Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Carina - 8 maj 2008 21:30

Sov oroligt i natt, vaknade ofta och somnade visserligen direkt igen men det är jobbigt att bli väckt hela tiden. Mina katter hade väl längtat så mycket efter mig så de satt utanför dörren och jamade. Pricken krafsade på dörren flera gånger på natten och jag vaknade varje gång. Men det känns inte rättvisst att ta in dem en natt i sovrummet då de inte får vara där i vanliga fall.

Sover man så dåligt och vaknar hela tiden blir man trött, så jag hade lite svårt att komma upp. Din pappa ringde mig då han körde till Gävle. Han skulle till tandläkaren kl 8 så jag sa att han kunde ringa då han körde därifrån. Annars kommer jag ju aldrig upp!

 

Pratade med din pappa en stund och sen gick jag upp. Då var det två glada katter som väntade på mig men istället för att kela med din mamma gick de ut. Då jag väl gick upp satte jag mig helt apatisk i soffan, fixade inte ens frukost. Satt bara där och tittade på tv. Kom mig liksom inte för att göra något annat. Till slut blev jag väl så hungrig att jag fixade lite frukost i alla fall.

 

Hade bestämt med Linda dagen innan att vi skulle höras om att promenera en sväng så jag var ju tvungen att hitta på något att göra innan jag ringde henne för jag har ju egentligen mycket att göra. Gick upp och började måla taket i ena sovrummet uppe. När det var klart började jag med listerna, jag grundmålade dem.

 

Magen började kurra och jag gick och värmde mat. Ringde samtidigt till Linda och vi bestämde att vi skulle cykla en runda. Åt upp och tog fram cykeln, den är inte använd på mycket länge. Cyklade inte mycket förra sommaren.

Mötte henne i gamla stan och då hade hon en present med sig till oss. En bok om kärlek som vi fick av henne och Mia i bröllops present.

 

Cyklade runt kyrksjön och det är höga vattenflöden så vi fick köra en liten omväg. Cykelvägen var försvunnen ner i sjön. Stannade till vid ett litet bageri och handlade lite bröd och så kollade vi lite blommor. Linda körde hem och jag körde vidare. Ringde till Hanna och kollade om hon ville bjuda på fika men hon var i Delsbo och kollade vitsippor. Så jag körde hem och satte mig på altanen och drack en kopp te.

 

Det var ju så fint väder att man inte ville gå in, så jag började kratta gräsmatten. Väntade ju på din pappa men han skulle inte komma förrän senare. Det är svårt att slita sig och gå in men man kan ju inte hitta på hur mycket som helst ute. Allt är ju inte heller så kul att göra så då är det lättare att gå in…

Fixade mig lite kvällsmat, satte mig vid datorn och skrev lite och kollade mail. Rätt var det var så kom din pappa, trodde att han skulle komma senare men jag blev glad när han kom. Han var ju trött som vanligt men han såg ovanligt söt ut då han kom. Fikade lite innan vi gick ut och gick. Behöver ju lite motion både din mamma och pappa.

 

Då vi kom hem såg din pappa på tv medan Anna ringde till din mamma och då gick hon ut i trädgården igen för att prata utan att störa din pappa. Berättade att jag hade en tuff dag igår och vi pratade lite om det och lite om annat. Jag krattade i alla fall ihop högar som jag sen lämpade bort i komposten. Då fick jag det gjort!

 

Gick och la sig tidigt för din pappa var trött men det gjorde inte din mamma så mycket för jag får ju sova där sidan om honom.

Av Carina - 8 maj 2008 18:04

Tack för detta fina halsband!


Jag fick det av tjejerna på grb 3 på mitt jobb. Jag är så glad för det. Jag hade sagt till din pappa att jag ville ha ett sådant halsband då jag fick barn men när du inte levde Gabriel så ångrade jag mig.

Men sen när du väl var född och jag fick tänka efter lite så ville jag i alla fall ha halsbandet men sa inget till din pappa utan tänkte att vi har tid att fixa det sen.

En dag då vi kom hem från Sundsvall låg det ett kuvert med detta halsband i och jag blev så jätte glad.


Tack så otroligt mycket för halsbandet, jag bär det varje dag. Det är en ängel som sitter fast i en ring tillsammans med hjärtat men den kommer jag nog att ta bort. Det gör att det låter hela tiden också blir det märke på hjärtat.


För er som vill ha ett likadant kan ni gå in på www.isamoa.se och kolla. Gå in på namnsmycke.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards