Alla inlägg under september 2008

Av Carina - 22 september 2008 21:12

 

Idag skulle vi få upp taket. Din farmor och farfar skulle också komma så vi kom upp i tid och efter frukosten gick vi ut och började jobba.

 

Vi fortsatte med taket. Det var ju meningen att vi skulle ha blivit färdiga med det igår men det tog längre tid hos bonden än vad vi tänkte. När vi väl var hemma var vi för trötta och det var bättre att lägga sig tidigt och så idag vara pigg och få det klart.

Det går ju ganska lätt att sätta upp det när man väl börjat men det är så mycket annat som ska fixas innan.

 

Din farmor och farfar kom inte innan lunch som din mamma hade trott. Så nu fick vi fixa lunch själv. De skulle handla lite på stan innan de kom hem till oss.

 

Vi höll på med att sätta de sista bräderna i taket då din farmor och farfar kom. De vet precis vad som gäller nu. Din farmor sätter in maten i kylen som de har med sig. Din pappa ringde idag och beställde lite mer mat som de handlade på vägen.

Din farfar sätter på sig arbetskläder och han vet ofta vad han ska göra. Han har ju byggt hus innan och har varit byggare och takläggare då han jobbade.

När taket var färdigt uppsatt så gick vi och fikade. Det kändes skönt att den första helt färdiga ytan var klar! Visserligen ska det sättas dit eluttag och lister men annars är det färdigt.

Så högt det blev! Och det ska bli ännu högre. Det är högre nu än i vanliga hus även om de har ryggåstak. Det kommer att bli riktigt häftigt då hela taket blir klart.

 

Efter kaffet började din farmor och farfar sätta upp lite spikreglar igen. Det kan de, de har satt de flesta i huset men din mamma har hjälpt till med några.

Pelle kom och vi planerade hur vi behövde ha hans hjälp. Vi ska ju sätta ner våra träd som din mamma har köpt. Han skulle idag fixa lite, flytta lite jord där vi saknade. Vi har ju grävt en del och det fattas lite jord här och där.

Han la även en liten jordhög till din mamma framför huset. Där satte din mamma vårlökar och så har jag grävt upp några blommor i Ljusdal som jag planterade här och hoppas nu att de överlever här uppe.

 

Vi satte upp en ny vind duk för att förbereda för nästa tak del. Men det är så mycket som ska fixas innan man kan börja isolera och få upp panelen. Denna gång har vi inte lika mycket jobb till din farmor och farfar. De får leta jobb men de tycker ju att det är kul att komma och hälsa på oss och se hur det går med bygget.

 

Det är i alla fall skönt att få maten serverad och disken diskad. Nu behöver inte din mamma ta med disk till Ljusdal.

Din farmor och farfar sitter och kolla på tv en stund på kvällen men de går till friggeboden ganska tidigt ändå och det känns bra att din mamma och pappa får vara för sig själva en stund innan det är sovdags.

Av Carina - 21 september 2008 23:02

Idag är det 6 månaders sedan du föddes Gabriel. Det känns otroligt länge sedan men mycket beror nog på att det fortfarande var riktigt vinter i lappland då. Det var ju meter höga drivor hemma hos din farmor och farfar och nu är det höst. Höstfärgerna är så vackra nu med grönt, gult och rött.

 

Din mamma och pappa sov länge, vi kom ju hem sent och var trötta. Halv tio väckte din pappa mig men vi gick inte upp förrän en timme senare. Vi borde jobba hårt idag men vi var för trötta för det. Till slut gick vi upp och åt frukost. Idag blev det mackor för det är snart lunch!

Då vi ätit gick vi ut och jobbade lite men sen var det dags för lunch. Vi åt lite rester som blivit över och sen gick vi ut igen. Idag var det innertaket som skulle upp. Vi mätte och så började vi och vi hann lägga en liten bit i alla fall.

 

Din pappa blev så lycklig och glad då han upptäckte att Tutan hade legat i huset han har byggt till katterna. Han var så besviken då han byggt det och hon inte ville vara där. Men nu sjöd han av glädje och då blir din mamma också så himla glad. Att han bryr sig så mycket om din mammas katter.

 

Klockan blev 16 och vi klädde oss civila och åkte iväg till bonden. Han bygger också nytt och vi har ju varit lite nyfikna på det huset. Då vi kom dit visade sig att de redan hade flyttat in. Men det var ju inte färdigt ännu. Det skulle inte din pappa göra. Man flyttar inte in i ett rum som inte är färdigt… det har din mamma hört många gånger. Din mamma blev helt tagen, det var så fint där. De hade skiffer då vi kom in, hackade bitar som fogats samman. Det var pärlspont på väggarna vilket gjorde att det verkade som ett gammalt hus. Man fick gå ner två trappsteg för att komma ner till köket och vardagsrummet som var i ett. Stora fönster som vetter ner mot sjön och fjällen.

Sen hade det ett otroligt vackert golv. Ek plankor som de har köpt på andra sortering, men det var riktigt plankgolv. Det var så vackert och din mamma bestämde sig för att sådant golv ska vi också ha! De hade skruvat fast det med plywood så det låg kvar.

Vi satt och pratade med dem en stund och sen gick vi husesyn. Vi har mycket samma tänk när det gäller husbygge men din pappa är lite mer skeptisk till en del saker. Men din pappa vet så mycket mer än vanliga människor.

 

Då vi åkte därifrån körde vi och hämtade bilen, vi bara tog den och körde iväg till kyrkogården. Din mamma hade tagit luktärter som vi har i trädgården och lite Dorotea blommor och de satte vi nu i en vas på minneslunden. Vi skulle gräva ner gubben som Maja gav till dig Gabriel men vi glömde den i bilen och gick inte tillbaka. Vi ska göra det en annan dag istället.

 

Då vi satt blommorna i vasen kramades vi länge. Vi pratade om dig och våra tårar rann. Vi kan ju inte minnas hur vi haft det utan bara undrar hur det skulle ha blivit. Vi kände ju inte dig Gabriel men än med dina sparkar. Hade du hunnit leva hade det varit annorlunda. Nu kan vi bara tänka oss hur skulle det ha blivit om du fått leva kvar med oss? Hade vi varit lika långt fram på bygget? Hade det kommit fler vänner och släktingar på besök? Hade din mamma och du bott så mycket i Ljusdal? Vi kommer aldrig att få veta dessa frågor men de dyker upp med jämna mellanrum och speciellt idag. Det kändes ändå bra att stå där och gråta tillsammans en stund.

 

Vi åkte i var sin bil hem och sen åkte vi till Frösön och åt mat. Ingen var så sugen på att laga något och vi var ju ändå finklädda så vi åt ute. Vi satt där och fortsatte att prata om dig Gabriel och hur det blivit nu.

Då vi kom hem administrerade vi. Din mamma satte in alla papper sina pärmar, vi får väl se hur länge det är i ordning nu innan det behövs en ny uppryckning.

 

Somnade gott i din pappas famn

Av Carina - 21 september 2008 17:22

Har varit i Spanien, Stockholm och Harsa och har haft fullt upp. Men det kommer att komma uppdatering inom kort...

Av Carina - 20 september 2008 12:01

Vi tar alltid lite sovmorgon på helgerna men idag hade vi mycket att göra och så ska vi bort ikväll och då har vi inte hela dagen på oss.

När vi ätit frukost gick vi ut och började jobba igen. Din pappa skulle sätta el rör i det facket där vi isolerat och det måste göras innan vi sätter upp takpanelen.

 

Din mamma tejpade ihop luftspalterna så de är täta då vi ska isolera vidare. Vi skulle åka och kolla klinker till vardagsrummet där vi ska ha kakelugnen. Är det beställningsvara måste vi beställa nu för kakelugnen kommer nästa vecka och vi vill ju få upp den så fort vi kan och då gäller det att ha allt hemma.

 

Vi åt först på Max och sen åkte vi till en ny golvaffär vi hittat. Vi kollade först lite själv och sen fick vi hjälp av en i affären. Vi ville titta på trägolv men han pratade bara om laminat golv. Vi försökte säga att vi inte ville ha det men han höll fast vi det, din mamma gick och kollade annat för hon orkade inte höra på honom. Till slut fick vi in honom bland trä golven. Det fanns inget som din mamma och pappa ville ha. Vi har bestämt oss för att ha oljad vit pigmenterat ek golv och det ska vara 15 mm tjockt.

Men vi kollade även på klinker som vi ska ha bakom kakelugnen. Vi hittade först en som såg lite rostig ut men när sen solen kom på den så blev den för brun. Men den fanns även som grå och den är ganska intressant. Den är 30 gånger 60 och i så fall skulle vi ha den liggande. Men vi ska kolla på fler ställen.

 

Så vi åkte vidare då vi tagit en katalog för bubbelbad, vi håller ju på att kolla upp det för vi ska ha ett sådant i badrummet nere. Vi åkte till nästa affär och kollade kakel igen. Vi hade tittat på ett kakel där som vi ville ha från början. Nu skulle vi jämföra med den vi tittat på innan idag. Men nu tror vi att vi hellre vill ha stora plattor eftersom att det är nästan 5 meter upp i taket så det blir mycket och då kan det bli så plottrigt om vi har mosaik.

 

Innan vi körde hem åkte vi och handlade blommor till Mona som vi ska på kalas hos idag. Det blev inga blommor utan lökar som hon kan plantera. Det kom ner några till, till din mamma också. Det kommer att bli häftigt att få upp vårblommor utanför huset nästa år.

 

Då vi kom hem fikade vi först och sen jobbade vi en liten stund. Din pappa satte upp el dosor i taket där vi skulle sätta upp tak. Men vi hann inte göra så mycket för sen gick vi och duschade och klädde oss fint.

Vi skulle ha cyklarna med oss på bilen så din pappa hade pumpad dem innan och sen hängde vi upp dem på bilen. Vi tog bilen dit så vi kunde vara fina då vi kom. Då vi körde förbi kyrkan pratade din mamma om något och då frågade din pappa om jag hade tänkt på dig Gabriel då vi körde förbi. Men det hade jag inte, och då sa din pappa att precis så är det. Ibland tänker man på dig och ibland inte så är det.

 

Din mamma hade packat in paket innan och nu kom vi fina med ett fint paket och ringde på. Vi var först och satte oss i soffan och drack lite välkomst drink. Sen kom nästa gästgäng och sen började vi äta. Vi fick 3 rätters middag och så drack vi upp bröllops alkoholen. De hade lite kvar, eller ganska mycket!

 

Det var en trevlig kväll, de andra åkte hem tidigare då de hade barn och skulle bort nästa dag igen. Men din mamma och pappa stannade kvar ganska länge men vid 01-tiden gick vi hem. Vi tog på oss de extra kläderna som vi hade med oss. Det är inte lika kallt nu men det blåste och är ju inte varmt. Vi hoppade på cyklarna och det började med mycket nedför. Sen gick det svagt nedför och när vi körde förbi kyrkan. Då pratade vi om dig Gabriel för imorgon, eller idag eftersom att klockan är efter midnatt är det 6 månader sen du föddes. Tänk att tiden går så fort, men din pappa säger hela tiden men tänk som mycket vi hunnit med sen dess.

 

Efter kyrkan är det uppför och då blir din mamma lite efter men då puttade din starka pappa på samtidigt som han cyklade sidan om. Han är så gullig att det nästan värker i hjärtat. Ibland fick han släppa för att ta ny fart och sen puttade han på igen. Det gick fort att köra och hem och sen rasade vi ner i säng. Vi var båda mycket trötta och somnade som stockar igen.

Av Carina - 19 september 2008 07:57

Idag vaknade din mamma och mådde mycket bättre, gråt dagen var slut och det kändes bra. Ofta varar det bara en dag och det räcker för det är jobbigt trots att det inte är så ofta nu längre. Kom upp i tid och käkade frukost. Din mamma har klagat lite för att hon alltid får sitta ytterst i soffan och då man sitter där så får man serva den andra hela tiden. Så din pappa skulle låta din mamma sitta innerst lite oftare. Men nu på morgonen kommer din mamma upp sist och då får jag ju skylla mig själv med att sitta ytterst.

 

Då din pappa kom hit tillbaka från jobbet i onsdags gick Tutan och skrek, han trodde att hon frös. Så han började bygga katt huset. Vi har köpt en frostvakt som vi ska ställa in i arbetsboden så det inte blir så kallt. Där kan se katterna vara tills vi flyttar in i huset.

 

Nu byggde din pappa ett katt hus i frigolit och la in frostvakten och byggde in den så de inte bränner sig. Han var nöjd med sitt bygge och gjorde även en gång så de kan gå in där lätt.  Tutan vill hellre ligga i förtältet fast att vi försökt få in henne i arbetsboden, har ju en kattlucka där. Pricken hittade dit nästan direkt och din pappa blev stolt då han hittade henne i huset.

Vi har även stoppat in maten där för att Tutan ska gå in där och äta och komma på att det är bra att vara där då det är kallt.

 

Idag fortsatte vi med isoleringen av taket. Vi kom på idén igår och nu var det bara att fortsätta på den linjen. Det är ju så trångt där inne och inte lätt att spika och att bara vara där över huvud taget är svårt. Det tog ju lite tid innan vi fått upp vind duken och reglarna. Men då vi fått upp dem och ätit lunch fortsatte din pappa med att isolera och så åkte din mamma iväg till apoteket.

 

Din mamma fick ju utskrivet piller av doktorn igår och eftersom att jag inte var på jympa igår så hade jag inte hunnit hämta ut dem. Men din mamma har ju ont så det känns som att det är något att prioritera.

Din mamma var på apoteket och sen åkte jag in och handlade lite och då jag kom hem fixade jag kaffe till oss. Vi satte oss i förtältet och fikade. Det var för varmt i husvagnen. Din mamma hade lagt in en bok i sin mp3 spelare och den är spännande och din mamma har med den överallt. Har jag chansen så sätter jag på den och börjar din pappa prata får jag stänga av och fråga vad han sa.

 

Vi fick färdigt isoleringen i det första facket, en fjärde del av hela taket. Det kändes mycket bra, sen mätte vi hur långa och många tak paneler vi behövde. Sågade upp dem och såg till att vi hade ytor att lägga upp alla panelerna på. Vi fick måla hälften uppe på ovanvåningen och andar hälften där nere. Din pappa målade alla paneler. Dels för att din mammas axel inte gillar att måla och för att din pappa tycker att det ska vara samma som lackar. För att det ska bli lika för hela taket och din mamma hade inte något emot det.

 

Din mamma gick in och hämtade datorn och satte mig och höll din pappa sällskap och skrev i bloggen. Det är fint med trådlöst Internet!

Det tog tid för din pappa att måla, din mamma hade tänkt se på Dobbidoo men det hann vi inte. För när din pappa var färdig så gick vi och duschade, det var nästan månsken så det var lite häftigt att få ljus in i duschen av månen.

 

Vi hann sen vem som vann… satte i soffan och kollade om det fanns någon film att kolla på. Vi hittade en gammal på kanal 9 och poppade popcorn och mös framför tv. Det var skönt att bara mysa lite och sen gick vi och la oss och sov.

Av Carina - 18 september 2008 19:42

Vaknade av din pappas klocka idag. Han skulle iväg på jobbet och ha telefonmöte och din mamma skulle till doktorn. Vi åt frukost och sen åkte din pappa iväg och din mamma satte igång datorn. Skrev lite i bloggen, kollade mail och nya jobb, men inga roliga på ingående.

 

Skulle vara hos doktorn 9.45 och åkte i god tid dit. Lyssnade på mp3 så det gick bra att vänta. Fick komma in och berättade från början om när du föddes Gabriel. Tårarna rann när din mamma berättad om dig och hur du föddes. Skulle ju berätta om varför jag hade så ont i höfterna och ner i benet då jag sitter still för ofta. Då rann gråten hela tiden och det kändes jobbigt att berätta. Men jag var ju tvungen, hon frågade om vi hade någon samtalskontakt och det sa jag att vi hade.

Berättade sen om axeln som spökar. Hon började undersöka mig på doktors vis, försiktigt, försiktigt. Då gör ju inget ont, jag kunde ju röra alla armar nästan hur som helst och så smeker dem nästan en och inte gör det ont då heller. Var arg på kroppen som inte gjorde ont alls hos doktorn. Men din mamma sa att så här har det varit i 15 år och sjukgymnastik hjälper inte mer än för stunden. Hon tyckte att jag skulle söka det i alla fall och lugna ner mig lite. Men din mamma är inte typen som sitter still. Hon gick in och pratade med en annan doktor för att få lite råd men jag fick ingen tid till en ortoped, din mamma sa vad hon tyckte och tänkte och doktorn förstod att din mamma inte var nöjd. Det var jag inte heller, jag var arg och besviken. Fick lite piller som jag tänker äta för de kan ju hjälpa för stunden i alla fall. Har mycket ont nu för tiden och inte blir det bättre av att bygga hus. Doktorn förstod att din mamma mådde bra av att bygga hus så jag fick fortsätta med det. Alla andra råd hon kom men har jag ju provat för så länge sedan. Men om jag inte byggde så mycket skulle det säkert bli bättre, då sa jag att jag inte hålla i ratten tio i två som man ska för då får jag ont, jag kan inte bära ryggsäck för länge och hänga över cykelstyret. Det är allt i det dagliga livet som hindrar mig men nu träffade hon mig för första gången och din mamma lovade henne att jag skulle ringa en sjukgymnast och sen komma tillbaka igen då de inte heller kunde göra något.

 

Handlade lite på vägen hem, var lite deppad och trött. Din pappa ringde och var hungrig och din mamma hade precis kommit hem från doktorn och satte på maten. Vi åt och sen gick vi och la oss och sov middag. Det var vad vi behövde. Din pappa var också lätt irriterad idag. Då vi vaknade fikade vi och sen gick vi ut för att börja isolera taket.

Vi höll på länge, först gjorde vi fel men sen kom vi på tricket. Det var inte så lätt att komma till för det är i vinkeln mellan tak och golv. Din mamma var lite låg och när jag slog huvudet i en av balkarna brast det. Då kom gråten och den ville inte sluta. Grät en bra stund och din pappa tyckte att det var konstigt att jag blev så ledsen av att slå huvudet. Det tyckte din mamma med men sen var det som om gråten stod på lur hela kvällen. Din mamma gjorde allt för att inte gråta, det var som att hålla sig när man är jätte kissnödig.

 

Vi satte vindduk och reglar på taket och började isolera. Din mamma ville bara gå till husvagnen och gå och lägga sig. Vet inte hur det var med mig men sa till din pappa att jag inte mådde bra och undrade om vi behövde jobba mer. Vi nöjde oss och din mamma ville inte duscha utan gå in direkt. Allt var jobbigt, varje beslut och steg var jobbigt och tårarna pockade på bakom ögonen hela tiden. Din pappa förstod att din mamma inte var hundra utan lät mig bestämma. Då vi satt i soffan började din mamma gråta igen och berättade hur det hade känts hela kvällen. Din pappa undrade varför det var så, var jag orolig för något? Din mamma hade ingen förklaring till varför jag var så lättgråten mer än möjligtvis doktor besöket idag. Dels att vi pratade om när du föddes Gabriel och så att jag inte fick den hjälp jag ville ha.

Så när vi fikat gick vi och la oss och somnade tidigt.

Av Carina - 17 september 2008 19:41

Klockan ringde tidigt, skulle till Bollnäs idag igen. Men ville åka hem igår så då fick jag ju ta straffet att gå upp tidigt idag. Åt frukost och sen körde jag iväg. Skulle träffa chefen idag och säga upp mig. Skulle även skicka in papper till AFA och då kan jag kanske få lite ersättning för att jag varit sjukskriven.

 

Kom på att vi kanske kunde köpa fler träd här i Bollnäs då din mamma ändå var här. Så slapp vi ta tid i Jämtland för att göra det. dessutom var de ju billigare på träd än vad de är i Östersund. Så din mamma ringde till din pappa och undrade vad han tyckte, han var med på noterna och din mamma skulle ringa då jag var där. Ringde till henne då jag stod utanför dörren. Hon kom ner och öppnade och vi gick upp till henne. Din mamma berättade hur jag mår och sen började vi prata om hur det skulle vara den sista tiden din mamma har kvar i Bollnäs kommun. När det var uträtt fyllde vi i en massa papper. Vi skrev även kontrakt så att din mamma ska få hålla dialogutbildningar även då jag inte är anställt längre. Då allt det var klart och din mamma hade skrivit under sin uppsägning gick vi och fikade.

 

Då träffade din mamma tre kollegor till som jag pratade med. Det blev mycket hus prat och den ena visste inte att jag inte skulle komma tillbaka. När vi fikat klart åkte din mamma iväg till mobackes och handlade träd. Ringde din pappa och undrade vad han hade för idéer. Men då jag pratade med honom kom killen som hjälpte mig igår så jag la på och fick hjälp av honom idag igen.

Kom ut därifrån men tre träd och två av dem ett äpple och ett plommonträd kostade bara 100 kr styck. De var andrasortering men vi chansar på att de växer till sig. Sen köpte vi ett vanligt träd som var på ordinarie pris. Nu blev det 4 träd men det gör ju inget. Packade in dem i bilen och körde hem. Skulle till tandläkaren så jag hade lite bråttom.

 

Var så hungrig att jag stannade på Finess och handlade några bullar, åt en direkt innan jag gick in till tandläkaren. Handlade kubb till din pappa.

Lagade två hål och åkte sen bra bedövad hem. Åt lite lunch då jag kom hem och ringde och pratade med Pernilla, kusin Alice låg och sov och hon åt också lunch. din mamma ska åka och hälsa på dem i slutet av september då din mamma har varit i Spanien. Sen satte jag igång med allt som skulle göras innan jag åkte hem.

 

Gick ut för att klippa gräset med fick fylla tre papperskassar med äpple först. Pratade med grannen om att det går segt att sälja. Han tyckte det inte borde vara så svårsålt. Klippte gräset och städade ur förrådet och gick iväg med en säck till soptunna. Gick in och fortsatte där, städade överallt och packade ihop. Värme lite mat och åt. Det tar alltid så mycket mer tid än vad man tror och till slut då jag var klar hade klockan nästan blivit halv åtta. Pratade med din moster innan och din kusin Ian äter hennes hemma lagade mat nu. Han gillar mat och det är väl tur, hans värden var också bra då de var hos doktorn senast. Skällde på din moster för att hon inte skickar bilder på Ian tillräckligt ofta.

 

Körde in och tankade på Statoil innan jag åkte hem, bensinpriset hade sjunkit. Det är dyrt att tanka din pappas bil… körde sen norrut. Hörde på min bok i mp3 spelaren och den är spännande. Det är bra att din mamma hör på den så behöver inte din pappa ringa hela tiden. Men pratade med honom en liten stund och din mamma hade vatten i en termos med sig så jag kunde göra te men var så hungrig att jag fick stanna i Ytterhogdal och handla lite bröd. Körde sen vidare och det gick bra även denna gång, ingen älg på vägen.

 

Då jag kom fram ringde jag din pappa strax innan jag var hemma, så han kunde komma ut och möta mig. Jag hade ju lite mat, gjorde ju flera portioner flygande Jakob idag innan jag åkte hem, med mig och lite annat till frysen. Kramade din pappa länge innan vi tog packningen och gick till husvagnen. Där gick vi direkt och la oss, din pappa hade redan sovit en timme innan din mamma kom. Vi var båda rejält trötta.

Av Carina - 16 september 2008 19:41

Din mamma vaknade av att din pappas klocka ringde. Han skulle åka till Sundsvall och åka iväg tidigare än vad din mamma skulle. Men när frukosten står på bordet kommer din mamma upp mycket lättare.

Då vi ätit åkte din pappa iväg och din mamma fortsatte med saften som jag började koka igår. Tog upp alla rabarber som jag hade i frysen och det var mycket och så kokte jag dem igår till saft. Din mamma har så mycket bär i frysen och måste göra något av dem innan jag flyttar.

 

Din mamma skrev lite i bloggen sen innan det var dags att åka. Din mamma skulle hälsa på en personal till din mamma. Hon har varit en av dem som hört av sig till mamma efter det att du föddes Gabriel. Då ville din mamma också ge tillbaka och hälsa på då jag ändå var i krokarna.

 

Körde förbi Mobackes, en handelsträdgård i Bollnäs innan jag åkte hem till henne. Skulle handla en blomma till henne men då såg din mamma att det var halva priset på ute växter. Kollade om de hade träd som var billiga. Hittade en som jobbade där och han sa att de hade aldrig rea på träd för de kan vinterförvara dem. Han var en riktig försäljare och fick din mamma att köpa ett träd. Din mamma skulle vilja ha Ingrid Marie äpple träd och det verkar inte kunna odlas så högt upp som vi bor men nu sa han att det kanske gick. Man skulle ha ett träd på en B9 stam, för de var mindre känsliga och därför köpte din mamma detta träd. Han hade andra förslag på vad din mamma skulle köpa för träd men det får vara till en annan gång.

 

Kom lite för sent men då jag kom in fick jag först gå på husesyn och det var ett stort och rymligt hus. Sen satte vi oss och fikade. Satt där och pratade om både dig Gabriel, hur det är, om huset och om henne och hennes familj. Det var trevligt men din mamma skulle på en ny träff så jag fick skynda vidare. Kommer kanske tillbaka någon dag.

 

Åkte och åt lunch med Anneli. Vi ska ju hålla dialog utbildningen nästa gång ihop och nu ska vi kolla hur vi ska lägga upp vårt program. Din mamma hade valt Lustgården att äta på, det är restaurangskolan som lagar mat där och det är billigt och gott. Otroligt fin mat serveras det där. Även idag var det mycket gott. Vi pratade mest allmänt då vi hade lunch men sen åkte vi till Hamrelund och började jobba på riktigt. Gick igenom hela utbildningen och delade upp alla kapitel. Det var bra för vi hade ganska lik uppdelning som vi hade haft med vår andra partner. Men din mamma fick ta på sig något kapitel som inte är så kul men för att lära sig mer tog din mamma sig på det.

 

När vi satt där kom en av personalen in och kramade om din mamma. Jag fick veta att du var här och då ville jag komma in och krama om dig. Tänk vilken underbar personal din mamma har haft. Vi pratade lite boktips innan hon försvann igen.

Då vi var klara gick din mamma ut till rehab. Träffade lite mer personal och fick lite fika av Karin på rehab. De berättade lite om vad som händer i kommunen. Då din mamma kommer tillbaka till Hamrelund känns det så skönt att din mamma inte är chef längre. Men då jag var det kändes det absolut inte så men nu är det saker som din mamma tycker är oväsentliga som kommer. Beslut och annat som de bestämmer över huvudet på en som man inte gillar. Jag tror inte att din mamma vill vara chef igen. Jag vill hellre vara någon som peppar och hjälper folk till utveckling.

 

Vi skulle ha en första träff inför Spanien resan som skulle handla om arbetsmiljö på stadshuset. Majken på jobbet skulle också dit så din mamma följde efter henne. Vi gick upp och din mamma träffade på kollegor där som din mamma inte har träffat innan. Men det kändes bra. En av dem kom direkt fram till mig och kramade om mig och undrade hur jag mådde. Sen pratade din mamma med lite andra kollegor och så träffade jag Inga-Britt. Pratade om dialog, eftersom att din mamma hade träffat Anneli idag.

 

Det var en föreläsning din mamma har hört förr och det känns ju bra att det är något som gått in för jag kunde det han pratade om. Vi fick lite fika och det var tur för din mamma var hungrig. Vi skulle inte sluta förrän halv åtta men vi slutade en timme för tidigt och din mamma tänkte åka hem direkt och fortsätta jobba hemma. Men jag fastnade utanför och pratade med två kollegor. Det kändes bra, de har varit i din mammas handledningsgrupp och vi känner varandra väl. Men det var ju lite kallt att stå där så vi åkte hem sen, så din mamma tjänade bara 20 minuter. Ringde till Maggan och sa att jag kom hem kl 20 om hon ville komma bort.

 

Kom hem och pratade med din pappa. Han hade kommit hem från Sundsvall. Då kom Maggan och din mamma la på. Din mamma satte på fika, åt lite mackor och drack te. Din mamma tog hand om saften som jag började med igår. Vi hade lite och förhandla, vi träffas inte så ofta nuförtiden.

Din pappa ringde och lät trött och ville prata med din mamma innan han somnade. Så din mamma skickade hem Maggan och ringde din pappa. Det känns så dumt att vara på olika ställen då ena är så trött. För då skulle man bara vilja krypa in nära och bara mysa och somna tillsammans. Men idag din mamma fick gå upp och somna själv efter det att jag sagt god natt till din pappa.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards