Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Käre Gabriel, Knoll och Tott 25 juli

Av Carina - 25 juli 2009 19:14

 

Din mamma tycker att det borde kännas att jag är gravid. Då jag väntade dig Gabriel kände jag det direkt. Visste det dagen efter att du var där, så det var inte så viktigt att ta graviditets test för vi visste. Gjorde det i alla fall men då var din mamma redan i vecka 5 eller 6. Din mamma frågade på vår bebistillverknings blogg och den ena fick första känningarna efter sju dagar och den andra efter 12! Så din mamma kan nog vara lugn ändå.


Vi pratade idag om att hur vi skulle känna om det ”bara” blir ett. Din mamma skulle bli glad över den som är kvar men ändå bli besviken. Din pappa är så glad för alla barn vi får. Din mamma tycker att jag inte har samma smak som tidigare. Maten smakar inte så mycket, kanske är det lite magkatarr. Då sa din pappa, du får ha vilka symtom du vill bara du är gravid! Din pappa längtar verkligen efter ett syskon eller två till dig Gabriel.


Hör du att jag pratar med dig ofta nu. Din mamma vill så gärna att du ska få syskon och din mamma tänker på det dygnet runt, tror jag. I alla fall ofta, känner visserligen att det är bra att jobba så man får lite annat i huvudet.


Idag har din mamma i alla fall fått lite gjort. Diskat all disk, tvättat en maskin tvätt och skrivit i bloggen. Ska ta tag i husbloggen snart igen, jag vet att det är folk som längtar efter att den blir uppdaterad.


Din pappa har kaklat huven på toan uppe. Imorgon ska vi foga och sen ska toa stolen dit. Äntligen toa i huset. Även din pappa är slö. Visserligen kom vi hem sent i natt men det är inte heller samma fart på honom som det brukar vara. Det känns bra att han inte heller är en övermänniska. Din pappa har även lagt till sig på facebook. De trodde inte din mamma men han hade väl tråkigt på jobbet en dag.


Vi hade inte så mycket mjölk så vi kunde göra potatismos så din mamma föreslog att vi skulle äta på Frösön. Vi åkte till Spader Dam och åt, din mamma pizza och din pappa lövbit. Då vi ätit klart åkte vi till konsum och parkerade bilen. Vi gick sen därifrån mot stan, det var meningen att vi skulle gå längs storsjön men då din pappa såg båtarna på kajen i Östersund ville han dit istället. Så vi gick dit. Då kom din mamma på att det är ju Krog stråket där nu, denna veckan börjar Yran veckan. Storsjöyran börjar på torsdag men redan igår började Krog stråket. Då är det en massa krogar som sätter upp tält så man kan äta och dricka längs kajen. Det är säkert hur trevligt som helst men nu var det 14 grader och regn i luften. Ingen satt ute och det var nog mycket mindre folk än vad det brukar.


Vi gick där förbi alla tälten och kollade lite och sen kom vi till båtbryggorna. Då visade det sig att vi har tänkt lika då det gäller båtar men din mamma har inte fattat att de små båtarna jag skulle vilja ha är så långa. Vi gick där och kollade lite och sen gick vi tillbaka igen till konsum. Gick in och handlade och sen körde vi hem. Vi gick upp och satte igång en Wallander film och låg och tittade på den. Den var spännande men din mamma somnade gott då den var slut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards