Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Carina - 10 juni 2008 07:48

Vaknade idag av att din pappa ringde. Jag ville att han skulle ringa då han kom till flygplatsen för sen kommer han att vara upptagen hela dagen på kursen så ville jag prata lite med honom fick jag göra det tidigt. Men det gör ju inget att vakna när man hör din pappas röst och vet att man inte behöver gå upp.

Jag hann ju göra med igår än vad som jag trodde, så nu är det bara toaletten kvar och så källaren men den kommer jag inte att göra så mycket åt.

 

Somnade om igen då din pappa gick på planet och vaknade sen igen då han ringde från Stockholm. Pratade medan han åkte taxi in till stan. Det känns mycket bättre idag, det var skönt att få prata med din pappa igår och att vi pratade om hur jag kände och om vad de gjort och inte annat slösnack. Kände mig gladare i kroppen och var dessutom nöjd över att jag hann färdigt så mycket innan sista dagen. Annars brukar din mamma alltid spara allt till sista dagen och får då gå upp i ottan och slita som ett djur och så är jag färdig precis några minuter innan det är dags. Men denna gång har din mamma gjort mycket före.

 

Gick upp och åt frukost, unnade mig en lång frukost då jag inte hade så mycket att fixa. Fick ett sms i morse av tandläkaren och då visade sig att jag skulle dit en timme senare än vad jag trodde! Alltså skulle mäklaren komma en timme senare också… jo visst, han skulle komma kl 13 istället för 12 som jag trodde och då kunde jag ju unna mig en längre frukost.

 

Städade badrummet innan jag åkte iväg, skönt att ha det gjort. Åkte till tippen och slängde massa skit och sen åkte jag till apoteket med gamla mediciner. Fick ett sms av Helena innan idag och hon undrade om vi skulle spela på matchen ikväll. Din mamma har ju så dåligt minne så hon skulle göra sitt bästa för att komma ihåg. Det gjorde hon och när jag tippat gick jag och åt lunch på Finess. Tyckte jag var värd en lunch idag efter allt slit och gråt.

Men visst är det trist att äta själv, hade ju hellre haft din pappa där.

 

Då jag satt där blev det alldeles svart trodde att någon hade släkt ljuset, men det var svarta moln på himmeln, vinden tog i och sen kom haglet! Det haglade värre än om det vore snöstorm…samt att det regnade för fullt. Folk som kom in var helt genomblöta. Hade suttit och funderat på att lämna teet och åkt hem för det var så tråkigt att sitta där själv. Men nu var jag glad över att jag stannat kvar. Då det lättat lite gick jag ut och körde hem. Var tvungen att ta kort på all hagel som kom.

 

Då jag kom hem fixade jag till det sista och tog beslutet av att strunta i källaren. Satte mig med en kopp te till och ringde till Linda. Kunde inte låta bli fast jag tänkte strunta idag man jag pustade de sista rutorna i vardagsrummet fast att det regnade. Pratade med henne tills mäklaren kom.

 

Han var nöjd med det han såg, det var ju han som sålde till mig så han såg hur mycket jag har gjort. Gick igenom alla rum och var även nere i källaren. Sen satte vi oss och gick igenom allt igen och han skulle skriva ihop något och skicka det till mig. Han tog kort och just som han var där sken solen och han kunde även ta kort utifrån. Han sa att han gissade att jag skulle få ca 900 000 för huset och det är ju en fördubbling av vad jag gav men jag har ju stoppat i nästan lika mycket! En miljon hade varit häftigt!

 

Var så glad när han gick, kände mig lättad och ville ringa och berätta för någon men din pappa var ju på kurs, Anna svarade inte men det gjorde din mormor. Men hann bara prata med henne någon minut sen fick hon besök. Så jag satt här i min ensamhet och funderade lite. Så ringde det i alla fall i telefonen men då var det prästen som ska begrava dig Gabriel. Jag hade skickat iväg ett mail för jag hörde aldrig ifrån dem och hon svarade idag att prästen skulle ringa. Han hade missuppfattat det men nu ringde han. Det gick bra att begravningen blev den 22 juli. Då kommer jag hem från Skåne och så kan vi hämta dig Gabriel på måndagen och sen kör vi upp då vi hämtat dig. Han ville att vi skulle träffas och prata om hur vi vill ha det och jag bestämde ett möte på torsdag.

 

Fick sen skynda iväg till tandläkaren, men hon är alltid sen så jag fick vänta ett tag. Fick sen bedövning och väntade ytterligare och när hon skulle börja borra ilade det och jag fick mer bedövning och fick vänta ytterligare lite till. Till slut var jag färdig. Var ju förberedd på att tandläkaren eller några av sköterskorna skulle fråga efter barnet denna gång också och nu var jag mycket mer förberedd på frågan men den kom inte denna gång heller. Men jag tror att jag skulle lättare kunna klara av frågan nu.

 

Då jag kom därifrån kom det en rejäl skur till och jag hann precis komma in i bilen innan det bröt ut helt. När jag kom hem så ringde jag till din mormor igen. Nu hade hon lite mer tid och vi pratade om hennes semester och om mitt läkarbesök. Men sen kom en kille som skulle laga min fjärrvärme som läcker så jag fick lägga på luren.

 

Det visade sig att han hade fel rör med sig men efter lite diskuterade med en jobbarkompis fixade han det i alla fall. Jag stannade kvar i källaren och han ville fråga något så det blev en del gjort i källaren. Rensade lite inne i garderoberna, samlade metall, plast och kartong i olika påsar så det sen är lätt att slänga. Passade på att slänga en hel del. Anna ringde och pratade med henne lite men vi ska höras imorgon igen istället. Sen ringde din pappa och då blev jag så glad igen. Men allt för fort släpps de på planen…

 

När han var färdig och åkte igen så gick jag upp. Din mamma började bli hungrig och värmde mat. Ringde till din moster och berättade om nu du ska begravas Gabriel för hon vill beställa biljetter så tidigt som möjligt. Pratade lite med din kusin Ian också men han ville mest äta upp luren. Eller var det att han ville pussa på sin moster!

Ringde sen till din morfar och pratade med honom. Han hade träffat din kusin Ian för första gången i helgen då din mormor fyllde år och även Ian gillade din morfar. Honom skulle du ha gillat, Gabriel, alla barn gillar din morfar och min pappa. Han har någon dragningskraft till honom. Din morfar berättade att kusin Ian inte kan krypa för han vill inte flytta armarna men när han väl gör det så kommer det att gå fort.

 

Sen åkte jag iväg till min samtalsterapeut, det var soligt nu så det blev sandaler. Man klara ju även av 17 grader fast man lätt blir van vid högra temperaturer. Det är skönt att få komma och prata med någon som vet och som inte frågar så mycket utan din mamma kan bara mala på. Det kom inte så många tårar men de tog väl slut nu när jag grät så häromdagen.

 

Cyklade hem och då hade Maggan ringt, ringde till henne och pratade med henne lite. Det var ju fotboll på tv så jag tittade på den samtidigt. Väntade sen på att din pappa skulle ringa, kunde inte hålla mig utan ringde och då var han på jobbet. Kunde inte prata då utan han skulle höra av sig igen. Men din mamma längtade så efter honom och när det blev mål för Sverige skickade jag ett sms och sen blev det ju ett mål till strax efter och då skickade jag ett till och sen ringde han. Men han har inte tid att prata med mig, han är stressad och eftersom att din farmor och farfar också bor i husvagnen och de lägger sig tidigare och då kan han inte prata där inne. Så nu längtar jag verkligen efter att åka upp, så jag åtminstone kan få kramas med honom för det hörs ju inte.

 

Hängde tvätt då jag prata färdigt med din pappa, borstade tänderna och tänkte gå och lägga mig. Din pappa ringde och sa god natt och din mamma gick också och la sig.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards