Alla inlägg den 8 april 2009

Av Carina - 8 april 2009 22:35

Vi sov länge idag med och det är ju så härligt. Vilken underbar säng, bred och fin, din mamma och pappa ligger i var sin säng och njuter av att kunna röra sig fritt. Men ibland känner man sig ensam och får leta upp den andra, det är ju lätt att vi tappar bort varandra.

 

Det har snöat hela natten och har kommit en dm i natt och det snöar fortfarande. Din pappa måste ändå ut och åka skoter men din mamma är hemma och lägger pussel. Idag är din farmor och farfar i Dorotea och handlar så då passar din mamma på att ringa till Ann-Catrin. Tänk när din mamma får en riktig telefon som inte bryts hela tiden.

 

Vi pratade lite om att din mamma känner sig snuvad på föräldrar ledigheten. I vanliga fall gillar din mamma att jobba, att ha semester också förstås men jag har alltid glatt mig åt att gå till jobbet men inte nu. Din mamma skulle vilja vara ledig, vill inte jobba och jag tror att de är för jag inte fick vara föräldrar ledig som det var tänkt. Din mamma skulle inte jobba nu, inte förrän tidigast i höst, men kanske inte ens då. Nu fick din mamma slänga sig in i arbete igen utan att planera för vad jag ville göra. Det var praktiskt att börja jobba i samma bransch fast det inte var vad din mamma ville. Din mamma blev ju ändå glad över att få jobbet och jag vantrivs inte alls på mitt jobb men jag vill inte jobba och inte där. Tänk om din mamma kunde ha ett fritt jobb och inte så rutinmässig och tvångsmässigt. Din mamma har jätteroligt ofta på jobbet, trevliga arbetskamrater så det är inte det utan jag tror att jag känner mig snuvad på ledigheten. Din mamma hade sett framemot det och räknat ner och så hade din mamma tänkt producera minst två till lika söta barn som du Gabriel innan jag tänkte söka nytt jobb igen. Gick det så fort att producera dig så skulle det gå lika bra med resten av dina syskon tänkte din mamma men så blev det inte heller. Inte mycket har gått rätt för din mamma då det gäller barn.

 

Din mamma pratade även med min kollega och Britt-Marie. Din mamma är så glad att din mammas vänner ringer för din mamma är lite osocial på det sättet. Din mamma ringer inte så ofta, dels för din mamma inte kommer på det och dels för att det bryts hela tiden. Så tack alla ni som inte tröttnar på att ringa din mamma, jag uppskattar det otroligt mycket.

 

Din mamma och pappa var ute och åkte skidor idag, din mamma ska ju köra vasaloppet och då gäller det att börja öva redan nu. Din mamma körde 3 km på mina gamla vallningsfria skidor och det gick jättebra. Loppet är ju bara 9 gånger längre… men då ska jag ju ha mina nya fina skidor. Det var ju inte det bästa föret, det hade snöat kramsnö hela dagen och spåren var översnöade. Vi var även ute på en skoter tur men det gick inte så bra så den blev kort.

 

På kvällen då vi ätit middag hos din farmor och farfar kom din pappas morbror Ove in och fikade med oss. Så vi satt kvar där en stund innan vi gick in till oss igen. Eldade lite, mös framför tv:n och slappade så gott vi kunde. Drack även några öl och så fortsatte din mamma med pusslet. Somnade som stockar igen…

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards