Alla inlägg den 10 september 2008

Av Carina - 10 september 2008 21:40

Sov gott fast att det var en smal säng. Men varför ligga vaken då man kan sova! Även idag vaknade din mamma tidigt, för att klockan ringde. Hade ställt den tidigt och ville vara färdig i tid och äta frukost i god tid.

Kom kanske upp för tidigt och fick sätta mig och läsa igenom dagens kapitel då jag väntade på att det skulle bli frukost.

 

Igår ringde din mamma till din pappa och jublade. Din mamma köpte ett par byxor i april som absolut inte passade men de kostade bara 100 kr så om de aldrig skulle göra det var det inte hela världen. Men tänk om de skulle gå på en dag.

Inför middagen på kvällen provade din mamma byxorna för de andra gångerna jag gjort det har de inte passat men nu gjorde det. Din mamma ropade och tjoade i rummet och var tvungen att ringa din pappa. Men du har ju blivit smalare sa din pappa, det märker jag och det kändes som ett kvitto när byxorna gick på.

 

Även denna dag gick bra, det är mycket dötid för oss handledare dag 3 och vi gick igenom hur dagarna har varit och hur vi ska gå vidare. Vi känner båda två att det ska bli kul att prova jobba ihop med någon annan. Innan har din mamma känt att det har varit tryggt med att jobba med Inga-Britt men vi kan ju varandra så ska man utvecklas så ska man prova på att jobba med någon nu.

Våra exempel känns trist och din mamma hoppas på att få nya av Anneli. Ska jobba med henne i nästa utbildning, din mamma var chef över henne innan så vi känner varandra ganska väl. Vi ska träffas nästa vecka och diskutera igenom hur vi ska lägga upp det.

 

Vi slutade redan innan kl tre och det känns bra eftersom att din mamma ska köra hem till Jämtland ikväll.

Fikade innan vi packade i ordning alla saker och körde hem på var sitt håll.

 

Din mamma ringde din pappa och berättade att jag var på väg till Ljusdal. Trodde att jag skulle komma iväg vid femtiden. Då jag kom hem var det till att packa ihop all tvätt och disk. Det ska bli visning på huset imorgon igen och då gäller det ju att det är fint där. Det var i alla fall mycket varmare där nu när din mamma kom tillbaka igen och det känns ju bra när man ska ha visning.

 

Anna hade ringt innan på dagen och nu ringde din mamma upp henne. Vi pratade lite om hur utbildningen varit och din mamma berättade att det gått bra och att din mamma redan längtade till nästa utbildning. Under tiden jag pratade i telefon så åt jag lite och sen packade jag ut i bilen och innan jag åkte plockade jag äpple och plommon och tog med mig.

 

Ringde till din pappa men han svarade inte så din mamma ringde till Linda. Pratade om hur det varit och om hur din mamma är och har blivit. Pratade med henne ganska länge och sen ringde jag din pappa igen. Nu var han anträffbar och hade försökt ringa din mamma flera gånger. Din mamma hade med sig fika och fikade under körning.

Ringde till din pappa igen så han kunde möta din mamma, jag har ju längtat efter honom.

 

Din pappa stod där och väntade på din mamma och vad glad jag blev då jag såg honom. Pussade honom då jag kom ut och sen kom din farmor och välkomnade mig. Vi hjälptes åt och bära ner sakerna till husvagnen och sen gick vi in och fikade.

Din farmor gick och la sig och vi gick upp till huset. Då fick din mamma se hur mycket de hade gjort då din mamma varit borta.

 

Din mamma somnade gott vid din pappas sida, det känns bra att få sova sidan om honom igen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards