Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Carina - 9 mars 2009 20:34

Usch, redan måndag, din mamma är så förtjust i sovmorgon så måndagar är inget kul. Men vi kom upp och åkte till jobbet. Det är ju tur att både din mamma och pappa trivs med våra jobb annars hade det varit jobbigt

 

Din mamma jobbade och slet hela dagen, nu är det schema igen som tar mycket tid. Din mamma ville äta raggmunkar idag men ingen ville följa med. Men sen ångrade Maria sig och vi gick iväg och åt. Då berättade din mamma för henne att vi skulle till Stockholm och ev få göra provrörsbefruktning. Hon är ju en av de få på jobbet som vet om att du har funnits Gabriel så det kändes naturligt att berätta.

 

Då klockan var efter fyra ringde din pappa. Jag är hungrig, har vi tagit upp mat? Nej, varken din mamma eller pappa kommer ihåg att fixa mat så din pappa föreslog att vi skulle åka till Max. Din pappa skulle hämta dig mamma ca 17 men han skulle ringa då han var framme. Han ringde aldrig så din mamma ringde men det var bar upptaget. Då såg din mamma att han kom på vägen utanför och parkerade. Din mamma sa till min chef att där kom min kära man, vi ska på dejt. Då ska jag följa med dig ut och hälsa på honom sa chefen. Så det gjorde vi, vi hade sällskap ut och så hälsade hon på din pappa. Det är bra om jag får se hur era karlar ser ut sa chefen. Din pappa klev ur bilen och hälsade vackert. Hon sa att din fru är alltid ledig… men att hon var glad över att hon anställt en biträdande med erfarenhet och som var kompetent. Att jag var effektiv och duktig! Det var din pappa nöjd med, din mamma hörde inte men visst är det kul att få veta att de är nöjda med din mamma.

 

Vi åt och sen hämtade vi din mammas bil innan vi åkte hem. Din mamma hade fått sms om att mina skoterkläder hade kommit och vi hämtade dem på vägen hem. Då vi kom hem gick vi in i huset direkt så din mamma kunde prova. Visserligen såg jag ut som en Michelin gubbe men… de var ändå fina, svarta och röda. Så nu behöver inte din mamma ha den orange overallen som visserligen lyser över hela fjället men inte är fin och klumpig!

 Vi gick ner till husvagnen och åt och lekte med datorn innan vi gick och la oss. Mia fyller år i dag men jag ska ringa till henne imorgon istället då din pappa inte är hemma.  

Din mamma börjar oroa sig över vad de ska säga om provet din mamma tog i fredags. Tänk om det inte går att göra provrörsbefruktning? Din mamma och pappa har ju ställt in oss på det och skulle det rasa skulle nog din mamma följa med i det raset. Får vi en nej där så är det ju för sent för barn för din mamma och pappa och det skulle kännas för dj-vligt. Din mamma och pappa har så mycket kärlek som vi skulle vilja ge några små liv. Oavsett vad vi får för svar så kommer vi att åka till Stockholm och gå dit. För om det inte går med din mammas dåliga ägg kan man ändå få träffa doktorn för ett samtal och det tänker vi göra. Men Stockholms resan kommer ju naturligtvis inte bli lika trevlig.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards