Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Carina - 5 juni 2008 11:09

Vaknade tidigt för idag skulle din pappa jobba i Bollnäs. Han körde iväg och din mamma började röja hemma. Det finns hur mycket som helst att hitta på där hemma.

Gick även och oroade mig för eftermiddagen, ska till jobbet för första gången sen du föddes Gabriel. Samtidigt vill jag dit och så tror jag att det blir mycket bättre när jag har varit där en gång.

 

Jag började med att åka till tippen, körde samtidigt som din pappa. Han behövde ha släpet med sig norrut och så hade jag redan fyllt det så det var lika bra att fylla ännu mer. När man väl tar sig dit är det bra om man tar med allt man kan. Så jag fyllde även bilen.

 

När jag hade varit där körde jag till glasmästaren med ett fönster som din pappa tagit sönder. Han slant med spikpistolen och spräckte fönstret i badrummet. Så vi tog ut det igår och la ut det i bilen så jag inte skulle glömma det. Det skulle bli klart till lunch så då hinner jag hämta det innan jag ska iväg med tåget.

 

Då jag kom hem satte jag mig och tog en kopp te, jag pratade säkert i telefon också men det minns jag inte. Fixade lite annat och sen åkte jag iväg igen. Tänkte handla potatis att sätta, det är visserligen lite sent men varför inte prova. Fick åka på två affärer innan jag hittade rätt. Var även nere på köpingen och bytte mitt halssmycke jag fick, till en tåring och öronhängen. Jag har ju redan två halssmycken som jag alltid använder så jag har inte nytta av fler. Men jag vill gärna bli fin med lite hängande örhängen så det passade mig mycket bättre och så tycker jag det är fint med tåringar. Köpte även en tröja till din pappa så han kunde vara snygg när han hälsade på mitt jobb. Hämtade sen fönstret som din pappa ska få sätta tillbaka imorgon.

 

Åt lunch och sen skulle jag hoppa in i duschen. Då kom tårarna, när jag tänkte på vilken underbar personal jag har. Hur skulle jag klara av att åka tillbaka dit utan att bli rörd? Men jag kom in i duschen och tårarna strilade som duschen.

Ja, ni som känner mig undrar naturligtvis varför jag duschar och inte badar men det är för att din pappa har tagit ut det och stoppat ut det i garaget. Vi ska inte ha det där när de ska visa huset. Dels för att jag vill ha badkaret kvar själv och dels för att alla inte vill duscha i badkar ( eller hur Rickard Svensson?)

 

Då jag kom ut hade jag fått ett sms av en från jobbet och då grät jag ännu mer, svarade henne och fick ett svar tillbaka. Hon förstod mitt dilemma men hon tror också att det blir bättre då jag varit där. Jag försökte låta bli att gråta för jag blir inte lika snygg då.

Rätt var det var så var klockan hur mycket som helst och jag fick springa till tåget. Jag hade ju slarvat bort nycklarna till cykeln.

Då jag kom ner till stationen hade tåget gått sönder och det var buss ersatt halva vägen. Hoppade på den och bytte Vallsta och så kom din pappa och mötte mig. Blir så glad då jag ser honom men det kändes konstigt att han mötte mig på min hemmaplan Bollnäs.

 

Vi gick och handlade glass innan vi åkte till jobbet och så bytte din pappa om och blev hur snygg som helst. Han gillade inte tröjan till början men då jag sa att han var snygg så gillade han den genast mycket bättre.

 

Vi åkte till jobbet och började med att gå in till mitt gamla kontor. Träffade en personal och det gick bra. Det kändes lite konstigt att komma in på sitt gamla kontor och så sitter där någon annan. Men din pappa sa att jag inte så berörd ut men det kändes. Men inte för att jag skulle vilja komma tillbaka, det känns som att jag har gjort mitt där men visst känns det konstigt. Hämtade lite av mina saker som jag hade där och så pratade jag lite med min efterträdare om lite jobb.

 

Gick sen ut och satte mig, jag fixade inte att går runt och hälsa som jag skulle ha gjort i vanliga fall utan folk fick komma till mig istället. Det var några ur personalstyrkan som var ordinarie och alla de kom fram och hälsade och beklagade, alla sa även att de var glada över att se mig. Varje gång någon kom fram till mig grät jag lite, men det kändes bra. En av de boende i gula huset kom fram och då tänkte jag att undra om hon vet, men det gjorde hon och beklagade hon med.

 

Några av de anhöriga kom också fram och kramade om mig, jag var lite undrande om alla visste men det vet de nog. Men de sa inget och det behövdes inte heller det var fint bara att de uppmärksammade att de visste.

Satt där som en panelhöna och så kom en av min personal som är mamma ledig och pratade med mig. Hon kom mest för att träffa mig och det kändes bra att få prata med henne. Hon har skrivit så mycket fint här i bloggen och skickat fina mail till mig. Hon var kvar en bra stund och sen kom en annan personal och satte sig och pratade mycket med mig. Hon har också hört av sig mycket till mig nu sen du föddes Gabriel. Så det kändes extra bra att båda dessa tjejer var där så jag fick prata med dem.

 

En av personalens barnbarn dog ju också under förlossningen för kanske två år sedan och nu skulle de ha barn igen. Hon hade telefonen på för de skulle få när som helst. Om det går bra denna gång känns det också bra för oss.

 

Vi åt kolbullar och så tog vi lotter och vann solglasögon och hårskum. Spelade sen på choklad lotteri och vann även en Polly påse där. När sen festen började ebba ut så åkte vi tillbaka till Ljusdal. Packade först in mina saker i bilen.

När vi kom hem bytte din mamma om och sen åkte vi vidare till Hamran. Maggan skulle ha kalas där. Där fick vi också mat och sen skulle de andra spela brännboll men din mamma var inte helt pigg så dina föräldrar gick istället en runda och kollade hur det såg ut där. Din pappa har inte varit här så mycket.

                                                  
                                                  
                              

Vi hann kolla på deras nya hus, som ligger sidan om igen. Förra gången vi var där var det fullt med saker där och nu har de rensat en hel del. Vi fick även lite kaffe och kaka också innan vi åkte.

När vi körde hem satt din pappa och övade på namnen på alla som var där. Det var lite nya ansikten och namn som din pappa inte hade sett tidigare.

 

Då vi kom hem somnade vi ganska fort, det var ju inte jätte sent men din mamma hade ju gråtit hela dagen och det tar ju på krafterna. Vi hade en dag imorgon också, din pappa har ju bara tid att vara här en kort stund för sen ska han till Sundsvall och Dorotea. Detta är sista gången jag kan ligga nära din pappa på länge för nu ska vi inte ses på fem dagar. Vi bestämmer oss jämt för att vi inte ska ha så långa perioder då vi inte ses. Men sen kommer verkligenheten och det inte är möjligt att träffas. Nu ska din mamma ha mäklaren här och sen ska hon till försäkringskassan. Fick veta det nu när vi kom hem och det måste ju göras.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards