Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Carina - 12 mars 2009 22:08

Tänk att morgonen kan vara så hemskt… varför måste man gå upp tidigt. Din mamma vill ju börja sent och slutat tidigt men det gillar inte chefen. Idag ska vi tömma det sista från Ljusdal och det ska bli skönt.

 

Vi körde till jobbet och idag var din mamma bara på kontoret. Fixade med personal till nästa vecka och pratade med Maria. Efter fikat gick din mamma på träff med socialstyrelsen. Din mamma ska vara med i ett projekt som socialstyrelsen har och det är fyra kommuner som är med i Sverige. Får se om det ger något…

 

Detta slutade redan halv fyra och din mamma körde hem direkt, eller inte hem utan till stationen. Idag skulle vi tömma och vi hade bestämt träff utanför den gamla stationen. Det gick fort att tömma och sen åkte vi till nya stationen och duschade. Din mamma hade lovat din pappa att vi skulle äta på Tages så vi körde dit efteråt. Vi behövde bara en bil och din mamma skulle ställa A4:an innan bron och åka med din pappa till Frösön. Han fick låna A3:an idag, men din pappa kom inte och hämtade upp din mamma. Vi körde om varandra och din pappa antog att din mamma inte kunde parkera där utan hade kört vidare till Frösön. Vi körde var sin väg ner från stationen och då blev det fel. Då blev din mamma sur… det var faktiskt fel av din pappa. Han tittade inte ens in på parkeringen. Din mammas satt där och väntade till slut ringde din mamma till din pappa och då var han på Frösön. Din pappa försökte få det till att det var din mammas fel men lyckade inte för det var det inte… din mamma var sur en stund men sen gick det över. Men din mamma kände lite att det kunde bli en gråt dag idag, hade vi åkt hem hade det nog blivit det. Tårarna brände bakom ögonen.

 

Vi åt på Tages och sen åkte vi till Ica och handlade. Då vi körde tillbaka hittade som tur var din pappa parkeringen och din mamma hämtade A4:an. Då din mamma kom hem berättade din mamma att jag hade tänkt på mitt jobb. Jag känner att detta inte är något jobb för mig. Jag har jobbat färdigt i denna bransch. Din mamma vill ha mer utmaningar och frihet. Din mamma skulle kunna tänka sig att resa mer och förläsa, inte bara rädda situationer och se till så en verksamhet fungerar. Din mamma vet inte vad jag vill göra då jag är vuxen men ska fundera. Men först ska huset bli klart och så ska vi lösa barnfrågan. Blir det några egna, adoption, fosterbarn… din mamma ska ju visserligen ta sig kandidat examen nu till slut men sen ska din mamma kanske läsa så jag blir samtalsterapeut men då blir det privat och det kostar pengar. Men då kan man jobba samtidigt.

 

Fast din mamma blev sur på din pappa idag är jag så glad över att han är hemma. Din mamma blir mer hel då din pappa också är hemma och nu när vi bor i husvagn kan man inte göra så mycket annat. Det blir bättre då huset blir klart.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards