Direktlänk till inlägg 29 november 2008

Käre Gabriel 29 nov

Av Carina - 29 november 2008 22:55

Både din mamma och pappa sov som stockar i natt. Din mamma blev ju hämtad sent och klockan var över ett innan vi somnade så vi skulle ju ha velat ha sovmorgon. Men din farmor och farfar skulle ju åka hem idag och ville ha frukost. Din farfar hade sagt att vi kan packa bilen först och sen komma och äta.

Din mamma vaknade av att din pappa sa vänta två minuter. Då sa din mamma att nu pratar du i sömne gubben, du kan somna om igen. Men din pappa gick upp och då kom vaknade din mamma så pass att jag förstod vad han menade och att det hade knackat på dörren.

 

Klockan var halv nio så vi hade ju ändå sovit ganska många timmar. Vi kom upp och åt frukost. Pratade lite med din farmor och farfar men de hade ju redan ätit då vi väl kom upp. Så efter en liten stund sa de hejdå och åkte hem. Din farmor ville vara hemma till advent och eftersom att de inte kunde göra mer nu innan vi satt upp taket så åkte de.

 

Din mamma och pappa åt frukosten färdigt. Då vi var klara tog vi på oss och åkte in till stan. Din pappa hade bestämt att vi skulle åka och kolla bil. Din mamma och pappa var ju ganska säkra på att vi skulle köpa en Subaru Outback men vi har funderat om. Den är dyr, vi vet inte om din mamma får behålla jobbet och så blir ju huset dyrare än vad vi tänkt. Så nu är vi inne på en Audi A3 men din mamma hade inte sett en i verkliga livet och ville se en. Vi började med att titta på begagnade bilar. Din mamma förstår inte varför vi måste köpa en ny. Det vill gärna din pappa men vi får väl se. Vi hittade en röd fin som din mamma genast ville ha. Den var så fin. Vi gick vidare och kollade då kom det en försäljare och pratade med din pappa. Efter ett tag gick vi med honom upp i nästa hall och kollade nya bilar. Det visade sig att man kan få en ny bil nu för rätt så bra pengar. Det är ju nu man ska handla bil, fördelen med att köpa en ny bil är att de drar mindre och så har den en massa fina finesser som din pappa gillar… din pappa är bil entusiast. Det var lite halv pinsamt då din pappa ibland var mer påläst än säljaren.

 

Han tog fram ett kostnadsförslag till din mamma, för det är din mamma som ska ha bilen. Det skulle kosta 250 000 kr för en ny bil och så ska vi sälja din mammas bil så det blir inte så mycket. Men nu när din mamma kör i Östersund så skulle jag vilja ha antisladd och fyrhjulsdrift. Din mamma fastande ju en dag i en uppförsbacke och kom ingen stans, hjulen bara spann. Östersund är backigt och det är inte bara din mammas om fastnar, det är fler som jag sett ha samma problem.

 

Vi får se hur det blir men vi ska fundera lite på detta alternativ. Din mamma ville ha en röd eller en vit och din pappa vill ha en metallic. Din mamma vill ha farthållare, temperaturmätare, usb utgång till stereon och din pappa är mer inne på själva motorn. I den bil vi kollade fanns det bara en mugghållare och det har din mamma upptäckt att Audi alltid har. Kan undra om de är en enmans bil. Så din mamma klagade hos säljaren, nu visade det sig att i den nya versionen som vi ev ska köpa finns det för två muggar. Sådana viktiga saker undersöker din mamma!

 

När vi åkte därifrån tog vi en tur till Arctura för och kolla om det var öppet idag men inte idag heller så vi åkte till Frösön och åt. Handlade lite på hemvägen och då vi kom hem fikade vi. Vi såg då en dokumentär om Martina som har Downs syndrom. Din pappa gillar inte att se sådana program för han blir så lättrörd och är en känslig kille. Men idag grät både din mamma och pappa en stund för din mamma blir också rörd och speciellt då det går så bra för en tjej som inte har så bra förutsättningar.

 

När det var slut gick vi upp till huset. Din mamma och pappa har ju bestämt oss för att vi inte ska jobba så mycket i december. Vi måste vila någon gång och det passar ju nu till jul att vila upp sig lite. Dessutom måste även din pappa jobba heltid nu för att hinna allt han ska innan jul. Så innan jul ska vi ha fått upp taket och tagit bort det tillfälliga bjälklagret helt och göra en ställning som vi kan använda då vi ska upp i taket.

Idag satte din pappa el i taket över köket och så mätte vi upp så nu är allt klart inför tak uppsättningen. Det tog ju lite längre tid hos bilhandlaren än vad vi tänkt så det blev inget tak idag. Men nu är det klart då vi går dit igen. Imorgon är det ju julskyltning och då ska vi in till stan.

 

Katterna kom in med oss och Tootsie är inte som vanligt. Kanske har hon bebisar i magen eller så har hon bara ätit upp sig. Din mamma är i alla fall orolig för henne. Hon är också lite orolig men det har ju hon alltid varit men Pricken lägger sig till rätta så då vi gick ut gick Tootsie med oss men vi får hämta ut Pricken senare ikväll.

 

Din pappa fixade maten idag och din mamma rensade ut bland våra kläder. Vi har bestämt att vi ska städa ut i varje skåp nu i december för vi får inte plats på våra få kvadratmeter längre… det är det som känns mest jobbigt med att bo i husvagn. Att vi inte får plats, det märks speciellt då vi även ska ha ”fina” kläder, inte bara byggkläder som det inte gör något att de är skrynkliga.

Det sämsta med att bo i husvagn är, enligt din mamma: för lite plats, kallt, ingen ugn och att vattnet i tanken tar slut för fort. Det bästa med att bo i husvagn, enligt din pappa: att han får sova så nära din mamma, och vara nära din hela tiden för den delen, att det är mysigt.

 

Vi tittade på tv, satt vid datorerna och så drack vi lite drink…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards