Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Carina - 6 maj 2009 18:28

Idag ringde klockan 4.20, det är tidigt! Din mamma satte klockan tio minuter tidigare än planerat så din mamma och pappa kunde mysa lite innan vi gick upp. Din pappa ska åka bort och vara borta i 3 dagar och två nätter. Din pappa sjöng för din mamma i morse igen, han håller på att lära sig, När en flicka talar skånska! Din pappa sjunger inget vidare, han har ingen melodi och så lite falska toner men din mamma blir så glad då han sjunger. Dels för att han gör det och så är det för din mammas skull. Han blir bättre och bättre, övning ger färdighet.

Din pappa packade och så gick han upp till huset, men innan han gick upp i huset kom han tillbaka och sjöng lite till för din mamma. Din mamma är lycklig!

 

Vi åt frukost och så borstar vi tänderna ute, vi är glada så länge det inte regnar på morgonen. Din mamma hade ju redan packat ner vad jag skulle ha igår och när vi var klara körde vi. Din mamma skulle skjutsa din pappa till tåget. Vi var tidiga så vi körde upp och tittade på de nya husen längs vägen mot stan. Det är kul att kolla hur de andra bygger och tänker, vi åkte även upp i en annan gata och kollade en grund.

 

Vi satt kvar i bilen en stund och pratade en stund innan vi gick ut på perrongen. Tåget var inne och din pappa gick på så fort de öppnade dörrarna, han hade ju fönsterplats! Din mamma gillar inte att din pappa åker bort men det går ju ändå bra nu för tiden. Idag åkte din mamma till badet och simmade. Tänkte att jag skulle simma åtminstone 500 meter, det är länge sedan din mamma var och simmade nu. Sen jag flyttade hit har jag bara varit här några gånger. När din mamma hade simmat 500 meter tänkte jag att åtminstone 750 meter skulle jag kunna fixa. Det slutade med att din mamma simmade 1000 meter och det kändes som en liten seger. Din mamma har inte simmat så långt sedan jag blev gravid med dig Gabriel.

 

Det kändes som om det var uppförsbacke i bassängen, för ena hållet gick det tungt och andra lätt. Nu förstår din mamma att det är inbillning men det kändes konstigt. Din mamma tog en bastu innan det var dags att åka till jobbet. Din mamma var redan 07.15 på jobbet.

 

Jobbade på och kände mig nöjd hela dagen med min motion. På eftermiddagen gick din mamma på möte, och gick med stavar dit. Vi har stavar på jobbet och det tog kanske 35 minuter. Din mamma bestämde idag att jag ska utöva fysisk aktivitet i 5 timmar per vecka, till en början med. Då ska det inräknas all fysisk aktivitet, även promenad tio minuter här och där. Vi får se om det är realistiskt men idag har din mamma redan kommit upp i 80 minuter!!

 

Idag blev det en sen dag på jobbet, slutade inte förrän nästa klockan sju. Åkte och handlade lite och sen ringde jag till din pappa. Pratade med honom tills jag kom hem. Det fanns inget provsvar till din pappa, vi väntar vidare.

 

Din mamma packade in och sen gick jag ner till husvagnen och åt kvällsmat och lekte med datorn. Pratade med din mamma och så tittade jag på uppdrag granskning. Din mamma blev lite sur, det går bra att klaga på att de gamla inte får komma ut men sönerna kan ju inte göra det själv… Det är klart att alla gamla ska få komma ut och din mamma känner att det får man på Hamrelund och i Östersunds kommun, men varför är det bara staten som ska gå ut med gamla. Varför skulle inte anhöriga kunna gå ut med de sina? Sönerna i programmet berättade att deras mamma aldrig varit utan för väggarna… och … varför går inte de ut då?? Din mamma blir aggressiv!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards