Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Käre Gabriel 26 juni

Av Carina - 26 juni 2009 20:34

 

Äntligen fredag! Det ska bli skönt med lite ledigt. Efter frukosten körde din pappa din mamma till jobbet. Han skulle handla och då slipper din mamma åka hem om innan vi ska ut och äta idag. Så din mamma blev avsläppt på jobbet och din mamma hann upp en sväng på kontoret innan jag cyklade till gruppen. Det kändes i rumpan, din mamma har ju inte cyklat på länge. Hoppas det blir bättre efter helgen.


Din mamma jobbade hårt, ringde till Helena. Det är inte så ofta vi pratas vid längre så det var kul att höra ifrån henne. Vi jobbar ju båda två och tycker lite synd om varandra nu när det är så fint väder. På lunchen skulle din mamma och en kollega gå ut och äta lunch. Det blev bara en glass. Vi var inte så hungriga men det var mysigt att sitta där på gågatan och kolla in folk och äta glass. Din mamma gick sen för att handla en paket till Magnus, han fyller år idag.


Efter lunch gick tiden fort och vid fyra tiden cyklade din mamma till badet. Då kom din mamma på att utebadet nog var öppet och det var det. Din mamma köpte en baddräkt som har ben, häftigt! Så din mamma bytte om och gick ut och hoppade i plurret. Det är en härlig känsla och simma i utomhus bassäng, dessutom var detta en 50 meter bassäng och det är inte så ofta din mamma simmar i sådana långa bassänger. Nu hann jag bara simma 400 meter för jag kom iväg lite sent. Det var i alla fall helt underbart att få simma ute, speciellt nu när det är så fint och varmt väder.


Äntligen rakade din mamma sina ben... det var välbehövligt! Klädde mig fint i bröllopsklänningen och cyklade tillbaka till jobbet. Din pappa stod där och väntade på din mamma. Vi körde upp till Beijer och handlade en present till Magnus och asfaltsklister.


Vi träffade de andra utanför Arcutra, det är ju en jätte ackumulator tank som är 26 meter hög och det går i 26 miljoner liter vatten. Där högst upp har de en restaurang och där var vi på grillbuffé. Utsikten är enorm och maten var god. Din mamma hade ju inte ätit på hela dagen... drack lite vin också, förhoppningsvis får ju inte din mamma dricka sprit så länge till...


Våra gäster har lite myror i kroppen så vi satt inte kvar jätte länge. Din pappa gick och betalade och din mamma tog kort. Hade glömt kameran men din pappa har fått en ny telefon som det är en bra kamera på, hoppas vi.


Då vi åkte hem åkte din farmor med oss, hon ville åka den nya bilen. Vi tog det lite lugnt då vi kom hem, satt ute och pratade innan vi gick in och la oss. Det blir tidiga kvällar nu när de jobbar så hårt. Det gör inte din mamma så mycket. Din mamma lekte lite med datorn innan vi somnade.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards