Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Carina - 8 juli 2009 20:48

 

Idag regnar det och är helgrått. Varför finns det inte något mellanting, antingen 25 grader varmt eller 9 grader kallt… nu har din mamma tagit fram sina vinterkläder. Igår fick din mamma byta till jeans för det för kallt med piratbyxor. Det är inte kul att det blir vinter mitt i sommaren, man blir trött och hängig. Din mamma vet inte om det är pillerna som gör att din mamma blir trött, eller om det är vädret. Först var man trött för det var för varmt och nu för att det är grått. Någon skillnad måste det ju vara med all behandling.


Din mamma hade lämnat kontoret i all hast igår för att åka på ett möte. Klockan bara rann iväg och vips var klockan halv tre. Så i morse då din mamma kom var det inte så kul att komma in till detta kaos. Det redde dock ut sig över dagen och din mamma hann med en del.


Vi skulle gå och äta på en turkisk restaurang på lunchen, det regnade och vi gick i rask takt. Nu hade den stängt under sommaren så vi fick leta efter något nytt. Det ända vi gick förbi var kebab ställen och det gillar inte din mamma. Till slut gick vi in på en pizzeria och beställde, det var ovanligt gott för att vara pizza. Sidan om låg en tygaffär och din mamma gick in där och handlade filt som vi ska sätta på möblerna på ovanvåningen.


Var på möte på eftermiddagen igen och sen åkte jag tillbaka till kontoret och jobbade vidare. Jobbade länge idag, pratade med min gamla kollega idag. Det känns konstigt att hon inte jobbar med din mamma längre, vi gjorde ju ändå det i mer än ett halv år. Nu är din mamma själv men vi ska luncha ihop imorgon. Vi ska gå stavgång, din mamma ska lära henne och då får jag ju lite träning själv på köpet. Hon bjöd också hem din mamma och pappa till deras sommarstuga i sommar. Det ska bli kul att åka dit och se hur de har det.


Då din mamma åkte hem körde jag inom och handlade. Din pappa hade skickat sms på vad som skulle handlas. Kom hem sent och gick in och värmde maten. De har gjort mycket idag trots regn. Det är mycket fasad som kommit upp, det har grundats vindskivor och satt reglar till garage portarna. Din pappa jobbar så hårt och din mamma bara ligger i sängen och kollar TV och leker med datorn. Din pappa vill inte att din mamma ska bygga utan att jag ska börja lugna ner mig och vänja mig av med att jobba på bygget. Nu finns det dessutom inte så mycket som din mamma kan göra och dessutom är det så dåligt väder att din mamma gärna är inne. Men din mamma längtar efter din pappa, han jobbar hela dagen och sen somnar han innan han lagt huvudet på kudden. Det ska bli skönt då hans semester är över och det är som vanligt igen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards