Alla inlägg den 3 september 2008

Av Carina - 3 september 2008 20:38

 

Vi hade ju satt klockan så vi kom upp i ganska god tid. Din mamma skulle ha en telefontid med doktorn kl 8.15 så då var vi klara med frukosten. Din pappa gick ut och började jobba medan din mamma stannade kvar inne och väntade. Och vänta fick din mamma göra för doktorn ringde aldrig. Din mamma skrev i bloggen samtidigt och fick skriva färdigt en dag. Det känns så bra att jag är i fatt nu igen…

 

Då klockan var 9 och doktorn inte hade ringt gick din mamma också ut. Din pappa höll på att rigga plintarna till garaget. Bonden ska göra vid vägen här hos oss denna vecka och då ska de hjälpa oss med tomten. Vi ska ju ha mer grus på infarten och så ska vi ta bort lite jordmassa framför huset.

 

Din mamma började måla staket bräder och din pappa började sätta upp balkskor som vi ska lägga tjocka reglar (som ska vara till altanen sedan) så vi kan lägga plank på dem och gå där när vi ska isolera taket på den sidan där vi inte ska loft. Sen kapade vi rätt reglarna och la dit dem, det var lite så lätt. De var tunga och så är det ju kanske 2½ meter högt upp i luften.

Din pappa flyttade in många av de bräder som ska vara till altanen under tak. Vi la bräder i mellan så de kan torka under vintern. Vi har en packe altanbräder till som ska flyttas. Det är tungt och dessa bräder din pappa flyttade nu var jättetunga.

Din mamma började sätta upp papp på väggarna nertill. Det kan man göra själv och nu kollar din mamma upp vad hon kan göra själv imorgon då jag ska vara själv hemma.

 

Nu har din mamma förstått hur man söker jobb via ams. Jag har nu skrivit ett personligt brev som jag ska bifoga. Så jag ska söka om ett jobb som personalhandläggare som låter kul och spännande. Det hade ju varit kul att åtminstone få komma på intervju.

 

Vi fick ganska mycket gjort trots att det blev dåligt väder på eftermiddagen.

 

Idag funderade din mamma på att det är ganska skönt ändå att han flyttat nu när du inte fick leva. Att man får vara lite anonym ändå, alla tycker inte synd om oss utan att vi är bara vanliga människor här.

Din mamma hoppas att det inte kommer upp när vi har dialog nästa vecka om dig Gabriel. För det är jag inte beredd på och är inte så intresserad av att prata om det inför en hel folksamling. Man vet ju inte hur det blir. Men jag kommer att presentera mig som om jag inte hade barn för då blir det inte så många frågor.

 

Vi gick och la oss tidigt idag, din pappa ville lägga sig redan kl 20 men då protesterade din mamma. Visserligen ska vi upp tidigt men man kan inte lägga sig hur tidigt som helst men vi la oss innan nio och somnade ganska fort.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards