Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Käre Gabriel 24 maj

Av Carina - 24 maj 2009 22:54

Idag hade din mamma ställt klockan men vi vaknade innan. Idag ska din mamma och pappa gå till kyrka och höra på då en av din mammas gamla arbetskamrat sjunger i en kör. De är på turné här uppe och då ska din mamma passa på. Då kan vi även prata en stund efteråt.

 

Vädret är helt underbart, din mamma skulle gärna vilja sitta ute men din pappa vill helst sitta inne hela tiden. Din mamma gillade inte heller sitta ute innan och din mormor tjatade jämt på att din mamma inte skulle sitta inne men nu har din mamma kommit på bättre tankar. Det är så fint väder nu, visserligen kommer det en typ åskskur ibland men oftast är det finväder.

 

Vi åt frukost och gjorde oss i ordning och åkte iväg. Vi kom inte så tidigt som vi kanske tänkt men vi var nästan först i kyrkan. Vi pratade med Marianne innan det började och hon sa att prästen hade varnat dem att det inte skulle komma många. Till slut blev det i alla fall 21 stycken men kyrkan var stor. Den var jätte stor och det var trätak längst upp och en jättestor gigantisk målning bakom altaret.

 

Då det började och klockorna började ringa fick din mamma en tanke på din begravning Gabriel. Hur vi gick från kyrkan till minneslunden bakom prästen. Det är väl samma klockringning jämt och din mamma kunde se framför sig hur vi gick där bakom prästen. Din mamma sa det till din pappa men han kom bara ihåg att vi gick ifrån minneslunden. Det var en ganska lång gudstjänst men de sjöng bra. Det var nattvard men din pappa ville inte gå fram så då gjorde inte din mamma heller det.

 

Efter gudstjänsten drack vi kaffe och te, de bjöd kyrkan på och då pratade vi med Marianne. Din mamma ville veta lite hur det var på Hamrelund och hon ville veta lite hur det var med oss. Nu när vi pratar om Riga känns det nästan overkligt att vi ska åka redan imorgon. Visserligen till Stockholm då men sen ska vi åka till Riga och det kan ju bli hur häftigt som helst.

 

Vi åkte vidare till Jula och handlade igen… nu hittade din mamma trekvarts arbetsbyxor och nu har din mamma tre par snickarbyxor, vanliga, trekvart och shorts, en riktig byggare med andra ord!!

Vi åt på Mc Donalds innan vi åkte till manifestationen. Vi skulle manifestera för vi vill ha gång och cykelbana här och vi var många som var där. Din mamma träffade även två tjejer som din mamma varit på tjej middag med. Din pappa fick ett plakat som han fick bära då vi gick en liten demonstrations sväng. Vi åkte sen hem, och hoppas vi är med på tv i kväll då de filmade en massa. Nu kan vi bara hoppas att det blir någon cykelbana för det är inte kul att cykla eller gå här då det är 90 på vägen och ingen väggren. Speciellt på vintern är det mycket olustigt.

 

Då vi kom hem fikade vi och din pappa satte eluttag och din mamma hängde tvätt. Ann-Catrin ringde och din mamma gick ut och pratade med henne. Samtidigt fyllde din mamma släpet med skit och nu är det fullt. Vi åt middag och sen flytspacklade din pappa toan uppe. Din mamma la in kläder i husvagns skåpen, nu har vi ju mycket ren tvätt så vi får inte plats med kläderna nu.                                         

 

Till slut var det klart med flytspacklingen och din pappa kom ner till husvagnen. Din mamma har lagt in alla räkningar och packat väskan till Riga. Din mamma kommer inte vara hemma så länge imorgon så det gäller att ha packat idag. Din mamma översatte lite ord till engelska via nätet så vi har en liten ordlista tills vi åker till Riga. Din mamma är lite orolig över att vi inte kommer att förstå vad de säger i Riga. Att de inte heller kanske kommer att förstå vad din mamma och pappa säger. Blir det fler besök måste vi vet hur och när och att vi blir förstådda. Din pappa är inte lika orolig så din mamma hoppas han har rätt. Vi kollade lite på tv innan vi gick och la sig.

                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                   

 
 
Ingen bild

anci

26 maj 2009 19:19

Ja du lille Gabriel, nu får vi hålla alla våra tummar att dina föräldrar får bra besked i Riga och blir väl omhändertagna.
Kram Ann-Catrin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards