Direktlänk till inlägg 28 maj 2008

Käre Gabriel 28 maj

Av Carina - 28 maj 2008 17:19

Sov ganska gott, i alla fall tills klockan var sju. Hade fått ett sött sms av din pappa. Pratade med honom igår kväll och det känns alltid lika bra att få prata med honom, det räcker att få höra rösten. Somnade om igen och sen knackade Anna på dörren och sa att det var frukost klockan nio. Då jag gick jag upp och var först ute på utedasset. Det är faktiskt bättre med utedass än med husvagnstoalett. Så det gäller att passa på när man är här.

 

Åt frukost och hade Alice på golvet på hennes babygym. Då vi ätit alla tre åkte vi iväg till Krokom. Din pappa hade fått en spik in i hjulet och det skulle din mamma fixa. Ringde till en verkstad och bokade in att få komma. Så vi fick lite bråttom då det var lunchstängt mellan 12-13 och vi kom fem i tolv.

Han fixade det snabbt och lätt och vi körde vidare till apoteket, systemet och Ica. Vi köpte lite roliga öl sorter som vi tänkte dricka då vi kom hem. Det är nog sista gången jag dricker alkohol nu. Det känns onödigt att börja dricka då jag förhoppningsvis inte ska gör det så länge till. Är inte så sugen men en kall Kilkenny går ju alltid ner.

 

Då vi kom tillbaka så lagade Anna mat och jag passade Alice. Det var en bra fördelning. Anna hade även diskat till mig. För jag tog med disken till stugan för det är så krångligt att diska i husvagnen. Visserligen köpte jag diskbaljor igår så det går det lättare men det är ju enklare om Anna gör det! jag passar ju gärna kusin Alice.

 

Då vi ätit åkte vi till handelsträdgården som Annas släktingar har. Hjälp vad det var mycket där som jag ville ha och hade jag haft en trädgård hade jag handlat lite, eller kanske inte så lite heller. Man blir helt lyrisk, men Anna handlade lite.

 

Då vi kom tillbaka satte vi oss och tog en pilsner och njöt av solskenet. Idag är det ännu varmare än vad det var igår Eftersom att din mammas axel inte mår så bra har jag problem att gå och bära kusin Alice, så jag använde mig av babybjörn och bar henne i. Hon somnade så gott där! Men vi fick ju inte ha henne i solen. Så det blev lite problem. Men hon sover inte så länge utan tar lite tupplurar då och då.

 

Vi tog en liten promenad i byn och samlade in lite stenar. Vi gick upp och ner och det gör ju inget för mina muskler. Men din kusin ville inte sova, men tillslut somnade hon precis innan vi kom hem. Då vi kom tillbaka åt vi och sen ringde Mia. Så jag gick och pratade med henne med kusin Alice i vagnen. Jag körde fram och tillbaka på gräsmattan. Vi pratade om hur jag mår nu och hur vi har det med byggande och renoverande. Jag sa att jag trodde att vändpunkten hade kommit då jag fick veta att du Gabriel hade kommit till Ljusdal och Mia sa att hon tyckte att jag hördes gladare. Att hon kände igen mig mer nu. Vi pratade också om min försvunna plattform och hur jag ska börja bygga upp den.

 

Jag har försökt få tag i en gubbe på kommunen hela dagen, har ringt och har skickat mail utan resultat. Jag har fått lite uppdrag av din pappa som jag ska kolla angående bygget nu när han är i Stockholm.

 

Vi skulle äta och Anna satte in kycklingen och din mamma skulle koka ris. Satte på riset men sen gick jag ut igen och satte mig med Alice och vips så ringde brandvarnaren. Riset var svart, så vi fick koka nytt. Det blev i alla fall gott när det väl blev färdigt.

 

Vi satt och prata lite om boken jag hade börjat läsa. Anna hade redan läst den och hade fällt några tårar på vissa ställen. Vi pratade också om hur det kommer att bli när du Gabriel kommer att ha årsdag? Hur det blir när du ska börja skolan?

Jag tror att jag inte kommer att bli helt genomledsen, utan jag tror ändå att jag kan följa dig med glädje mitt i sorgen. Att det skulle varit så men det blev inte så. Men visst kommer det att bli sorgligt men det känns som det blir samma som när du föddes, att det ändå är ett ljust minne och inte bara helt svart.

 

Tittade lite på tv och somnade Alice. Då hon lagt sig tog vi en Kilkenny som vi sparat. Klockan blir fort mycket fast att man inte gör något. Din mamma pratade med din pappa och Anna pratade med Pernilla. Sen gick jag och la mig och läste vidare i boken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards