Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Carina - 13 mars 2009 11:51

Din mamma skulle börja tidigt idag, skulle vara på jobbet klockan sju. Din pappa skulle vara hemma och bygga idag men gick upp då din mamma skulle gå upp. Din mamma var i god tid och din pappa kom igång tidigt på jobbet.

 

Det var lugnt på morgonen och din mamma skulle ha lönesamtal med chefen. Först skjutsade din mamma en kollega till bilaffären, han skulle ha en ny. Då jag kom tillbaka hade jag samtal med chefen. Nu kunde hon inte bedöma mig, dels för att jag jobbat så kort tid och dels för att din mamma fortfarande inte jobbar själv. Din mammas kollega har ju inte börjat på sitt nya jobb ännu. Men lite pengar fick din mamma i alla fall. Din mamma sa att jag måste börja se mig om efter nya jobb, men det vill inte chefen. Hon frågade om jag skrivit på anställningsavtalet? Din mamma har inte sett något men chefen skulle fixa ett nytt idag. Din mammas chef sa att de var förtjusta i din mamma här i korridoren, din mamma är en frisk fläkt. Att din mamma är glad, kan sitt jobb, märks att din mamma har erfarenhet och det uppskattas på din mammas jobb.

 

Din mamma sa att blir det något i Stockholm så kommer jag att behöva vara lite mer ledig. Hon sa att hon hade erfarenhet av att anställda hade varit i branschen. Så hon visste vad som skulle komma. Vi pratade även om barn. Din mammas chef vet vad din mamma pratar om då hon också mist ett barn men fick ett. Barn ska man ha… sa hon, vare sig det är sina egna eller andras. Din mamma sa att vi ska göra vad vi kan.

 

Då din mamma sen hittade anställningsavtalet i mitt fack visade det sig att hon hade skrivit till den sista december istället för i slutet av september. Det gjorde din mamma extra glad. Vi hade chefsmöte och sen var vi ute och åt lunch tillsammans. Din mamma skulle gå hem efter lunchen och det gjorde jag men det blev senare än vad din mamma trodde.

 

Efter lunchen gick din mamma och handlade te och praliner. Din mamma och pappas ska fira med champagne idag. Din mamma har sålt sitt hus idag, i morse då din mamma gick in på banken upptäckte jag att jag hade 25000 mer på kontot än vad jag brukar. Kom då på att det är idag de nya ägarna tar över. Så idag ska din mamma och pappa fira, dels husförsäljningen och dels att din mamma fått förlängt på jobbet.

 

Din mamma åkte vidare och handlade betong och hämtade färgprover. Idag har målare varit hos oss och börjat spacklat de väggar som är klara. Han ringde igår och förstår att vi inte är färdiga ännu men nu hade han tid. Även elektrikern har varit hos oss idag och kollat så din pappa gör sitt jobb. Han var nöjd och skulle ringa till jämtkraft så de kopplar in vår hel på riktigt, nu har vi bygg el och det är dyrt.

 

Din mamma kom hem vid två tiden och vi fikade lite innan din mamma också började jobba. Vi sa att nu måste vi lägga all krut på att få upp väggarna, så nu får tvättstugan vänta. Din pappa gjorde dock bocken som vi ska ha så vi kommer upp till toppen i huset. Din mamma sa att nu är det ju inte lönt att din farmor och farfar kommer ner nästa vecka för det finns inget för dem att göra. Innan vi gick ner flyttade vi trappen, den står i vägen då vi ska sätta skivor på väggarna bakom där. Det var ganska enkelt att ta ner den men din pappa fick spika om alla steg, sen fick vi sätta plåtvinklar så den sitter fast ordentligt. Din pappa gjorde till slut ett räcke så man har något att hålla i då man går upp och ner, den är ganska brant.

 

Din mamma och pappa jobbade hårt till klockan var halv åtta och då gick vi nöjda ner till husvagnen. Din farfar ringde och sa att det tänkte komma ner imorgon, helt perfekt. Vi som tänkte ringa och säga att de inte behövde komma. De brukar ju inte vara här då det är helg men nu så kommer det och de kunde inte ha kommit lägligare.

 

Vi åt mat och drack vin, sen drack vi champagne och åt praliner och firade vilken underbar dag det varit, fredag den trettonde. Detta är din mammas och pappas lyckodag, huset är sålt, din mamma har fått jobb, och vi har kommit långt på huset… livet känns härligt!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards