Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Käre Gabriel

Av Carina - 30 mars 2009 18:12

Måndag igen och idag ska din mamma på föreläsning med jobbet. Vi åkte iväg och din pappa åkte till sitt jobb och din mamma till mitt. Hann jobba lite innan vi skulle vara där kl 10. Det var först en föreläsning av Thomas Svensson som pratade om tillsatser i maten. Din pappa skulle ha varit där som är så orolig över allt skit som finns i maten.

 

Detta var en otrolig man som berättade på ett bra sätt utan att skrämmas allt för mycket och inte heller ge för många pekpinnar. Din mamma ska senare meddela vilken hemsida man kan gå in på och läsa mer. Din mamma kan i alla fall säga att E1414 och alla E som börjar på 46 ska man inte äta och inte heller sojalecitin.

 

Efter lunch var det Annika dahlqvist om pratade. Hon som värnar om att bara äta proteiner och fett. Hon var som en sektledare enligt din mamma. Först klagade hon på andra att de inte trodde på hennes metod men sen ordade hon om att bara hennes modell var rätt. I slutet blev det lite bättre men det var mycket halleluja moment! Men din mamma köpte hennes kokbok. Jag köpte också en annan bok av henne och tre små häften som han hade med sig.

 

Då din mamma kom hem åt vi och sen sa din pappa att det låg ett grönt paket där. Det var till din mamma, en för tidig födelsedagspresent. Din mamma fick en liten dator av din pappa. Han är så söt, han tänkte att nu ska vi upp till fjällen och då vill jag säkert ha en ny och då ska din mamma blogga vidare i husbloggen. Din mamma blev jätteglad och vi började installera allt i den. Det tog lite tid så vi kom sent upp till huset.

 

Idag blev det bara att rigga inför morgondagen. Nu är allt framställt och skyddat så vi kan börja kakla direkt efter jobbet imorgon.

 

Din mamma somnade med ett leende på läpparna över den fina paketen din mamma fick av din pappa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards