Alla inlägg den 23 juli 2008

Av Carina - 23 juli 2008 16:05

Vaknade och upptäckte att din morbror fortfarande sov. Din mamma och pappa låg kvar en stund och pratade om gårdagen. Hur det kändes idag? Din pappa önskar igen att vi skulle ha varit själv. Han har ett behov att vara själv då det blir jobbigt. Men vi gick upp och ut och de var redan uppe i tältet.

 

Igår blev din mamma så ledsen på kvällen. Det bara kom över mig och jag kände att de krävde mycket av mig. Din mamma är ingen bra värdinna nu och det kommer hon kanske inte att vara på länge, vem vet? Men din moster kom in och tröstade mig och sen kom din pappa och då gick din moster ut. Vi satt där och kramades en stund innan vi gick ut till de andra igen. Det är inte kul att bli så här men så är det och det är lika bra att vänja sig vid att de aldrig går över.

 

Vi åt frukost och idag skulle vi åka in på stan och kolla lite. Din morfar skulle åka hem idag med tåget så din mamma körde och lämnade honom. Det kändes mycket bra att din morfar kom upp till begravningen. Jag vet inte hur jag egentligen kunde tro att han inte skulle komma men är i alla fall glad över att han var här. Nu vinkade jag av honom och hoppades att han skulle få en bra resa hem.

 

Vi träffades alla inne i Östersund. Din mamma, moster, mormor och kusin Ian gick för sig och din pappa och morbror för sig. Vi har ju inte samma intressen. Men vi träffades på ett kafé för att fika tillsammans. Din pappa var förstås så hungrig att han var tvungen att gå in på McDonald innan för att stilla hungern. Vi åt en god fika där och sen gick vi ut på stan igen. Innan vi åkte hem träffades vi igen och fikade, denna gång med kaffe och kaka.

När alla var nöjda gick vi till bilarna och din mamma och pappa åkte hem medan de andra gick och handlade. Vi skulle grilla innan din morbror åkte hem.

 

Så vi satte igång grillen och din pappa gick och pratade med byggarna. Det är hans sätt att komma undan och få tänka på annat. Då pratar han med dem och kollar så de gör vad de ska.

 

Din morbror gjorde allt för att få igång grillen och till slut gick det och vi fick korv innan vi var tvungna att åka iväg med honom.

Din mamma ville att vi skulle göra något tillsammans idag och därför jobbade inte din pappa, han ska jobba imorgon igen.

 

Din pappa följde med din mamma och lämnade din morbror. Så fick vi tid att prata med varandra på vägen hem. Din mamma tackade din morbror så mycket för att han kom. Det var ju faktiskt tack vare honom som det blev så bra med kaffet före begravningen.

 

Vi åkte hem och din pappa gick och la sig tidigt medan din mamma satt och pratade med din moster och mormor innan även jag gick och la mig. Det är jobbiga dagar nu, det känns även mellan din mamma och pappa. Inte för det är sämre men vi skulle behöva prata hur mycket som helst. Men vi ska i alla fall sova själva i natt.

 

Din pappa sov gott då din mamma kröp ner men han lägger alltid armen om din mamma så om det är i sömnen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards