Alla inlägg den 29 maj 2008

Av Carina - 29 maj 2008 22:25

Igår läste jag ännu mer i boken jag fick och nu har det handlat om fyra olika familjer där barnet har dött antingen i magen eller efter några timmar i livet. Alla har haft dåliga erfarenheter av sjukvården mer eller mindre. Men några av dem fick se barnet men det var precis och personalen tyckte att det inte var så viktigt så de fick känna dåligt samvete för att de ville se barnet.

Det som jag tyckte bäst om så långt jag har läst är deras reaktioner efteråt. Hur de kände och hur de reagerade på omvärldens reaktioner. Jag ska läsa om den igen och stryka under lite och fundera lite mer på det. Sen ska jag även prata med din pappa om det för ibland vill jag veta hur han känner men vet inte riktigt vad jag ska fråga efter men nu fick jag lite förlag på vad vi ska prata om.

 

Vaknade lite tidigare idag så jag läste lite till innan gick upp och förvånade Anna genom att vara uppe innan hon väckte mig. Så vi åt frukost och jag la ner din kusin Alice på hennes babygym. Tidigare på morgonen hade hon vänt sig för första gången och hon blev lika förvånad som hennes mamma. Nu låg hon på gymmet och fick leka själv då provade hon att ligga lite på sidan. Sen hittade hon sina fötter. Tänk så mycket små bebisar ska upptäcka. Längtar efter att få ha en egen liten bebis som jag kan se utvecklas lite, en liten syster eller bror till dig Gabriel.

 

När vi ätit och kört hel tvätt, här finns ju ingen dusch, och kusin Alice hade ätit gick vi på promenad. Idag var det ännu varmare så man fick klä av sig lite efter hand. Vi gick ut till vägen och det är ca 3 km, jag kände mig stark så när vi kommit halva vägen tog jag över vagnen och gick på. Men sen när vi kom hem blev jag helt slut och vi skulle sätta på en kopp te. Men vi kom på att det var lunch och jag blev helt plötsligt jättehungrig. Så jag satte på maten och Anna gick och vattnade lite.

 

Vi åt lunch ute och det var jättevarmt man kunde knappt vara i solen inte ens jag ville vara där. Lilla Alice gillade inte värmen heller och var lite pipig men det gjorde inte din mamma något utan då fick hon pyssla om henne desto mer. Din mamma är en bra barnvakt för hon lämnar inte bort barnen då de skriker eller har gjort ner sig, utan jag fixar allt.

 

Anna höll på med maten till kvällen då några släktingar skulle komma och din mamma och Alice mös på där ute.

 

Din mamma hade uppdrag att utföra, har ju försökt ringa bygglovs människorna några dagar men idag fick jag äntligen tag på en och efter mycket om och men fick vi ändra vårt garage till lite bredare. För då slipper vi kapa kantblocken till grunden. Hon var lite imponerad av garaget.

 

Anna lagade mat och bakade hela tiden, fick åka till affären två gånger då hon glömt saker och din mamma och kusin Alice hade det bra. Men Alice ville inte sova men precis innan Annas gäster kom somnade hon äntligen som en stock. Din mamma hann äta och sen fick hon köra iväg för skulle hon hämta din älskade pappa.

 

Skulle tanka på vägen men hittade inte tanklocks öppnare, som tur var vad det en tjej på bensinmacken… oj, vad dyrt det var. Din pappa har ju dessutom 98 oktan i sin bil. Då jag kom fram gick jag in och såg när planet landade. Tänkte då på hur jag skulle reagera om det störtade precis framför mig. Jag skulle absolut inte klara mig utan din pappa. Men han kom ner säkert och jag blir så glad när jag ser honom. Pussade lite på honom och sen åkte vi till tomten för att kolla.

Nu hade de grävt igen så vi skulle kunna satt dit husvagnen men då hade vi fått flytta den igen när han grävt så den kan stå rakt.

Kollade lite hur det gått för grannen och sån åkte vi vidare till Mona min kompis i Orrviken. Vi ska få låna deras dusch medan de är borta på semester. Nu kom vi på att vi även kunde ha husvagnen där.

 

Åkte hem sen till Dvärsett och nu var klockan rätt så mycket. Men satt vid datorerna en stund innan vi gick och la oss. Det var skönt att han din pappa vid min sida igen. Men det har gått bra att vara själv nu men jag har ju inte varit hemma och jag har haft Anna hos mig och lilla kusin Alice.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards