Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Carina - 17 februari 2009 11:25

Idag jobbade din mamma och pappa igen, upp i ottan och så iväg. Det var släckt i huset då vi åkte. Din mamma bytte motorvärmarsladd så de får det varmt i golfen. Din mamma körde först och kom på halvvägs mot bron att jag inte hade telefonen med mig så jag vände. Men jag har ju inga nycklar hem för de har Svenssons så jag mötte din pappa och fick honom att vända. Men då din mamma körde ner mot huset men det gjorde inte din pappa. Han vände och körde efter men vips var han borta. Han fattade inte! Borde inte han ha förstått att han skulle följa med ner och öppna husvagnen till din mamma. Din mamma svor mycket över din pappa istället fick din mamma väcka Svenssons.

 

De var visserligen redan vakna men din mamma var sur på din pappa. Hämtade telefonerna och körde sur mot stan igen. Då ringde din pappa och undrade vad jag ville!! Din mamma sa att han borde fatta att jag ville att han skulle följa med hem och hjälpa mig. han tyckte att din mamma skulle ha stannat ute på vägen och berättat det för din pappa. Dumma han, han borde ju ha förstått.

 

Men din mamma fick med telefonerna och hann ändå i tid till jobbet. Din mamma jobbade och slet även denna dag och sen mötte din mamma resten på Max efter jobbet. Din mamma och pappa kom samtidigt och strax efter kom Svensson. Vi åt och sen åkte vi vidare till badhuset. Vi har ju ett fint äventyrsbad i Östersund och det gillade tjejerna.

 

Din pappa är inte så förtjust i att simma och bada, även han har dåliga sidor! Men han följer ju med och är med oss. Vi simmade ut och badade utomhus och det var ju ca –25 grader så håret frös. Skåningarna gick även upp i snön men din mamma och pappa höll sig i vattnet.

Vi hoppade på trampolinen, alla utom din pappa. Ann-Catrin och din mamma var nog bäst i test, men enkla hopp samtidigt som vi håller för näsan… vi såg ut som gamla tanter, men vi hoppade. Din mamma stod på händerna i vattnet och lekte lite i strömmar och annat.

 

Vi var även sen inne i rutschkana landet. Där fanns tre rutschkanor och i den ena åkte man på en gummiring och så kunde man åka två och två. Din mamma och pappa ville inte åka men din mamma ångrade sig och åkte med Ann-Catrin ett varv och det var jättekul så din mamma tvingade med din pappa och vi åkte ett varv. Det gick fortare för din pappa väger ju lite mer…

 

Då vi var nöjda åkte vi hem igen, din pappa hade hämtat din mamma på jobbet så vi bara behövde köra med en bil så nu åkte vi och hämtade din mammas bil. Då vi kom hem fikade vi igen i huset. Din pappa ska ju åka till Sundsvall imorgon och träffar inte familjen Svensson mer denna gång.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards