Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Carina - 19 maj 2008 21:07

Idag ringde klockan, vi skulle till kuratorn redan klockan åtta. Det var ju meningen att din pappa skulle köra vidare till Sundsvall men nu blev det ju inte så och det var väl ändå bra att komma upp i tid. Åt frukost och sen knallade vi över till familjecentralen. Träffade barnmorskan och fick en änglatrumpet av henne som jag ska försöka överleva.

 

Vi pratade mycket bygge och renovering hos kuratorn. Hon sa att det var viktigt att vi inte glömde oss själva. Hon sa att vi har byggt en mycket bra källare i vårt relationshus. Det välter inte så lätt. Vi har ju gått igenom en tuff kris när du Gabriel föddes och inte levde. Ändå rasade inte vårt relationshus. Men vi måste vårda källaren för att luckras den upp så rasar huset. Hon var orolig för att vi ska bygga och renovera för mycket så vi missar oss själva. Vi pratade också om dig Gabriel förstås och om din mamma som känner sig lite knäpp emellan åt. Tårarna kom idag med men inte lika fort och länge som det brukar. Men det känns bra att få komma och prata med någon som inte vi pratar med i vanliga fall. Det finns ju faktisk ingen som din mamma och pappa pratar med tillsammans om dig Gabriel och vad som hänt oss. Utan vi pratar ju på var sitt håll och så naturligtvis tillsammans.

 

Vi bestämde inte någon ny tid för juni månad är tuff för oss och i juli skulle hon ha semester. Men jag tror att vi behöver gå dit sen i augusti igen, för antingen är jag då gravid igen och då kommer det säkert att komma upp hur mycket som helst som vi kan diskutera. Jag tror att jag kommer att bli mycket oroligare än vad jag kanske tror idag. Dessutom har säkert din pappa många funderingar om hon kan nysta fram. För ibland tror jag att han vill skydda din mamma lite genom att inte lägga på mig hans oro. Detta är bara en gissning men det kommer ju att bli annorlunda om vi ska ha barn igen.

Det kan ju även behövas ett samtal med henne om jag inte blir gravid, för då kommer säkert andra frågor som behöver tas upp.

 

Din mamma tog genast tag i den tråden som kuratorn pratade om, vår källare i relationshuset. Så jag sa till din pappa att nu måste du följa med mig till Skåne. Just i juli är det lite mindre jobb på huset så det är den ända chansen vi har. Vi är ju ditbjudna till Anneli och Helena då och de var ju faktiskt uppe hos mig då jag fyllde år. Så nu hoppas din mamma på detta och tänker jobba mycket för att det ska bli så.

 

Då vi kom hem satte din pappa sig vid datorn och jobbade lite. Din mamma gick och målade lite här och där. Din pappa är så duktig och byter alltid om då han ska gör något men det gör inte din mamma. Så jag kan måla lite mycket enklare. Men eftersom att vi skulle vänta lite med att åka iväg och handla lite till och äta lunch. Din pappa fixade listen uppe vid tröskeln för det kunde han göra utan att byta om.

 

Vi åkte till brädgården igen och handlade förhoppningsvis det sista till huset. Sen åkte vi vidare till Finess och där bjöd jag din pappa på lunch. Det är ju ofta han som betalar när vi äter men nu slog jag till. De har så god nachos där som jag brukar beställa. Så vi käkade lunch och sen gick vi till bokhandeln och din pappa handlade en dagbok som vi ska ha till bygget.

 

Då vi kom hem så letade din mamma upp färgen till vardagsrummet men det fanns inte så mycket färg kvar så jag fick åka iväg och handla mer. Din pappa började med elen och din mamma åkte iväg men då jag kom fram ringde din pappa och ville ha ännu mer. Var i din mammas favorit affär, Dollar Store och handlade en tång till din pappa men han godkände den.

Färgen som din mamma hade köpt 2006 hade tagit slut! De hade bytt märke men som tur var hade de kvar några burkar som han bröt till mig. Handlade lite till din pappa också innan jag åkte hem.

Din pappa satte även upp listerna i sovrummet, det var bara små stumpar för de andra var dit satta redan innan.

 

Maggan med familj kom förbi, de skulle låna din mammas bil. samtidigt kollade de hur det gick för oss, din pappa var lite osocial för han var så fokuserad på att bli färdig. Det kom el i två rum och det mesta blev målat. Nu var det bara två väggar kvar som skulle listas men vi var tvungna att äta lite innan vi la ner för denna dag.

 

Couscous salladen som vi åt igår tyckte jag var så god så vi åt det idag igen men denna gång med fänkåls lax. Vinet glömde vi för så fort vi ätit färdigt jobbade vi vidare. Nu kändes det ändå som att vi hade bockat av det mesta som skulle göras.

 

Ann-Catrin ringde och jag pratade med henne samtidigt som din pappa hamnade i telefon med jobbet. Så vi jobbade på var sitt håll och din mamma lackade färdigt alla trösklar. Gjorde lite i ordning i rummet uppe. Rensade ut kläder, sorterade ut lakan och la ner i kassar och lådor.

 

Till slut var vi färdiga med allt utan badrummen och trösklarna men då var klockan nästan tio och vi var helt slut. Din pappa skulle ju köra hem till Sundsvall tidigt nästa dag så vi var ju tvungna att komma i säng. Då kom din pappa på att vi inte druckit upp vinet. Men din mamma hade ju redan borstat tänderna men sagt och gjort. Vi tog upp vinet och satte oss i sängen, den enda platsen som var lätt tillgänglig att sitta på! Där halvlåg vi halvdöda och drack vin, man vill ju gärna inte hälla ut det! Men det smakade bra även denna gång och sen somnade vi gott.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards