Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Carina - 17 mars 2009 17:50

Idag hade vi en kvart sovmorgon! Klockan ringde inte förrän 6.15 idag. Vi åt frukost och sen gick vi upp till huset. Din mamma tog kort i huset, det går inte att ta några bra bilder då vi har halogenlampan på så det får bli på morgonen. Din pappa skulle ta in virke han hade kvar på takräcket. Han skulle också flytta bilen, nu stod alla bilar kors och tvärs. Din mamma hade glömt sätta på värmen på bilen så jag fick sätta mig i en kall bil. Pussade din pappa och sen åkte jag till jobbet.

 

Det var en bra dag på jobbet och din mamma fick matlåda med idag och slapp gå ut och äta. Schema, schema, schema… det är din mammas nya jobb. Men förhoppningsvis blir jag nästan klar idag. Det blev inte din mamma men det var pga schema programmet och så att vikarierna inte svarar. Din mamma får ju även fixa mycket i köket så din mamma har köksveckan, det är mycket som ska läras för din mamma vet inte hur man gör.

 

Din mamma måste hitta på annat att tänka på mellan ägglossning och mens… annars går tankarna direkt till om… Då planerar din mamma för framtiden. Ett tag var det bröllops planer, sen plugga färdigt i Lund och nu sist är det vad din mamma ska göra då jag är färdig i Lund. Vad vill din mamma göra när jag blir stor?? Men gör jag inte upp dessa planer blir din mamma knäpp av alla barn tankar. De har i alla fall inte ringt från Stockholm ännu och sagt att vi inte är välkomna och det känns bra.

 

Att man kan bli så konstig av konstiga tankar. Din mamma har inte varit nån djupare funderare innan. Levt livet för dagen och inte funderat så mycket, hoppats allt skulle bli bra. Nu däremot har din mamma blivit djupare än någonsin. Mycket av tankarna delar jag med mig, dels till din pappa och dels till mina vänner och så här i bloggen, men vissa av tankarna stannar inne i din mammas huvud. Man kan inte få ord på alla tankar men ibland kommer de ut flera månader eller veckor då de är färdig bearbetade.

 

Det är inte bara tankar som din mamma blir bra på utan kroppen. Efter ägglossning känner din mamma efter i alla delar av kroppen. Är det något som är annorlunda? Nu helt plötsligt känner jag av magen, kanske jag har haft det så hela tiden men inte upptäckt det. Minsta lilla skillnad i din mammas kropp uppmärksammar jag. Känner dessutom efter hela tiden så din mamma upptäcker hela tiden nya delar av sin kropp.

 

Din pappa ringde på jobbet och berättade att han hade pratat färg med målaren. Men din mamma sa att vi får prata om det sen för din mamma kan inte koncentrera sig på det då jag inte ser det. Din mamma måste vara med på riktigt för att förstå, learning by doing…

 

Din farmor och farfar åkte ju hem idag men din farmor hade lämnat lite mat. Det får vi äta imorgon då din pappa är hemma igen. Han har åkt till Sundsvall över dagen och då har din mamma passat på att bjuda hit Linda som har bil upp denna gång.

 

Linda och din mamma fikade mackor och drack te. Vi gick husesyn och vi pratade provrörsbefruktning. Linda var tom uppe på ovanvåningen fast hon är höjdrädd och hon tyckte det hade gått framåt för oss och tror att det kommer att bli jätte fint här.

 

Din mamma gick sen in på Internet och vi kollade in vad de ska göra då din mamma och pappa åker till Stockholm nästa vecka. Vi vet fortfarande inte helt vad de ska göra men nu har vi gått igenom hur en provrörsbefruktning går till. Får se sen hur det blir i verkligheten. Din mamma är ju orolig över att de ska ringa och säga att det inte är lönt. Din mamma tror i alla fall att vi har lite fördel av att din mamma faktiskt har varit gravid en gång.

Din mormor ringde, det var länge sedan, berättade om våra barnplaner. Hon vill ju jätte gärna bli mormor till fler syskon till dig. Det är ju i och för sig inte bara hon som vill det, det vill även din morfar och farmor och farfar.

 

Linda stannade kvar till din pappa kom hem, han är så social så han sa: varför ska hon komma ikväll? Då kommer ju inte jag träffa henne, men hon var kvar! Vi pratade och fikade lite till och sen åkte Linda och vi gick till husvagnen. Kollade lite på tv och sen gick vi och la oss.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards