för andra gången vi träffades var den 12 maj. Din mamma var inte lika säker på att din pappa var den rätta som din pappa var. Men jag är glad över att jag träffade honom och han gav ändå ett sådant gott intryck att jag ville träffa honom igen. För de som känner din mamma vet att hon är lite kräsen…men nu har hon hittat rätt.

Du Gabriel kom ju till tidigt i vårt förhållande men du var så välkommen och vi sa att hände det så händer det! Och det gjorde det och vår lycka var fullständig. För trots allt har du gett oss så otroligt mycket fast att du inte är med oss. Vi älskar dig över allt annat Gabriel.

 

Låg och myste ett tag men sen kom Helena upp och ropade: Carina det är frukost! Men jag hoppades även att det gällde din pappa! Så vi gick upp, klädde oss och gick ner för att äta frukost tillsammans med de andra.

Det var bra med bordet för nu kunde vi även äta frukost ihop. Din mormor skulle åka med tåget vid 12 tiden så vi bestämde oss för att gå ner på köpingen och kolla lite innan hon åkte. Vi gjorde oss alla färdiga och din mormor och mamma körde bil ner med din mormors packning och de andra gick. De gick bort för att handla te medan din mormor och mamma kom bakefter. Då vi träffade dem gick vi in i en klädesaffär som har flyttat ner på köpingen och där hittade din mormor en klänning och Helena en blus som de handlade. Din mamma provade en röd jättefin klänning men den passade inte då din mamma har en otrolig svank…måste iså fall sy om den och det hade jag ingen lust med. Sparade lite pengar istället.

 

Vi gick till Finess och fikade innan din mormor skulle åka iväg. Anneli och Helena gick till apoteket, din pappa och morbror gick till bilen och hämtade din mormors väska och din mamma och mormor gick direkt till kaféet. Beställde var sin kaka och kaffe/te och sen kom de andra. Vi innan vi fikat färdigt var din mormor tvungen att gå för att hinna med tåget, kramade om henne och så fikade vi färdigt.

 

Innan Anneli och Helena kom till kaféet så hade de träffat Torsten. Det är en gammal cykeltränare till din mamma och Helena som kommer från Ljusdal men flyttade till Skåne och bodde där länge men som för nåt år sen flyttade tillbaka upp. Helena och din mamma hade träffat honom tidigare i vinter så han visste att jag skulle ha barn. Han frågade som tur var Helena om jag hade fått så hon fick berätta för honom om dig Gabriel. Att du var född men att du tyvärr inte var med oss och det kändes otroligt skönt att de träffade honom först för annars vet jag inte hur jag hade fixat det. När man dessutom träffas på en offentlig plats och Torsten är ganska skojfrisk av sig så det kunde ha gått fel.

 

Torsten kom sen upp till oss och hälsade. Så jag presenterade din pappa och morbror för honom. När han sen stod i kön kom han tillbaka till mig med telefonen i handen och gav den till mig. Då hade han sin ena son på tråden så jag pratade med honom. Han gratulerade mig på min 40 års dag och så pratade vi lite annat och jag bjöd hem honom till mig då han kommer nästa gång. Lämnade tillbaka telefonen men efter en liten stund kom han igen och då var det nästa son. Så jag svarade och han blev lite förvånad över vem som svarade. Han och jag har nog inte setts på 20 år och han har också fyllt 40 i år så jag gratulerade också honom. Den andra sonen har jag träffat några gånger de sista åren så han var inte lika förvånad.

 

När vi fikat färdigt, eller vi flickor, så gick vi in i affärer igen. Killarna satt kvar och fikade. Men sen gick vi hem och åt lite lunch. Det var en lång dag igår och det tog på krafterna att fylla 40! Din mamma och pappa sov en stund men sen gick din mamma ner men din pappa sov som en stock.

Sen var det dags för alla att hoppa in i badet eller duschen för vi skulle till Järnvägs och äta på kvällen. Fredrick hade dessutom sagt att vi kunde komma förbi dem och ta en öl innan vi gick ut. Killarna gick dit innan oss tjejer för vi var lite senare.

 

Drack lite öl, inte din mamma, hon Maggan och Fredrick innan vi gick vidare. Din mamma åt tre rätter men din pappa nöjde sig med två för det var antingen eller vitlök i förrättarna. Din mamma drack tom en mellanöl. Har tänkt att det inte är lönt att börja dricka då jag hoppas att få sluta snart igen då det är ett syskon till dig på väg. Men idag firade vi ju så då fick jag ju slå till.

Det var jätte gott och efter ett tag så gick din mamma och pappa hem. Jag är inte så upplagd för fest men lite fest ville jag ju ändå ha och de andra kunde ju få festa.

Så vi lämnade dem där och gick hem.

 

Somnade gott i din pappas famn. I vanliga fall sover vi i var sin säng hemma hos mig eftersom att din pappa inte tycker att man sover bra i min säng men nu två nätter på rad har han sovit hos mig. Nära och härligt! Man sover inte alltid så bra men det kan det vara värt när man får ligga nära, nu när vi inte har setts på så länge känns det extra viktigt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards