Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Carina - 3 juli 2009 21:07

 

Sista tidiga morgonen denna vecka. De blir ju tidiga ändå för jag ska ju äta pilla men det är inte samma sak som att behöva åka till jobbet. Denna vecka har gått fort och det är ju bra. Din mamma ska jobba fyra veckor till innan det bli semester och då är det bra om veckorna går fort. Din pappa behöver inte skaffa ett eget täcke än så länge för inatt har vi inte slagits om det utan din pappa har tagit försiktigt så din mamma inte skulle bli utan... han är så gullig din pappa!!


Körde direkt till gruppen idag för jag var lite sen. Då jag kom tillbaka var det fredagsfika och det var gott. Din mammas gamla kollega kom och fikade och så pratade vi en massa efteråt. Din mamma tycker det är kul då hon kommer förbi och det känns bra att ha någon som man kan fråga om då det gäller mitt område.


Din mamma var på hembesök hos en tant och efter det träffade jag en kollega på ett mysigt kafé i din mammas område. Vi åt lunch, ägg och räkmacka och så handlade din mamma tre bullar där tills kvällsfikat. Det var ett mysigt ställe så din mamma ska med din pappa dit en dag. Vi satt där och åt och pratade och hade inte särskilt bråttom tillbaka. Då din mamma väl kom tillbaka gick dagen så fort och din mamma hann med det jag tänkt. Pratade med Helena innan jag gick hem. Vi pratade bland annat om att din mamma inte får lyfta tungt efter vi varit i Riga. Helena sa att hon trodde man skulle göra precis om man brukar för det är ju ändå naturligt att vara gravid. Din mamma lyfter inte heller normalt utan som en hel karl. Nu ska vi ju betala 100 000 för ett litet ägg eller två och då vill man ju gärna inte missa det. Det är ju annat om man fixar det hemma i sänghalmen...


Körde och handlade skruv och mat på väg hem och då din mamma hämtade posten låg där ett stort paket. Det var en cd skiva med Ledin och första säsongen av Kvarteret Skatan. Så då din mamma kom hem och satte jag i skivan och poppade för fullt. Din mamma är ett stort fan av Tomas Ledin och blir alltid så lycklig då jag hör hans musik. Vilken härlig känsla det är att bara dra på hög på volymen!!


Vi åt mat och sen jobbade grabbarna lite till. Din mamma bloggade på husbloggen och sen var det kaffe i garaget. Nu tycker din mamma det är lite kallt där men det är jag ensam om så din mamma fick ta på sig lite mer istället. Vi fikade och pratade, dagarna går så fort och idag ville din mamma se på Ledin på TV så vi var uppe tills dess. Din mamma hade hittat på Internet sekvenser som var utlagda då Ledin sjöng i tunnelbanan och kollade på dem. Då vi väl skulle få igång usb TVn så gick det inte och din mamma blev arg och tänkte slänga ut din pappas dator genom fönstret. Det hade troligen inte hjälpt... din pappa fick hjälpa mig och jag såg, eller i alla fall hörde andra akten. Ska se det sen igen via datorn.


Din pappa är så trött att han nästan somnar innan han gått och lagt sig. Din mamma sa att jag är lite orolig för vad som ska hända på måndag då vi ska på ultraljud. Vad säger de då? Detta ser inte bra ut? Din mamma börja oroa sig lite men förhoppningsvis går det bra.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards