Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Käre Gabriel 27 juni

Av Carina - 27 juni 2009 20:35

 

Idag tänkte din mamma på hur det var då jag var lite. Jag kan bara minnas att somrarna såg ut som idag, varmt och soligt. Regnade det verkligen på mina sommarlov? Det var då inte många dagar i alla fall. Vi var jämt ute i solen och din mamma brände jämt sig så otroligt mycket, och fick fläskläpp ofta. Nu för tiden är man glad om det är fint någon dag och vet att det kanske är den sista dagen med fint väder hela tiden man är alltid beredd på att det ska bli sämre.

Din mamma läste om mindfulness och det ska din mamma använda sig mer av. Att dofta, känna, smaka, lyssna och se sommaren. Inte bara vänta på att det ska bli dåligt väder och sämre tiden. Njuta av varje dag och inte bry sig om morgondagen. Det ska din mamma bli bättre på denna sommar.


Vi fick ingen sovmorgon utan klockan åtta dundrade släkten in. Vi åt frukost och sen började de bygga igen. Din mamma fick åka till stan två gånger. Innan jag väl kom iväg fick vi leta nycklar. Det brukar vara din mamma som slarvar bort sina nycklar men nu var det din pappa. Vi letade över allt, din pappa är inte så bra på att leta och brukar mest stå mitt i rummet och hoppas att de kommer fram. Vi letade och letade, till slut kom Magnus också ner för han kunde inte göra något utan din pappa. Han gick nästan rakt fram och tog dem. Då sa din pappa, ja, där la jag dem... då äntligen kunde jag åka iväg.


Först var jag iväg och handlade bräder, skruv och aftonbladet. Din mamma och pappa samlar ju på Wallander filmerna och de kommer på lördag och söndag med aftonbladet. Då din mamma kom hem var det bara till att ta nästa bil och köra och handla färg. Din pappa sa att jag var tvungen att pruta och säga att vi skulle få 20 % men det gillar inte inte din mamma. Så din mamma tog mod till sig och det gick utmärkt att få 20 % och din mamma kände sig så stolt efteråt.


Din mamma tvättade och hängde tvätt, hjälpte din farfar med att skruva upp gips skivor. Det var otroligt varmt ute och det gillar ju din mamma. Tog på lite solkräm så jag inte ska bli så bränd för det var över 26 grader i skuggan. Härligt! Men det tyckte inte de andra.


Vi satte in ett provisoriskt bord på garageplattan, där satt vi och åt sen. Vi grillade och drack öl och vin och så hade Magnus fått en whiskey i present som vi drack. Din mamma fick inviga våra fina plast snapsglas och så drack vi ur våra fina vinglas. Vi pratade allmänt skit och så kom de överens om att börja jobba redan klockan fem imorgon bitti.


De ska sätta papp på taket och det går inte om det är för varmt för då kan man inte gå på det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards