Alla inlägg den 8 september 2008

Av Carina - 8 september 2008 20:54

Klockan ringde tidigt idag men din mamma kom upp rätt så lätt ändå. Idag ska ju din mamma åka på dialog utbildning och det har hon längtat efter länge att få göra.

Det var ju till att hänga lite tvätt och lägga i en ny maskin. Duschade och sen åt jag frukost. Hade ju köpt bananer och mjölk på vägen hem igår så jag kunde göra gröt.

 

Din mamma kom upp så tidigt att jag fick sitta och vänta in att få köra, de öppnade inte förrän 8 så jag kunde ju inte sitta så länge i bilen och vänta.

Åkte och kom fram lite i åtta, det kände som om jag körde om några som skulle hit och det visade sig att alla kom en halvtimme för tidigt.

Inga-Britt kom strax efter mig och vi gick upp för att förbereda oss.

 

Din mamma är jämt nervös innan en kurs. Tror helt plötsligt att jag inte kan något och alla exempel är borta i huvudet. Tur är ju att Inga-Britt ska börja. Visserligen håller din mamma i starten men den behöver man inte förbereda.

Din mamma har ju varit lite orolig för om någon skulle veta om dig Gabriel. Din mamma presenterade sig genom att säga att hon hade en man, din pappa och två katter. Det passar sig liksom inte att presenter sig genom att säga att man fick en död son i våras. Det blir nog lite tryckt stämning efteråt.

Det fanns en på utbildningen som visste vad din mamma varit med om och hon frågade direkt om hur det gick med huset. Det kändes bra att hon bara frågade om det specifikt.

 

Vi startade utbildningen och den gick bra, hela dagen fungerade som vi ville. Men vi är nog lite less våra egna gamla exempel som vi kört hela tiden. Men de har ju inte hört dem tidigare.

 

Vi åkte hem till Ljusdal, Inga-Britt skulle sova hos mig. Din mamma lagade mat, som vi sen åt. Vi hjälptes åt och hänga tvätten och sen gick vi ut på promenad.

Vi pratade mycket skit under kvällen och en hel del dialog, vi tittade också på bilder från huset.

 

Då vi gick och la oss ringde din mamma till din pappa men han svarade inte så då ringde din mamma till Anna. Hon hade ringt innan. De ska komma upp till Jämtland i oktober och det ska bli kul. Vi pratade lite om hur det gått idag och sen då vi pratat färdigt ringde din mamma till din pappa och vi pratade.

Din pappa sa: du analyserar då allt och så är det. nu är din mamma mycket piggare och mycket mer sig själv och då analyseras allt, din mamma är ju inte beteendevetare för inget. Jag tyckte vi hade ett bra samtal, visserligen bröts det med jämna mellanrum men det kändes bra att sova hemma i Ljusdal, visserligen skulle din mamma helst vilja ha din pappa vid sidan om men det gör inte så mycket nu som det gjorde innan. Somnade gott då din mamma sagt god natt till din pappa.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards