Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Käre Gabriel 25 mars

Av Carina - 25 mars 2009 12:01

Idag skulle din mamma få köra A4 och din pappa A3 för han skulle till bilaffären och klaga lite på bilen, några listor är inte bra. Det var -25 grader då vi vaknade och din pappa var så snäll och gick ut och satte i motorvärmaren till din mamma. Vi åt frukost gick upp och tog kort i huset och sen skulle din pappa starta A4 och då sa det poff. Den ville inte starta så din pappa fick skjutsa din mamma till jobbet. Först åkte vi till stationen och duschade och sen fick din mamma åka direkt till kontoret. Ville inte gå utan täckbyxor mellan kontoret och gruppstationen.

 

Din mamma jobbade och slet som vanligt, vi var och åt lunch på gamla teatern och det var så gott, köttfärslimpa med basilika potatismos! Vi hade möte på eftermiddagen och sen hade vi städdag. Vi städade i källaren och din mamma och hennes kollega skickade tillbaka larm. Det var en bra idé att hjälpas åt med städningen.

 

Din pappa ringde och vi skulle beställa soffa på Ikea, den ska komma i ny utförande i april men vi vill ha den gamla modellen. Din pappa gick in på Internet och hittade inte rätt och ringde då din mamma. Vi kom överens om vad vi ville ha och sen ringde din pappa och beställde. Soffan kommer till stationen och det är gratis hemkörning. Din mamma skickade ett mail till din pappa och meddelade att han fru hette Mari och ville bli gratulerad på namnsdagen. Då han ringde fick jag ett grattis!! Idag är det ju våffeldagen men vi får väl vänta tills vi fått ett kök och laga våfflor.

 

Chefen bjöd på pizza så vi som städat stannade kvar och åt. Det var trevligt och sen stannade din mamma kvar en stund till och jobbade. Din pappa skulle hämta din mamma men nu visade det sig att det fanns en buss som gick halv sju från stan och en kollega skulle åka med den. Så din mamma loggade ut och vi gick till bussen.

 

Då din mamma hoppade av tyckte jag mig se en vit bil på vår väg upp mot stora vägen. Kunde det vara din gulliga pappa som skulle hämta din mamma? Jo, det var det! Det är ju en 90 väg utanför oss och inte kul att gå på då det inte finns gångbana sidan om. Din pappa kom och hämtade upp din mamma och vi körde hem. Din mamma tackade så mycket för att din pappa kom och hämtade mig.

 

Vi gick in i huset och din pappa berömde Pricken för att hon inte varit inne i tvättstugan då han la tätskiktet. Hon hade kanske äntligen lärt sig men då tog ett skutt i där och blev tätskiktad på tassarna. For ut och gömde sig, hon visste ju att det var fel och att vi skulle bli arga på henne. Så vi kunde inte hjälpa till att ta bort det på tassarna. Din pappa har rollat på tätskiktet i hela tvättstugan och det blev helt grått!

 

Vi gick ner till husvagnen, klockan var bara strax efter sju och så här tidigt var det länge sedan vi gick till husvagnen. Vi kollade på tv, packade inför Stockholms resan och fikade lite. Din pappa fick äta mat först för det hade han inte gjort. Idag var din mamma uppe riktigt sent, över tio. Men din pappa sov så gott och snarkade så fint då din mamma gick och la sig. Han snarkad och körde knäet upp i din mamma så jag fick slå till honom så han vaknade och flyttade sig. Din mamma kände sig så pigg och hade lite svårt för att sova (då menar din mamma att jag inte så sover på flera minuter) men till slut somnade jag (det tog säkert 5 minuter)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards