Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Carina - 4 februari 2009 19:11

Din mamma kom upp i tid men det var väl för att jag hade sovmorgon. Skulle träffa gruppen klockan 8 och bestämde mig för att köra dit och stå parkerad där hela dagen istället. Då få jag ju i alla fall tre kilometer att promenera.

 

Även dagen idag gick bra på jobbet och vi var och åt lunch på Gamla teatern. Det var gott men din mamma misstänker att din pappa inte kommer att gilla det. Det var vitlöksstekta potatisar och det var gott men man luktar ju inte så gott… på eftermiddagen smög din mamma ner i källaren och duschade. Din mamma har inte provat den duschen innan men det ska jag göra oftare nu för det gick snabbt och smidigt.

 

Idag kommer din pappa hem och vi har bestämt oss för att göra ett graviditetstest ikväll. Din mammas mens är försenad 4 dagar förutom en liten blödning igår. Det känns inte som om din mamma är gravid men för att kunna släppa den tanken åtminstone. Din mamma har även läst att om ägget blir befruktat men det inte fastnar kan mensen bli sen och om inget annat vore det ju bra så det finns lite chans i alla fall.

 

Din mamma har pratat lite med magen fall i fall där är ett syskon till dig där inne. Din mamma vill inte att den i så fall ska känna som om din mamma är orolig utan sa att om du är där är du så efterlängtad och att din mamma kommer att bli så glad och din pappa också förstås. Då du var i magen Gabriel var ju din mamma orolig hela tiden över att du inte levde, var inte riktigt lycklig över min mage eller stolt över den heller på något vis. Det var jag innerst inne men inte så mycket så andra kunde märka det. Putade inte magen i vädret om man så säger. Det ska jag ändra på om jag blir med barn igen och därför övade jag mig nu om det är någon där inne.

 

Din mamma handlade lite på vägen hem. Din mamma fick reda på idag att det finns en Ica affär nära där vi har gruppstationen så din mamma gick dit efter jobbet. Handlade även frimärken till paketen och skickade iväg dem. Din mamma hade glömt att lägga i en lapp till dem och glömt tejpa dem. Men din mamma fick låna en tejp och skickade iväg dem.

 

Då din mamma kom hem åt jag och sen skulle jag diska färdigt. Men får vatten kokare mår inte bra. Redan då din mamma skulle dricka te till kvällsmaten gick strömmen och din mamma fick gå upp till huset och knäppa på säkringen igen. Tog upp vattenkokaren till huset och även där slogs säkringen ut då jag värme vattnet så din mamma gav upp den och vi måste köpa en ny vattenkokare.

Vi har en rese vattenkokare som vi har i huset och din mamma började värma vattnet på den men det tog en sådan tid att din mamma gav upp.

 

Din mamma gick istället ner till husvagnen och började städa men hade inte hållit på så länge då din trötta pappa kom. Men det blev lite bättre. Kramades länge med din pappa och vi tog fram testet och läste och det var bäst att test på morgonen så det ska vi göra i morgon bitti.

Fikade lite och sen gick vi och la oss.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards