Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Carina - 7 juni 2008 23:26

Vi sov länge men vaknade av att det kom ett ben över min kropp. Maja gillar att ligga nära och nu var det lite väl varmt för att ligga så nära. Din mamma ville ligga kvar lite men inte Maja, hon ville ha frukost och se på en ny film.

Sen kom det nya frågor. Vi har kort på Gabriel och oss i en ram, det är tre kort i en ram. Då undrade Maja om jag hade haft alla de bebisarna i min mage. Jag förklarade att det var du Gabriel på alla bilderna.

 

Hon hade inte förlikat sig med att man bränner döda människor så vi hade en ny diskussion om det. Men hon verkar inte tycka att det är läskigt att prata om dig Gabriel utan hon är intresserad och vill veta. Men det är ju klart att ingen vill väl höra att man bränner upp människor.

Det är ju kul att hon vill veta, hennes syskon har inte frågat en enda fråga. Men Maja har ju alltid stått din mamma mycket nära.

Nu sa hon att nästa gång hoppas jag verkligen, verkligen, verkligen att det blir en flicka. Hon verkar inte ha några betänkningar om att du är död Gabriel. Utan det viktigaste är att det blir en flicka.

 

Vi gick ner och åt frukost, idag verkade det bli ännu varmare än igår. Det är inte lätt att jobba varken ute eller inne när det är så varmt så vi tog oss till badet idag igen.

Innan dess såg Maja min mobil och där har jag ett kort på din mamma och pappa då de pussas då vi gifte oss. Usch! Ta bort den, jag vill inte se, sa Maja. Vem har tagit det kortet. Då sa din mamma att det var Majas mamma som tog det. Äckligt! Barn är roliga!

 

Vi tänkte inte stanna så länge så vi tog bara med lite vatten och kex. Vi ringde till Maggan och meddelade att vi var på badet så de kom också dit med lite mer fika. Efter att ha badat och solat lite så åkte din mamma hem. Hon hade mycket att fixa. Det var bara att sätta igång med inne och ute. Jag skulle iväg till Maggan sen och äta och hon ringde och sa att nu är det mat och din mamma fick skynda sig iväg.

 

Det var skönt att åka iväg hemifrån och vara lite social. Jag kommer ju att sakna Maggan och hennes familj då jag flyttar. De har varit som en extra familj till din mamma då jag bott här i norrland. Du skulle ha gillat dem Gabriel och de var också jätteglada för att du skulle komma.

 

Då jag kom hem igen pratade jag med din pappa. Han har inte haft så mycket tid med mig idag. Han skulle laga traktorn och så skulle de börja packa för imorgon ska de åka ner till Östersund.

Än så länge känns det ganska okej att vara själv men visst saknar jag din pappa hela tiden och önskar att han sov här bredvid mig.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards