Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Carina - 12 augusti 2008 22:30

Klockan ringde för idag skulle din pappa till Bollnäs och jobba. Det var länge sedan han jobbade nu så det kändes lite konstigt. Det var segt men vi kom upp och din mamma åt frukost med din pappa innan han åkte iväg. Sen tänkte din mamma gå och lägga sig igen men tänk om din pappa skulle ringa och komma på mig så jag höll mig uppe.

 

Skrev i bloggen och kollade på OS. Men inte ringde din pappa, men det gjorde inget för då kom din mamma igång.

Jag började med att baka fyra bröd till. Nu har vi så vi klarar oss ett tag. Det är enkelt att baka bröd när man har färdig deg som det bara är att blanda med vatten.

 

Din mamma satt vid datorn och skrev på bloggen och kollade upp lite annat samtidigt som jag bakade bröd och hade tagit upp mat som jag skulle laga.

Tänkte precis åka till Dollar Store och handla lite men då kom Linda och jag bjöd henne på en kopp te.

Stekte en massa bacon paket och kyckling, som jag sen ska göra matlådor av.

 

Då Linda åkte cyklade din mamma till Dollar och handlade lite. Då jag kom dit hade mäklaren ringt och kollat om det gick bra att ha en ny visning på huset imorgon! Och det gick ju bra. Försökte ringa honom men fick skicka ett sms för jag vill ju gärna berätta om hur bra besiktningen gick innan han har ny visning.

 

Då jag kom hem fick jag ringa din pappa och varna honom för att det blir städning då han kommer hem. Fortsatte att laga mat och fick till slut ihop 12 matlådor, så det blir alltså 24 portioner. Det kändes din mamma sig nöjd med och så blev det 8 bröd.

 

Vi fikade då din pappa kom och hem och sen sov en stund innan vi lagade mat. Vi kunde sitta ute både och fika och äta och det känns ju bra att det fortfarande är sommar.

 

Vi fick ta ner korten på dig nu igen Gabriel och det känns alltid trist. Då man ser på dig känns du så levande och man undrar hur det kunde gå så illa. Du hade snart varit 5 månader och börjat krypa. Det känns så orättvisst att du inte fick leva och ibland tänker din mamma varför hon inte blir argare för vad som hände. Men det känns precis som att jag blir arg på dig Gabriel och det vill jag inte. Man blir bara ledsen när man tänker på att du inte fick leva inte ilska. Jag tror inte man kan förstå hur man känner förrän man varit med om detta. Att man ändå blir så glad över att ha född dig. Det som är sorligast är att man inte fick lära känna dig mer än genom sparkar. Hade du blivit så söt som Ian eller hade du fått charm som kompletterade det. Du hade naturligtvis varit den sötaste din mamma och pappa hade sett. Det är du ju redan.

 

Eftersom att din mamma inte blir gravid så fort som hon vill så har hon skickat en fråga till en barnmorska på www.growingpeople.se och frågat. Men hon sa att det verkade normalt med att mensen blir oregelbunden efter det att man fått barn och att det är normalt att det tar 8-12 månader innan man blir gravid igen. Så det är väl bara att vänta. Försöker ju att inte tänka på det så mycket men det är ju i princip omöjligt.

Men nu har jag planerat nästa vår också så jag inte ska behöva må dåligt över att det inte går som jag vill. Den enda fördelen är att jag inte handlar så mycket kläder, tänker ju ändå bli tjockare hade jag tänkt.

 

Vi städade och plockade undan. Din mamma har ju även tvättat hur mycket tvätt som helst. Det blir mycket då man jobbar hårt. Satte ut tvätten idag i solen så det fick en chans att torka. Vi packade ihop tvätten också och till slut var både vi slut och arbetet slut. Vi körde in till Maggan och fick lite fika innan vi åkte hem. De hade även varit snälla och torktumlat en del av våra kläder som vi fått med oss.

 

Din mamma mår inte bra när hon åker bil och nu är det ännu värre än vanligt och när vi åker i din pappas tjänstebil kan inte din mamma köra. Så det gällde för din pappa att köra snyggt och för din mamma att kolla vägen hela tiden. Vi tankade i Ytterhogdal och där tänkte din mamma köpa lite mineralvatten för magen men de stängde precis.

 

Stannade och fikade efter halva vägen. Din mamma och pappa är båda förtjusta i att stanna och fika längs vägen. Det uppskattar din mamma med din pappa och han också gillar att åka på utflykt och köra på vägar man inte har köpt på tidigare.

 

När vi kom hem var det mörkt och vi tog bara in maten och sen gick vi in. Det regnade också lite, men det gjorde inget för vi la oss direkt.

 

Katterna nog saknat oss lite, men det var bara Pricken som kom och hälsade på. Helt blöt men söt ändå.   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards