Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Carina - 25 augusti 2008 22:46

Vaknade av att din pappas klocka ringde redan kl 04.45 det var tidigt, för tidigt. Men din pappa hoppade upp och började göra frukost. Han hade faktiskt själv packat igår kväll, han börjar hitta i husvagnen.

Din mamma gick ju upp då pipet från mikron pep. Lite trött men inte så trött som man skulle kunna tro. Din mamma vaknade och tänkte att nu har vi försovit oss men då var klockan bara tre.

 

Då din pappa gick ut så kom Pricken och det var ju skönt för då har hon kommit ur luckan själv. Din mamma pussade hej på din pappa men det var kallt så jag följde inte med honom upp till vägen. Utan gick in i värmen i husvagnen istället.

Stannade kvar en timme och skrev i bloggen och kollade lite på nyheter.

 

Packade ut det sista i bilen och låste och körde sen iväg. Idag var din mamma ovanligt pigg. Jag tror att din mamma saknar rutiner och skulle behöva ha något att åka till klockan åtta varje morgon. Kanske finns det träningstider på tidiga morgonen, ska nog kolla upp det.

 

Körde mot Ljusdal, tänkte ringa till Anna men det är ju tidigt. Din pappa ringde i Över Hogdal och vi pratade tills jag kom till Ytter Hogdal då jag skulle tanka lite. Var även inne på toa och handlade te och sen körde jag iväg igen. Pratade lite till med din pappa men sen skulle ha möta några jobbarkompisar på Arlanda, han kom först.

 

Ringde sen till Anna men hon hörde inte vad din mamma sa så vi pratade inte så länge. Stannade i Färila och handlade. Inga-Britt skulle komma och din mamma hade lovat macka och kaffe. Jag kom ihåg att jag hade släp och parkerade så jag kunde köra ut lätt igen.

 

Då jag kom hem packade jag in och satte igång en diskmaskin och en tvättmaskin. Fixade kaffe och fika och sen kom Inga-Britt. Vi började med att fika och avhandla allt som hänt sen vi träffades sist.

Vi började med det hon kom för sen, dialog. Nu är det dags igen för utbildningar och det vecka 37. Det ska bli kul att få göra lite utbildningar igen. Första ska bli med Inga-Britt och nästa ska din mamma ha med en av tjejerna som jag chef för innan och det ska också bli kul att jobba med henne, det ser din mamma framemot.

 

Vi flyttade ut efter en stund för det var soligt och fint ute. Inte så varmt som man skulle tro utan bara när solen kom fram. Det är bra att gå igenom utbildningen igen och vad vi tyckte förra gången för det kommer alltid upp nya tankar.

Inga-Britt hade lunch med sig så vi värme den och åt den ute, sen blev det bråttom för din mamma skulle till tandläkaren.

 

Det är svårt att få tid hos tandläkaren så ibland åker din mamma till Delsbo. Det är samma tandläkare men mycket lättare att få tid. Nu när jag inte kör från Bollnäs fungerar det ju.

 

Då din mamma kom hem plockade hon undan lite och sen åkte jag iväg igen. Nu skulle det vara en ny visning och din mamma får inte vara hemma då. Det är ev en andra spekulant och det vore ju bra med minst två så det kan bli lite fight om priset. Annars är jag nu nästan nöjd med att det blir sålt.

 

Körde bort till Allehanda där man kan lämna in saker som bli sålda och så tar hon en viss procent för besväret. Kollade om det var lönt att lämna in möbler och det var det så jag ska kanske åka dit imorgon.

Ringde till Linda och kollade om hon var hemma och det var hon så jag åkte dit. De har ju målat om huset, det visste jag men inte att de hade bytt färg! Fikade lite te och snackade lite skit. Sen åkte jag vidare till Hanna. Hon skulle ha gäster så jag stannade inte så länge. Men pratade lite med henne och då jag var där kom det ett sms från mäklaren om att jag kunde åka hem igen. Så det gjorde jag och satte på lite fika.

 

Satte mig vid tv och käkade lite och kollade lite mail. Britt-Marie skulle komma idag men hon ringde innan idag men fick inte tag på mig och sen inte jag på henne heller så jag tänkte att hon nog inte kom. Hon ringde sen och sa att hon kom så då tänkte jag att jag fick komma igång och göra något. Åkte iväg och handlade för jag fick för mig att jag skulle baka och göra lasagne.

 

Började med att göra en sockerkaka och då jag precis hade börjat ringde Mia. Pratade med henne i en timme tills Britt-Marie kom. Hann hänga två maskiner tvätt också. Satte även en bulldeg eller två som jag tänkte göra kanelbullar av.

Vi satte och drack kaffe, kakan tog ju lång tid på sig i ugnen och snackade en massa. Till slut var kakan färdig, eller det var den inte men det verkade så men oj så tung den var. Men vi åt den ändå och det var inget fel på den, lite döbakad men god.

 

Rätt som det var kom din mamma på att hon inte hade mer margarin. Jag skulle ju göra kanelbullar. Så jag tog ner degen och satte den i matkällaren, ska se om jag kan fixa det imorgon. Maggan brukar lägga in degen i kylen och låta den jäsa färdigt nästa dag. Din mamma är ju en riktig husfru nu så vem det?

 

Britt-Marie åkte hem och din mamma satte sig vid tv och kollade på singelmammorna. Rätt som det var kände din mamma hur trött hon blev och gick upp och la sig och väntade på att din pappa skulle ringa. Till slut ringde han och vi pratade en stund, mest bilar, så oväntat. Somnade gott då vi lagt på.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards