Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Carina - 26 augusti 2009 11:03

Din mamma satte klockan tidigt idag och gick upp först. Det är inte vanligt men jag måste ha tid att ligga och vila innan vi ska iväg. Gjorde mig i ordning och gick ner till frukosten. Träffade Inger och Carin nere vid frukosten. Din mamma hade tänkt äta lite i matsalen och sen resten i sängen men jag blev illamående och kallsvettig redan i kön. Så jag gick upp direkt och la mig och åt frukosten där istället och det var ett bra drag.

 

Då det var klart för att gå hade din packat och var färdig, måste ganska bra. Det ösregnade idag igen, det gjorde det förra gången vi var här förut också. Din mamma hade inte en tanke på regn så jag hade inte ens en jacka. Fick låna ett paraply av Inga-Britt och det var en räddning. Vi gick dit i rask takt men din mamma saktade tempot lite och det var tur att Anneli också hade lite knäproblem så jag inte blev sist.

 

Dagen var bra men det var jobbigt att sitta hela dagarna. Jag försökte halv ligga lite på rasterna men det är ju inte som en säng. Inger och jag satt mest och retade upp oss på vissa människor i salen. Vi fick lite matnyttigt med oss och nästa träff ska redan vara i början av nästa år och det ska bli kul för då ska det vara övernattning.

 

Vi tog tunnelbanan från Sundbyberg denna gång och det var mycket närmare. Vi kom till stationen tidigt så vi handlade fika. Din mamma åt innan vi åkte med tåget men var förberedd men mer mat om det skulle behövas på tåget. Jag och Inga-Britt pratade en del på tåget. Sätena var inte alls sköna och din mamma längtade efter en säng eller soffa. Hemresan var lång…

 

Ingers man hämtade oss i Bollnäs och vi åkte lite rundor innan vi kom hem. Vi lämnade av Carin hos henne och det var ju synd att det var så mörkt så man inte såg hur hon bodde men får väl åka dit igen. Väl hos Inga-Britt kastade din mamma sig på en soffa och precis då ringde din pappa. Låg där och pratade med honom ganska länge. Nu ska vi äntligen träffas imorgon!

 

Din mamma gick upp och pratade lite med dem innan vi gick och la oss. Somnade ganska fort efter att ha läst sladder tidning.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards