Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Carina - 18 mars 2009 22:03

Idag vaknade din mamma av att jag grät. Jag drömde om dig Gabriel, hur det var då du föddes. Din mamma minns inte allt men ögonen var helt fulla med tårar då jag vaknade. Din mamma kunde inte heller vända sig mot din pappa pga nackspärren. Tårarna rann fortfarande då din mamma vaknade. Men din mamma fick tvinga sig sluta då jag inte kan vara söndergråten då jag kommer till jobbet.

 

Vi gick upp och åt frukost, åkte till jobbet och jobbade hela dagen. Din mamma har ju köksvecka och måste se till att diskmaskinen är tömd och fylld och körd. Det tar faktiskt mycket av min arbetstid.

 

Idag för ett år sen åkte din mamma buss till din pappa. Han bodde då i Sundsvall och din mamma i Ljusdal. Vi hade bestämt oss för att fira påsk i stugan fast det ligger mitt i ödemarken. Det var ju nästan fem veckor kvar innan du skulle komma och din mamma hade packat väskan fall i fall. Din mamma hade för första gången glatt sig åt att du skulle födas. En på jobbet berättade att hon skulle bli farmor igen, hennes första barnbarn dog under förlossningen. Hon hade inte velat berätta något innan och hon hade varit så rädd för att hon skulle påverka din mamma negativt. Men hon behövde inte oroa sig för din mamma oroade sig själv alldeles utmärkt själv.

 

På kvällen fick din mamma sådan klåda att jag håll på att klia ihjäl mig. Din pappa kunde inte ligga nära din mamma för då kliade det. Din pappa fick smörja in hela din mamma så det inte berodde på torr hud. Dagen efter skulle vi åka till stugan och din mamma ville gärna åka till Dorotea och kolla hur det ser ut där.

 

Då din mamma kom hem jobbade din pappa för fullt i huset. Han gör det jämt nu, vill få allt klart men inte heller ikväll blev väggen klar. Din mamma satt och höll honom sällskap men ville inte göra något då nacken inte är som vanligt ännu. Till slut var han klar och då gick vi till husvagnen och somnade direkt. Vi är trötta varelser och sover gärna.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards