Alla inlägg den 26 maj 2008

Av Carina - 26 maj 2008 16:46

Sov inte så bra i natt, det var jättevarmt men bara under täcket inte ovanpå. Det var ljudligt, jäkla fåglar…det var full rulle på dem och så blåste det. Det finns luftintag uppe i taket som blir som spotlights rakt i ansiktet. Vi måste göra någon skärm eller så, för nu kommer ljuset rakt i ögonen. Din pappa somnade direkt naturligtvis men inte din mamma, till slut gick jag upp och tog öronpropparna. Efter det sov jag mycket bättre men vaknade av att det var varmt. Vet inte om det är för vi ligger under samma täcke och värmen går där emellan.

Din pappa låg intill väggen medan din mamma hade gott om plats över på andra sidan. Så trots att det var varmt ville jag ligga nära din pappa.

 

Vi åt frukost och din pappa var ju tvungen att var tidigt på jobbet eftersom att han lånat nyckeln av en av personalen. Men det var ju nära dit så det var ju lugnt. När vi satt där knackade det på fönstret, då kom en annan personal och din pappa fick skynda på.

Din mamma följde med in och gick på toaletten, vi har ju inget medel i vår så det blir till att låna eller använda den naturliga toaletten ute. Din pappa tog med sig disken in, praktiskt!

 

Då din mamma gått in i husvagnen igen drack hon en kopp te till och kollade på tv. Din pappa kom med ett mobilt Internet som vi kunde prova. Din mamma gjorde ett försök men det gick inte så din pappa skickade ut en personal som skulle hjälpa mig. Han lyckade inte heller men hade ett annat med sig som fungerade. Men han skickade ut ytterligare en som skulle fixa det men det gick inte ändå. Men han lyckades få det att fungera på din pappas dator. Senare visade det sig att din mamma var tvungen att ansluta till det trådlösa nätverket och då fungerade det. Hurra! Nu har vi Internet i husvagnen också. Jag sa att vi måste ha det om jag ska bo där då och då. Dels för att kunna skriva i bloggen och dels för att kunna leta efter nummer och annat.

 

Följde med din pappa och grabbarna på lunch och sen efter det åkte jag och handlade vätska till toaletten. Det var kul att köra omkring lite i stan. Jag brukar ju inte bry mig så mycket men nu när man ska flytta dit vill man hitta och se vart allt finns någonstans. Jag hittade inte till husvagns affären på Frösön men hittade ett fint utsikts torn som jag ska ta din pappa till i helgen. Hittade sen en affär utanför Östersund så då handlade jag där och körde tillbaka hem igen.

 

Kom precis lagom till fikat så jag fikade på din pappas jobb. Sen hoppade jag in i duschen, nu vet man inte när man får duscha nästa gång! Så det gäller att passa på. Vi tänker inte duscha i husvagnen, men sen kommer din pappa att göra en provisorisk toalett på tomten men än så länge får vi hitta på annat.

Din pappa kom ut sen då han också hade duschat och så körde vi iväg. Vi skulle sätta upp husvagnen hos Anna på hennes lantställe nr 2 för husvagnen står lite ödsligt uppe på stationen och när vi din pappa åker till Stockholm och din mamma till Anna så vill vi inte ha den stående så ödsligt.

 

Så vi körde till Dvärsett och ställde upp husvagnen. Vi börjar få lite rutin på det nu. Din mamma skulle fixa el men det blev inget, allt var svart. Ringde till Anna men det skulle fungera, då tog din pappa och ryckte lite i sladdarna och vips var det ljus. Det tyckte inte jag var rättvisst.

 

Vi började laga mat, din pappa hackade grönsaker och din mamma kokte couscous och stekte köttbullar. Då blev din pappa jättehungrig och ville ha en macka under tiden. Nej, din mamma är hård. Ska vi gå ner i vikt så ska vi. Men det sporrar din mamma samtidigt till att vara extra duktig.

Vi åt middag och så åkte vi ner till Krokom för att handla en tvättbalja och lås till husvagnen. Det fanns ingen tvättbalja men vi hittade ett lås. Eftersom att den ska stå där i några dagar utan att vi är, kan någon bara ta och kroka fast den och köra iväg men med låset kommer de ingenstans. När vi kom hem satte vi oss vid var sin dator och lekte, och fikade.

 

Tänkte komma i säng tidigt eftersom att din pappa ska upp mitt i natten men klockan går så fort ibland. Somnade idag igen fort, sover nog ändå ganska bra i husvagn

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards