Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Käre Gabriel 26 okt

Av Carina - 26 oktober 2008 21:41

Vaknade av att din pappa smekte din mamma på kinden. Då vet din mamma att din pappa snart kommer att säga godmorgon min älskade fru. Det är så mörkt i husvagnen att man inte riktigt vet om det är morgon eller natt. Låg kvar och pratade en stund innan vi gick upp, eller en lång stund. Igår kväll sa din mamma till din pappa att jag vill att han ska berätta för din mamma om han är ledsen för din skulle Gabriel eller därför att din mamma inte blir gravid. Din pappa vill inte belasta din mamma med hans oro men det vill din mamma att han gör.

 

Då vi ätit frukost och din mamma kollade text-tv upptäckte vi att vi skulle ändra klockan. Det hade din mamma helt missat och nu blev din pappa glad att vi var uppe en timme för tidigt medan din mamma skulle kunna ha sovit en timme till istället.

 

Idag skulle vi isolera klart innertaket. Vi trodde att vi skulle ha blivit färdigt med det igår men det tog längre tid än vad vi trodde. Det är lite knöligt längst upp och det är det som kommer att ta lite tid. Idag har vi tagit med oss fikat redan från början, varmt vatten i termos och resten förberett. Då tar det inte så mycket tid av vårt jobbande.

Idag blev det klart i taket och det tog lång tid. Det var mycket krångligt att få dit all isolering där och din pappa svor mycket. Det är tur att ingen av oss är långsint utan när din pappa kommer ner från stegen kramas vi. Men då han står där upp och din mamma är nere kan det blir lite gnabb.

 

När taket äntligen var färdigt städade din mamma upp där uppe. Tog bort all isolering som vi inte behöver mer. Sopade och nu ser det bättre ut igen, men nedanför ser det ännu jävligare ut… men det är ett annat bekymmer.

Din pappa ringde till din farmor och farfar och undrade om de ändå ville komma ner imorgon. De erbjöd sig men vi trodde inte att det fanns så mycket att göra för dem men nu visar det sig att det finns det. De skulle fundera på saken och återkomma.

 

Innan vi gick in och åt middag duschade vi, tom din mamma tyckte det var skönt idag. Vi kommer ju inte att kunna använda den så länge till då vattnet snart kommer att frysa. Vi åt middag och din farmor ringde och sa att de kom imorgon. De kommer ner efter lunch. din mamma ska till Ljusdal, Maja fyller ju 7 år och så ska jag till tandläkaren. Men din mamma ska åka hem igen på kvällen. Men innan dess ska din mamma till arbetsförmedlingen.

 

När vi ätit åkte vi och handlade lite mat och så tankade din mamma bilen. Annars kommer jag inte så långt imorgon. Eftersom att din mamma har lagat mat och bakat bröd handlar vi mest mjölk och bananer. Då vi kom tillbaka gick vi igenom ventilationen hur vi ska dra den vidare och så städade din mamma lite i husvagnen.

La oss i tid då vi skulle upp tidigt imorgon, din pappa ska jobba i alla fall på förmiddagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards