Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Carina - 25 maj 2008 10:26

Jag sover jätte bra när jag är i stugan. Vaknar inte under nätterna utan sover natten helt igenom. Jag vet inte varför, jag är ju samma människa där som hemma. För en av anledningarna som gör att jag vaknar är min axel som jag pajat helt nu. Den har jag ju lika ont i här som hemma.

 

Åt frukost, lite tidigare idag för din pappa hade mycket att göra innan vi åkte. Vi skulle ju åka redan efter lunch för att vi skulle sätta upp husvagnen i Östersund. Inget eldande idag för det är ju inte lönt eftersom att vi bara skulle städa innan vi lämnar stugan.

Din pappa gick ut direkt efter frukost och din mamma satte sig vid tv och skulle kolla om hur det gått i melodifestivalen. Hade visserligen redan kollat på text tv om hur det gått men ville höra mer. Skrev lite här också innan jag började städa.

 

Diskade först, din farmor ska få tillbaka tallrikarna som hon ville ha. Men vi använde dem till frukost men nu kunde hon få dem. Det gäller nu bara att komma ihåg och ta med nya nästa gång vi kommer upp.

Dammsög också, och bäddade lite snyggt. Det var riktigt skitig för förra gången dammsög vi inte för vi skulle snart komma upp igen.

Packade ut i bilen och lämnade in det din farmor skulle ha.

 

När jag var färdig satte jag mig och skriva igen i väntan på lunchen. Då jag skrev om gårdagen grät jag. Tårarna kom då jag tänkte på hur livet har blivit, inte alls som vi planerat utan mycket tristare. Så jag slutade skriva för jag ville inte gråta en massa nu och få ont i ögonen, utan jag får vänta med det.

 

Tog med det sista och sen gick jag in till din farmor och farfar. Lunchen var färdig och nästan din pappa också. Vi åt rejält för nu vet vi inte när vi får mat nästa gång! Din pappa klädde om och hämtade det sista och sen körde vi söderut.

Då vi körd några kilometer frågade jag din pappa om han hade ringen på sig? Och det hade han inte, vet inte varför jag frågade för det har jag aldrig gjort förut. Det var ju inte så lätt att vända med husvagn och allt på den lilla vägen så din pappa ringde din farfar och bad honom komma. Så han kom körande med ringen…

 

Stannade till i Hoting och tankade och sen körde vi i ett kör till Dvärsett, där Anna har stuga nummer två. Nu missade vi väg ett för den kommer så direkt efter en backe så det är inte så lätt att svänga där eftersom att man kör på E14 och det är mycket trafik. Körde ner på nästa väg men missade då att vi skulle ta vänster direkt men som sagt man vänder inte så lätt med husvagn. Vi provade att köra rakt fram istället, din pappa svängde inte sen då din mamma tyckte utan vi bara körde på. Till slut hamnade vi inne i Krokom igen och fick börja om igen…men vi kom rätt till slut.

Vi skulle hämta madrassen där och då vi gjort det körde vi och handlade.

 

Vi hade ju ingenting i husvagnen så vi fick tänka till lite vad vi skulle ha. Nya tandborstar, tvål, tandkräm, sopborste, mat i massor…vi hade tagit med salt, peppar, te och kaffe men allt annat skulle inhandlas.

Din pappa blev hungrig så vi åkte in om McDonalds och åt. Det skulle ju ta lite tid att laga mat då vi inte vet riktigt hur allt fungerar. Då vi ätit körde vi till tomten.

 

Då vi kom din visade sig att de inte hade täppt igen hålen där de dragit el och fiber. De är inte riktigt färdiga och vi hoppas de blir klara i slutet av veckan. Gick och kollade hur det går för ena grannen som har börjat med grunden. Han har samma grund som vi ska ha så nu fick även din mamma se hur det ser ut.

Gick runt på vår tomt och kollade var vi skulle sätta upp husvagnen sen när vi kan köra in den. Din mamma kollade efter blommor men hittade inga, trodde att jag skulle ha lite blommor som kunde vara i vår naturträdgård men det kanske kommer då det är mindre träd nu.

 

Vi körde upp till din pappas jobb och ställde husvagnen där. Det blåste full storm här och det var inget skönt att vara ute. En av din pappas personal kom upp och öppnade för oss då din pappa glömt nycklarna hit hemma. Vi har ju ingen toa för vi har inte inhandlat medel till husvagns toan ännu, så det var bra att kunna gå på en riktigt toalett. Gick även in på Internet och la ut några dagars blogg.

Tänk vad låst man är då man inte har något Internet. Helt plötsligt kan man inte göra något, det är nästan lite sorgligt.

 

Bäddade färdigt, tömde bilen och så fixade din pappa fika. Sen satt vi och kollade på tv och fikade och det var riktigt mysigt. Speciellt då det blåste ute och vi kunde sitta inne. Men vi var båda trötta så sen vi varit inne på jobbet och varit på toa så la vi oss. Vi ska nu enas om ett täcke, visserligen ett större men vi får ju se hur det går.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards