Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Käre Gabriel, Knoll och Totta 25 aug

Av Carina - 25 augusti 2009 16:52

Idag hade vi satt klockan på ringning. Din pappa hade fixat det via tv:n och den ringde redan halv sju. Din mamma hade visserligen mest legat vaken sen fem då din pappa var på toa. Idag ska din pappa åka norrut och din mamma söderut. Det känns konstigt då vi varit tillsammans så länge nu.

 

Vi gick ner och åt frukost, din mamma åt halva sen tog jag resten med mig upp och åt färdigt i sängen. Det är inte lätt med frukost på hotell när man inte mår bra. Din pappa packade om så din mamma fick behålla en ryggsäck, hans jobb ryggsäck. Vi hade inte tänkt på att din mamma skulle behöva en egen väska. Så vi hade inte packat för det. Nu packade vi ner det din mamma behövde och sen tog din pappa resten.

 

Din pappa är så dålig på avsked och vill ha de fort gjorda. Så din mamma fick några pussar och sen var han borta. Han kollade upp hur man skulle ta sig ut ur Uppsala och sen kollade han också upp att din mamma fick stanna kvar till klockan 13.00 på hotellet. Så din mamma låg kvar och åt frukosten och lekte lite med Internet. Det var skönt att få vila hela förmiddagen.

 

Strax efter 12 packade jag ihop och åkte ner till stan. Köpte lite fika och fikade innan jag åkte tåget till Stockholm. Ringde till Pernilla och berättade att jag tänkte komma och hälsa på innan jag ska träffa mina dialogvänner. De skulle bort så din mamma fick roa sig lite i Stockholm själv. Kollade lite på mamma byxor men jag förstår inte att alla gravida bara har pinnar till ben! Din mamma skulle aldrig komma i byxorna och jag har nog inte tjockare ben än andra gravida. Får se om jag hittar något sen då vinter kläderna kommer. Satt och drack te mitt i korsningen vid Sergels torg i solen då Anna ringde. Så jag tog mig till tunnelbanan och åkte hem till dem.

 

Hittade dem i lekparken utanför tunnelbanan. Pernilla var och handlade och sen gick vi hem. Anna lagade mat, din mamma la sig och vilade och lekte lite med Alice. Det är rätt så praktiskt då man kan ligga kvar och hon kommer till mig med olika saker och kan leka på det sättet. Vi åt och sen stannade din mamma tills det var dags att åka och möta de andra.

 

Satt på stationen och väntade in tåget. Pratade med din pappa och detta är det sämsta med att vara ifrån varandra. Då jag ringer har han inte tid och tvärtom. Idag har vi i alla fall haft lite tid att prata för han har kört för till Gävle och var där på stationen och sen till Bollnäs och var där på stationen. Han åkte sen och åt hos Maggan och Fredrick. Han träffar dem oftare än vad din mamma gör nu. Han visade även de fina ultraljuds bilderna för dem.

 

Mina kollegor kom och vi åkte till Solna. Inga-Britt och jag delade rum och vi gick direkt ner och åt. Din mamma hade ju precis ätit så jag åt bara efterrätt. Din mamma fick berätta lite om Knoll och Totta, din mamma har döpt om Tott till Totta. Annars känns det som vi bara har pojkar i magen! De berättade om vad som hänt sen vi sågs sist. Det var en trevlig kväll. Då vi sen gick och la oss hade Inga-Britt och din mamma också mycket att prata om. Det var länge sedan vi sågs sist.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards