Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Carina - 20 februari 2009 13:39

Då din mamma vaknade hade jag fått sms, trodde det var från din pappa men det var från Mona som undrade om jag ville äta lunch idag. Fredagar är den sämsta lunch dagen för din mamma men det är inte så ofta vi träffas så din mamma sa ja. Pratade lite med din pappa innan din mamma åkte iväg.

 

Idag var fredags mötet kortare men din mamma hade bokat tid med Mona och väntade in det. Träffades på rådhuset och gick sen och åt på Åhléns. Din mamma berättade för Mona om att vi ska till Stockholm och göra barn. Hon blev glad för din mammas skull och sen frågade hon om hur det gick på jobbet. Din mamma berättade och en timmes lunch går fort men vi borde göra detta fler gånger.

 

Din mamma slutade i tid och åkte inom Frösön för att tanka och åt en korv. Din mamma har inte riktigt tid att äta nu när jag vill vara i Ljusdal fort. Kom hem och det hade snöat och drivit igen ytterligare och det var bara att snöslunga lite till… fixade fika och skulle få på släpet. Det var lättare sagt än gjort. Allt krånglade, släpet stod fastfruset och kroken vill inte i. Men till slut gick det och din mamma kunde köra iväg.

 

Då jag kom till Åsarna kände jag att jag nog måste stanna och äta, det blev hamburgare på sibylla. Din mamma ringde din pappa men han skulle ringa tillbaka men det tog för lång tid så din mamma ringde Ann-Catrin istället och pratade med henne. Berättade om hur det gått med bilen och undrade om de kommit bra hem.

 

Då jag var färdig pratad med henne ringde jag din pappa men då hade han hittat en annan kompis att prata med. Då lyssnade din mamma vidare på boken istället. Stannade i Ytterhogdal och fikade som vanligt. Din pappa ringde sen och vi pratade tills han var framme i Ljusdal. Din mamma var bara en kvart bort, så din pappa hann skotta infarten tills din mamma kom.

 

Så din mamma kunde köra in direkt och det var skönt. Vi baxade in släpet i garaget och tog in det som skulle in. Vi var trötta, din pappa har haft flera samtal idag med men vi gjorde lite nytta i alla fall. Men vi somnade gott efter en tuff vecka!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards