Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Carina - 2 mars 2009 18:52

Din mamma och pappa sover som stockar nu för tiden och mycket och länge. Men idag ville din mamma inte att det skulle bli måndag för din pappa ska vara borta ända tills torsdag kväll. Dessutom ska ha ut och köra en massa bil och då ska din mamma behöva vara så orolig för honom.

 

Din mamma hade vaknat innan på natten av att det blåste jättemycket och tänkte då att måtte vi inte behöva skotta… det behövde vi inte för det blåste åt rätt håll, trodde vi!
Vi åt frukost och så packade vi ihop oss och gick upp till bilarna. Din pappa skottade då bort lite så din mamma kom ut med bilen. Innan dess hade din mamma pussat en massa på din pappa. Då din mamma körde bort sen längs vägen uppdagades drivorna. De var höga och din mamma stannade och ropade till din pappa som var bakom. Han fick köra först med sin tjänstebil och han kom igenom och då kunde din mamma komma bakpå. Hade din mamma varit ensam hemma hade jag varit tvungen att hämta snöslungan…

 

Det gick bra och jobba idag och som vanligt alltid mycket att göra. Då din mamma skulle hem kom jag på att jag kunde sätta igång värmaren i bilen och sprang ut och gjorde det, de var i alla fall i en tio minuter. Körde sen till Ica och då satte jag igång den igen och sen då jag kom ut var det riktigt varmt i bilen så din mamma fick ta av jackan.

 

Körde hem och packade upp varorna, orkade inte skotta men det gick bra ändå. Fixade lite fika och så ringde din pappa. Han var trött och gäspade mest i luren. Din mamma var på facebook och hittade lite kul. Kollade lite på tv och sen gick jag upp till huset. Din mamma ska sova där nu när din pappa inte är hemma. Tillsammans med katterna som jag inte får då din pappa är hemma.

 

Då ringde din pappa igen, din mamma fixade till där upp och la mig till rätta i sängen. Lekte med datorn och hade en katt sidan om mig och en i fotändan, mysigt. Då trivs din mamma och katterna också förstås. Din mamma lekte hela kvällen med datorn och somnade sen trots att det väsnades på nedanvåningen!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards