Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Carina - 2 maj 2008 21:32

Vaknade och idag var jag piggare än din pappa och det är inte ofta. Men din pappa har slitit mycket den sista tiden och behöver lite vila. Låg kvar länge som vanligt och pratade om ditt och datt. Att bara få ligga kvar och mysa är ju hur bra som helst. Man får passa på då man inte behöver ställa klockan.

 

Efter frukosten gick din pappa ut och fixade bilarna, skulle byta bromsar på sin bil och serva din farfars bil. han är kunnig på det mesta din pappa, din mamma har gjort ett riktigt kap. Din mamma var inne och skrev i bloggen som vanligt, men det var det hon skulle göra då hon kom upp till stugan. Ligger ju lite efter och har svårt för att komma igång med det igen efter kalaset. Men tiden mellan frukost och lunch är ju så kort så man hinner inte så mycket.

 

Efter lunchen så fortsatte din pappa och fixa bilar och din mamma gick igång på din pappas garderob. Han ska få flytta in till mig i stugan nu! Han har ju haft alla sina kläder kvar i sitt gamla rum men nu när vi har dusch här inne så behöver han ju ha kläderna här. Det fanns en hel del kläder. Din pappa är en värre samlare än din mamma. Men jag tog in en del kläder och vissa gallrade jag ut redan med din farmors hjälp inne hos dem. På kvällen fick din pappa rensa själv bland det jag burit in.

Vi hade ju tagit upp en byrå som vi ska lite kläder i, vi får inte plats annars. Din mamma har en låda och din pappa får inte plats i de 5 som är kvar…och ändå ska din pappa dela med sig så vi får hälften var.

 

Efter middagen gick din mamma in och fortsatte med kläderna och rensningen och din pappa försvann. Men sen kom han in och fick hjälpa till. Han fick själv rensa bort vad han inte ville ha, efter det att din mamma plockat bort det hon inte ville att han skulle ha. Din pappa börjar bli duktig på att rensa, så nu blir det andra som blir glada när han skänker bort alla kläder.

 

Det var Så ska det låta så vi fick hoppa in i duschen innan det började. Din pappa konstaterade att han inte sett så mycket på Så ska det låta sen han träffade mig… Anna ringde i slutet av programmet. Medan jag pratade med henne så fortsatte din pappa att göra i ordning i sina lådor.

Berättade för Anna att jag inte känner obehag över att vara här igen. Att det inte känns som om vi var här när det hände, men det är ju i och för sig bra. Det skulle ha varit fasansfullt om man bara hade hemska minnen här. Det kan ju bero på att vi ändå hade en fin upplevelse med oss hit. Det var ju inte bara hemskt när du födde Gabriel utan vi fick ju ändå dig fast att vi inte fick ta med dig hem.

Pratade med Maggan också idag och jag pratade om samma sak med henne och hon tyckte också att det var bra att vi inte har dåliga minnen kvar här ifrån.

 

Det jag minns mest med förra gången vi var här var på natten då vi skulle åka iväg och möta ambulansen. När jag upptäckte att jag blödde och när din pappa kom upp och vi funderade vad vi skulle göra. Att jag ringde när jag satt på toaletten. Vågade mig inte upp därifrån. Hur jag satt här i soffan och väntade på att din pappa skulle blir klar och hur jag sen gick ut i mörkret och satte mig i bilen. Jag minns att det var mörkt och kallt. När vi kom tillbaka hem ifrån sjukhuset var man väl i sådan chock att man inte minns av den anledningen. Det var som att vara i ett töcken.

 

Vi bestämde oss för att vara uppe länge idag, det är inte vanligt men det var Morden i Midsommer. Så vi tittade på det och skulle dricka lite vin som blev över sen kalaset men din mamma tyckte inte om det. Så din pappa fick dricka dubbel ranson, men han tål ju mer än din mamma gör.

När det programmet var slut tittade vi på ytterligare ett avsnitt av Hipphipp. Det är kul att din pappa också gillar dem och har sådan bra humor.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards