Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Carina - 23 juli 2009 19:03

 

Upp i ottan, din mamma är trött då vi ska upp men vi är i alla fall duktiga på att lägga oss i tid nu när din mamma förmodligen är tröttare än vanligt. Vi åt frukost och så åkte vi till jobbet. Din mamma jobbade hårt hela dagen, hade mat med mig och det är ju praktiskt nu när det regnar ute. På eftermiddagen hade vi möte på gruppen och din mamma hade chefen med sig. Personalen hade önskat det och det blev bra. Det kom upp en del som vi genast ska förändra och en del ska vi förändra efter semestern.


Din mamma åkte och handlade efter jobbet. Först tankade jag och sen handlade jag en list. Så jag kom hem var din pappa i full fart. Nu ska vi äntligen få toa inne och din mamma längtar så efter det. Det är jobbigt att gå ut, speciellt då det ösregnar och är mitt i natten. Då måste man ta på sig kläder och gå ut, det är inte kul. Din mamma har ju en spann som potta. Dessutom ska inte din mamma lyfta mer än 10-15 kg och vatten hinken som vi häller i toan är ju en tio liters spann som är nästan full. Din pappa erbjöd sig spola till mig men det vill man inte då man skött magen... så din mamma lyfter försiktigt.


Vi åt mat och din pappa jobbade vidare. Din mamma leker med datorn och pratar med Knoll och Tott. Pratar ju även med dig Gabriel, din mamma tror att du har lite kontakt med den högre makten. Din mamma gör allt för att Knoll och Tott ska stanna kvar i magen. Det känns så konstigt att de är där jag inte känner något. Är kanske lite tröttare men jag förebygger det genom att jobba mindre och går och lägger mig klockan nio efter piller ätande. Din mamma har inte heller några symtom av pillerna som alla andra verkar ha. Din pappa säger att du har hög smärtgräns och du hade inte heller några symtom då du var gravid förra gången. Det är sant, då mådde din mamma oförskämt bra!


Så nu gäller det bara att må bra och leva livet. Din pappa däremot smyg äter nog lite piller ibland, för han är tröttare och gnälligare än på länge... han har jobbat mycket i sommar med garaget så han är förlåten.


Innan vi gick och la oss gick vi en runda ner till sjön. Båda katterna följde med oss som hundar. Då vi kommit halvvägs stannade Tootsie och ville att vi skulle gå ett annat håll men vi fortsatte och Pricken följde med oss. Hon följde med ända bort till bryggan, då hon såg vattnet spärrade hon upp ögonen... hon har ju aldrig sett havet förut och det måste verka som ett hav för henne. Hon vågade inte sig fram till stranden men din mamma lyfte upp henne och lät henne kolla ut. Vi gick hem och på väg hem hoppade hon in bland buskarna och sen kom hon inte i fatt oss. Vi var inte så oroliga för vi var nästan hemma. Tootsie var inte heller hemma då vi kom tillbaka. Vi gick in och fikade och sen gick vi och la oss och somnade som stockar.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards