Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Carina - 17 juli 2008 17:00

Idag hade jag bestämt träff med mina gamla arbetskamrater. Vi är ett gäng som träffas när jag är hemma och vi har träffats sedan din mamma jobbade på Uggleskolan och där slutade hon 2001. De har även varit och hälsat på din mamma i Ljusdal. Vissa av dem flera gånger och det är kul att vi kan fortsätta att träffas.

 

En dag då din mamma och pappa var på väg till Sundsvall hade din mamma skickat sms till dessa damer och undrat om vi kunde träffas en dag då din mamma var hemma. Strax efter ringde en av damerna och undrade det samma. Hon hade inte sett sms:et utan ringde ändå och det var ju konstigt att vi tänkte på samma sak samtidigt. Vi bestämde ett datum och hon skulle kolla de andra om de också kunde.

 

Så idag träffades 4 av oss 6 i alla fall. Vi träffades på stationen i Lund och sen gick vi och fikade lunch. Vi satt kvar länge och pratade om ditt och datt. Vi satt så länge tills vi skämdes och gick vidare. Då gick en av tjejerna hem och vi var tre kvar som gick en runda på stan. Din mamma handlade en liten söt väska som hon ska ha på bröllopet i sommar och lite julklappar till Helena. Vi har ju en adventskalender, vi får 24 paket i december. Visserligen är de inte så dyra men det är kul att öppna.

 

Sen blev vi glass sugna och gick in på McDonalds och köpte glass. Där satt vi också tills vi skämdes och din mamma såg att hon borde köra hem. Jag skulle vara på nästa ställe om en timme. Så vi gick tillbaka tillsammans och sen sa vi hejdå och din mamma gick till bilen och körde hem. Jag trodde jag skulle vara hemma tidigare så jag sa till din mormor att jag kom hem tidigt och hon skulle också försöka komma hem tidigare men nu blev din mamma sen. Ringde till min kompis och undrade om jag kunde komma senare till henne och det gick jättebra.

 

Då jag kom hem var vår gamla granne där. Henne har jag inte sett på länge och det var kul att träffa henne. De satt och åt och jag höll dem sällskap med lite te och kaffe. Då de ätit färdigt frågade hon mig om dig Gabriel och jag berättade. Hon är själv inom vården och var intresserad. Det kändes bra att få berätta om dig, nu är det inte så ofta jag berättar allt från början för de flesta vet hur det var från början.

Jag gav henne adressen till bloggen och hon blev glad för det och skulle gå in och kolla.

 

Jag gav mig iväg till min kompis och ringde till din pappa under tiden. Pratade med honom då jag kom fram och väntade utanför innan jag gick in och pratade färdigt. Jag visste att jag skulle komma hem senare än vad din pappa ville vänta på att få gå och lägga sig. Så vi sa även god natt nu.

 

Då jag stod där utanför såg jag att det kom gäster till min kompis och jag var på vippen att gå hem igen. Jag kände att jag inte orkade gå in där om vi inte var själva. Jag pratade med din pappa och hade inte bråttom in, trodde att de skulle komma ut igen och köra iväg men det verkade inte bli så. Så jag tog kraft och gick in. Det kändes inte bra för de tror nog att jag är som vanligt och det är jag knappast. Jag orkar inte vara käck och glad som jag var innan. De hade inte träffas på länge eftersom att de varit semester och de hade mycket att prata om. Jag kände att jag inte alls var med i matchen och att det var jobbigt. Om några dagar ska vi begrava dig Gabriel och då känns det så meningslöst men massa skämt hela tiden. Jag hoppas att det inte alltid kommer att vara så här och att jag kommer att känna mig så allvarlig men det var så. Egentligen skulle jag bara vilja gråta men gjorde inte det heller. Tänkte rymma iväg men ville samtidigt prata med min kompis.

 

Till slut gick alla hem och vi kunde sätta oss i köket och prata. Det var säkert nyttigt för mig att träffa de andra men det kändes mycket jobbigt. Stannade trots allt länge och pratade och det kändes bra.

 

Hade tänkt gå igenom mitt CV men det hann vi inte och eftersom att min kompis inte orkar se på kort på dig Gabriel kunde jag ju inte ens sätta på datorn då jag har bild på dig där. Jag har svårt för att förstå varför man inte kan se på kort på dig. Du är ju bara en liten söt bebis som inte ser ut som ett monster. Men folks fantasier kan man inte påverka men det känns konstigt när de inte kan se på mitt lilla barn.

 

Idag har din pappa beställt en köksspis till vårt kök. Vi ska ha en liten vedspis där som man kan använda om det blir strömavbrott eller bara för mysfaktorn. Den är din mamma mycket nöjd med eller kommer att bli.

 

Din mamma hade glömt att ta med nyckel men hann ringa hem till din mormor innan hon somnade. Kom hem sent och gick hem i mörkret och hade önskat att din pappa varit med och jag slapp gå själv.

Somnade gott då jag kom hem.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards