Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Käre Gabriel, Knoll och Tott 30 juli

Av Carina - 30 juli 2009 09:29

 

Idag var det dags för din mamma att jobba igen. Känner mig kanske inte helt hundra men det är bara två dagar och din mamma har lite att göra. Det känns ju alltid bättre att göra klart innan man går än att ha det hängande över sig. Vi åt frukost, din pappa gjorde en macka till din mamma som vanligt och det är den första riktiga mackan sen måndags fikat.


Då din mamma kom tittade alla konstigt på mig och sa att ska inte du var hemma idag med. Men din mamma tyckte själv jag var pigg. Satt hos chefen och pratade en stund och sen hade vi team träff som inte blev av i tisdags då din mamma spydde mitt i... På tal om spy så hade städerskan varit så snäll och bytt påse i chefens soptunna. Nu har chefen fått tillbaka sin sopkorg. Vi fikade och sen gjorde din mamma schema.


Pratade med Anna en stund och sen var det lunch. Åt blåbärskräm och skorpor och drack proviva till, ett säkert kort. Skyndade sen till gruppen för vi skulle ha ärende träff. De två träffarna gick bra och i slutet ringde din mammas pillerklockan... och inte hittade din mamma väskan. Till slut fick jag stop på den, varför har du satt larm nu? För jag ska veta då jag går hem sa din mamma. Stannade kvar och fixade lite till innan jag åkte hem. Nu har de stängt av ännu fler vägar, sen innan är vägen vid järnvägen avstängd. Nu kan man inte åka på Valla leden förbi Frösön utan måste inom. Din mamma stod i köer halva vägen hem.


Din pappa var inte hemma då din mamma kom. Gick upp och la mig, känner att jag har ont i nacken och ryggen. Har väl sovit eller legat för mycket. Inhalerade lite astma spray också det är kanske lungorna som vill ha hjälp. Din mamma är lite tungandad nu för tiden. Låg och längtade efter din pappa och blev så glad då han dök upp. Han kom upp och vi låg och pratade en stund. Innan han kom hade din mamma legat och pratat med Knoll och Tott, tycker att jag har försummat er nu jag varit magsjuk.


Din pappa tog upp mat och din mamma ringde till Anna, Irlands Anna. Tänkte att din mamma och pappa kunde hälsa på dem då vi åker till skåne. Hon ville gärna att vi kom och skulle kolla upp om de var lediga. Din mamma gick sen ner och värme maten. Din pappa har varit hos rörmokaren och skällt på dem idag. Alla kopplingarna var ju lösa igår och nu har han fått ett nytt rör som han har satt dit. Så innan maten fyllde han systemet och allt var frid och fröjd.


Då vi ätit skulle vi dricka kaffe och din mamma skulle kolla trycket då jag hämtade mjölken. Då hade det sjunkit och din pappa var där och kollade. Nu visade det sig att det var ytterligare ett rör som är trasigt... ett lött rör. Rörmokaren måste haft en dålig dag. Nu trodde jag nästan din pappa skulle få en hjärtinfarkt. Han ska ringa dit imorgon och tvinga hit någon att fixa det. Så där arg var det länge sen din mamma har sett din pappa.


Imorgon är det sista dagen innan semestern, vår sista dag på jobbet och rörmokarens sista chans att laga röret. Vi la oss och läste innan vi somnade gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards