Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Käre Gabriel 29 dec

Av Carina - 29 december 2008 19:03

Din mamma hade ställt klockan men inte förrän halv nio så vi får ju ändå sova. Din mamma och pappa sover bra i din mormors källare. Men vi sover i samma säng för det är en hård kan emellan. Din mamma och pappa har fortfarande inte tröttnat på att ligga nära.

Efter frukosten åkte din mamma och pappa till lunch. Din mamma försökte ringa din moster men hon svarade inte. Vi ska åka dit idag och äta lunch.

 

Vi åkte till Nova i Lund för din mamma skulle handla julklapp till Elin och barnen i Ljusdal. Det var inte så mycket folk idag, din mamma var och kollade lite kläder först men hittade till barnen. Men sen gick din mamma in och provade jeans. De passade inte så bra som din mamma hade önskat men det fick gå ändå. Din mamma kanske blir magrare vem vet? Så din mamma handlade ett par byxor och sen körde vi hem till din mormor igen för din pappa hade glömt en mätare till Rickard.

 

Din moster hade ringt och vi åkte in till dem sen. Din mamma vill ju mysa med kusin Ian så mycket som möjligt. Han är ju så söt och go! Din morbror Danne hade lagat Wienerschnitzel och den var god, inte som den på gatuköken direkt. Men det var mycket mat och din mamma och pappa blev mätta. Vi lekte med Ian och så fikade vi lite innan vi åkte vidare. Din moster skulle åka och handla en ny bilbarnstol till Ian, han har blivit alldeles för stor för den lilla och nu när de har bil är det ju bra att ha en som sitter fast.

 

Din mamma pussade och kramade mycket på lille Ian och sen åkte din mamma och pappa till Ikea. Vi skulle kolla in våra möbler. Vi kollade först soffan och vi blir lika förvirrade varje gång vi är på Ikea och ändrar oss. Förra gången hittade vi en ny soffa som sen din pappa sa att vi inte kunde ha men nu trodde han det i alla fall. Men nu vill din mamma ha den gamla men med vissa ändringar. Så vi stannade länge på soffavdelningen.

Vi hittade kanske ett köksbord också, det är ett billigt faner bord men vi skulle ju kunna ha det tills att vi hittar ett vi verkligen vill ha. Vi är inte lika överens om stolar och stolstyg.

 

Vi gick sen runt och kollade det övriga varuhuset, fikade lite innan vi gick ut. Vi handlade inget denna gång för vi har nog packning så vi klara oss. Vi körde mot Ann-Catrin och så såg vi en bank. Då vi skulle betala räkningar imorse hittde inte din mamma sin dosa till banken och din pappa fick betala alla räkningar… nu fick din mamma åtminstone veta vilka konto nummer jag har.

 

Då vi skulle passera Höllviken avfarten stod polisen där och omdirigerade oss. Så din mamma och pappa hamnade på villovägar. Men din mamma visste på ett ungefär hur vi skulle ta oss men vi hamnade på grusvägar och då fick din mamma ett sms av Ann-Catrin som var hungrig. Din pappa ringde upp och sa att vi var vilse men då såg din mamma kyrkan och vi kom rätt. Det var en frontalkrock så vägen var avstängt.

 

Vi åt gott igen, och sen fikade vi resten av kvällen. Det är trevligt att träffa dem och ännu trevligare att vi faktiskt har hållit så bra kontakt trots att det är 6 år sen din mamma flyttade norrut. De är lättsamma människor och vi behöver bara komma dit och vara. Vi körde hem försiktigt, visste ju inte om det var halt så det var på nollan.

 

Din pappa diskade då vi kom hem, din mormor hade sparat lite till oss som vi inte kunde skicka i diskmaskinen. Din mamma checkade in oss på flyget och sen gick jag ner och packade. Det var inte lätt att få ner allt och din mamma valde att spara lite i Skåne som vi får hämta sen. Vi fick en brödrost av din mormor och eftersom att den bara var för två skivor tänkte din mamma att vi kunde byta den till något annat. Men din pappa hade redan sett alla finesser på den och ville behålla den men den hämtar vi i vår.

 

Då väskorna var packade somnade vi som stockar, dels var vi trött och så behövde vi sova för vi ska upp tidigt imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards