Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Carina - 4 augusti 2009 20:21

Det är skönt att ha semester och inte ha bråttom upp. Inte heller behöver vi ta något test idag.  Undra hur Knoll och Tott har det. Din mamma och pappa undrar varje morgon och varje kväll hur ni har det där inne. Ni verkar ju ändå trivas, din mamma har lite molande värk i magen men det kan man ju ha.

 

Efter frukosten gick din pappa ut och mekade med din farfars bil, din mamma satt kvar och fikade lite till och kollade Internet. Det är en tjej som gjorde äggdonation någon vecka före din mamma som fick veta idag att hon väntar tvillingar. Det vill din mamma och pappa också ha! Det känns bra då andra kan lyckas och Knoll och Tott var ändå top 3 embryo.

 

Din mamma gick ut i blåbärsskogen med din farmor idag igen. Vi var ute både innan och efter lunch och din mamma fick ihop 4,5 liter. Det är mycket mygg men ändå inte värre än att din mamma klara av det. Men vi hamnade i et myrsamhälle. Det var myror överallt, de kröp längs byxbenen, var uppe på tröjan och på armarna. Hur än mycket din mamma försökte ta bort myrorna kom de nya tillbaka så vi gick till ett annat ställe. Resten av kvällen tyckte din mamma att det kröp hela tiden på mig.

 

Innan middagen rensade din mamma bären och frös ner dem. Då vi ätit gick din mamma och farmor ut igen men nu till hallonbuskarna. Här var det ännu mer småkryp, små mygg som bränns, bränn nässlor och lite annat… Nu kom vi hem så sent så din mamma rensade bären inne och kollade samtidigt på allsången på Skansen. Ann-Catrin ringde och din mamma pratade med henne. Din mamma kände att jag är så okoncentrerad… tankarna far hit och dit, vet egentligen vad jag tänker på men jag är inte här och nu. Så kan man förklara det, jag är inte här och nu. Jag är förvirrad och allmänt virrig och det är väl tur att jag inte jobbar.

 

Vi la oss och läste, vi har handlat lite tidningar så vi kan ligga och lata oss också. Vi har ju inte legat på latsidan sen vi kom hit och lär väl inte göra det senare heller. Imorgon ska vi göra ett nytt graviditetstest, känns konstigt. Tänk om det blir minus, vad gör vi då? Ska ju också till Dorotea och ta blodprov. Det ska bli spännande att få det resultatet.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards